Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Opel Astra III (Astra H) jest uniwersalnym samochodem należącym do segmentu C czyli niższej klasy średniej.
Powstał w 2004 roku jako następca Astry II (G - prod. 1998 - 2009) i Astry I (F - prod. 1991-2002).
W 2006 roku Astra III wprowadzone drobne - wręcz kosmetyczne zmiany (face lifting). Zmiany dotyczyły głównie zdarzaka, grilla oraz tylnych i przeciwmgielnych świateł.
Powiększono również liczbę dostępnych silników.
W 2007 zmieniono panel wbudowanego radia oraz wyświetlacz graficzny (więcej pokazywanych danych).
Obecnie od 2009 roku jest już dostępna kolejna wersja - Astra IV (J).
W 2012 roku niestety zakończono produkcję Astry w wersji H.
Dostępny jest w 5 wersjach nadwozia z bogatą gamą silników i wyposażenia standardowego i opcjonalnego.
Stosowane są ręczne skrzynie biegów (5 lub 6 biegów), półautomatyczne i automatyczne.
Elegancki, nowoczesny wygląd, wysoka bezawaryjność, dobra dostępność części zamiennych oraz niedroga eksploatacja sprawiły, że samochód ten cieszy się sporym uznaniem. Przejawia się to również względnie wysoką ceną samochodów używanych.
Opel Astra H występuje również pod innymi nazwami: Saturn Astra H (wersja eksportowa do USA), Holden AH Astra (wersja australijska), Vauxhall Astra Mk5 (wersja angielska).

Jak każdy samochód oprócz wielu zalet Astra ma również wady. Należą do nich m.in. brak wskaźnika temperatury, tendencje do skrzypienia tylnego zawieszenia, podatność na awarię modułu CIM (moduł kolumny kierownicy), nieszczelność układu chłodzenia oraz w niektórych modelach termostatu i zaworu EGR, problemy z elektryką tylnych drzwi.

Do ciekawostek i nowinek należy zaliczyć nowy sposób obsługi manetek przy kierownicy (kierunkowskazy, wycieraczki itp.).
Zachowują się one odmiennie w stosunku do tego, do czego się przyzwycziliśmy. Otóż tradycyjne manetki po przełączeniu pozostają w danej pozycji.
Natomiast w Astrze III wracają one do wyjściowego położenia. Ich obsługa wymaga przyzwyczajenia.

stat4u