Strona 3 z 4

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 22 sie 2014, o 22:35
przez Zbynio182
Przepływka jest między filtrem powietrza a przepustnicą na rurze ssącej.Do niej jest podłączona kostka.tu masz zdjęcie przepływomierza

https://www.google.nl/search?q=przep%C5 ... B250%3B250

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 25 sie 2014, o 23:07
przez airbites
Do wymiany jakiś czujnik przy wtrysku i jakiś nadajnik na kolektorze ssącym przy przepustnicy..chyba mapsensor...Może ktoś pokaząć jak wygląda czujnik przy przepustnicy i czujnik przy wtrysku?

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 26 sie 2014, o 05:56
przez tuszok

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 26 sie 2014, o 07:13
przez airbites
Zapomnoałem zapytać. Słyszałem że jest luz na klapie w kolektorze. Pytanie można tak jezdzić i gdzie ona znajduje? W częsści zamiennych są dwa rodzaje map sensor, jedna do przykręcenia, a druga jest na wcisk.

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 26 sie 2014, o 15:26
przez sparspar
.....słuchaj możesz wstawić kilka zdjec silnika od strony przeplywomierza, przepustnicy i kolektora dolotowego .... to powiem Ci wszystko-gdzie co znajduje sie. Nie wiem jak mechanicy to stwierdzili, że przyczyna u ciebie jest czujnik "cisnienia powietrza"(map sensor)- Ja załozyłbym sie o litra wodki, że nie w tym problem , ale jeżeli wymiana tego sensora pomoże to i przyczyna chwilowych spadków obrotow ustanie to znaczy , ze Ci mechanicy sa wielcy:)..bo mi osobiscie Twoje objawy podchodza pod przepustnice jak lub czujnika wałka rozrzadu lub lewe powietrze...., ale to tylko subiektywne podejscie do tematu.
Wrzuc fotki
ps. nie wiem o jaka klape im chodzi , a czujnik wtrysku to chodzilo im o wtyczke do wtrysku- tak mi sie wydaje
Pozdrawiam

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 27 sie 2014, o 09:36
przez airbites
Hmm..Ja nie jeżdżę tylko siostra i jej mąż. Samochód stoi w ASO. I oni wymienią czujnik temperatury powietrza i czujnik do sterowania klapy w kolektorze ssącym. I potem sprawdzą czy błąd zniknie. Ale mówią że klap wirowe w kolektorze ssącym jest trochę luzu. Jak nie zniknie błąd to wymienić kolektor ssący tam gdzie są klapy wirowe czy coś. A teraz zapłacą 1300 zł za czujniki i robociznę. A jak nie zniknie to kolektor z klapami kolejne 2 tys. zł. Ehh...pytanie da usunąć te klapy wirowe?? Bo słyszałem ze może wpadnąć do silnika i potem papa.

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 28 sie 2014, o 21:51
przez airbites
Potencjometr jest sprawny, tylko uszkodzony jest klapy....a to 3 tys. zł.....czyli połowa wartości auta....

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 29 sie 2014, o 16:53
przez sparspar
Na prawdę nie powtarzaj tego co mówia inni zwłaszcza Ci z ASO....czegoś tu nie rozumiem. Twoj problem polega na tym , że sa chwilowe spadki o 30 obrótów tylko po uruchomieniu i trzymaniu na biegu jałowym. Czyli na zegarze jest to ledwo zauważalne. W czym Ci to przeszkadza skoro możesz jezdzic samochodem. Teraz w Aso zapłacisz 1300 zł za czujniki i jeżeli to nie bedzie to ....co wtedy zrobisz? wydasz kolejne pieniadze ?. Wg mnie to nie ma sensu, bo nastepnym razem po wymianie kolektora powiedzą Ci , że nieszczelny jest zawór ssacy i trzeba wymienić głowice.
Wg mnie jeżeli nic sie nie dzieje to czekałbym co bedzie dalej a nie wymieniał w ciemno
Pozdrawiam

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 2 wrz 2014, o 21:19
przez Zbynio182
Te klapy są przykręcane i jak są luźne wystarczy je dokręcić , a nie wymieniać całego kolektora.Tu masz zdjęcie wnętrza kolektora

Zdjęcie0012.jpg
Zdjęcie0012.jpg (219.08 KiB) Przeglądane 15920 razy

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 10 wrz 2014, o 21:49
przez airbites
Okazało że wyskoczył z zawiasu linka do sterowania klap. Tylko pytanie jak maja być ustawione te położenia klap na zimnym i wyłączonym silniku? Widzę że masz aluminiowy kolektor ssący a u szwagra jest plastykowy.