Strona 3 z 5

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 28 mar 2017, o 13:38
przez Krzysiek499
Witam. Mi też pojawił się błąd P017152 czyli uboga mieszanka i pali się cały czas i nie wiem za co się wziąć. Przyczyną ponoć może być nieszczelność dolotu lub wydechu, sonda lambda, czujnik przepływu powietrza, ciśnienie paliwa niewłaściwe, czujnik temp. silnika, pompa paliwowa, paliwo czy wtryskiwacze. Może być również uszkodzony i popękany wkład katalizatora i też sonda będzie dawała złe odczyty. Auto ma moc i nie szarpie. Wcześniej miałem wypadanie zapłonu, auto szarpało, mechanik mówił że to cewka to wymieniłem wraz ze świecami-nie pomogło. Myślałem, że kanały od EGRa są zapchane a okazało się że były czyste a nie było w ogóle tej blachy w środku kolektora, ktoś majstrował widocznie w dolocie i nie spodobało mu się że ta blacha rzęzi w środku to ja usunął. Taki stan był auta miesiąc po kupnie. Po wymianie kolektora problem ustąpił z wypadającym zapłonem ale auto szarpało dalej to wymieniłem EGR zaślepiłem go częściową zaślepką - tą z dziurami i wszystko wróciło do normy. Za jakiś czas wyskoczył błąd katalizatora- za mała sprawność, okazało się, że wkład był pęknięty to wymieniłem go z kolektorem bo jest zespolony, problem ustąpił. I teraz ta uboga mieszanka. Wspomnę, że auto bierze dość dużo oleju ok 1l/1000km. Pewnie do roboty pierścienie i uszczelniacze ech. Być może od tego był uszkodzony katalizator i problem powrócił pod innym numerem błędu.

P.S. Radzik coś wydumałeś odnośnie tego błędu?

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 29 maja 2017, o 12:26
przez Kamil Sobieraj
sprawdź odme pod kapą zaworów ja miałem pękniętą gume od odmy i zasysało olej do kolektora dolotowego....

ale uważaj jak zdejmiesz kapę daj nową uszczelkę !!! i ostrożnie zdejmuj plastik od odmy jeśli jest popękany to kapa do wymiany... albo regeneracji....
osobiście kupiłem nową od vaxhaulta..... 650zł po przeliczeniu z funtów....

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 31 maja 2017, o 22:09
przez Radzik
witam,
Po kilku podejsciach udało mi sie naprawic usterke z błedem 0171. u mnie winne były zapchane kanaliki dolotowe od egr,które wyczysciłem juz rok temu. tylko ze niepotrzebnie zaslepiłem sam egr. w miedzy czasie wymieniłem jeszcze dwie sondy lambda. nie miałem juz pomysłow co robic dalej,i pomyslałem o tej zaslepce,zeby ją wymontowac. to był strzał w dziesiątke. auto odzyskało moc,brak w opoznieniu po wcisnieciu gazu. przejechałem juz 700km i jest git.

Pozdro

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 3 lip 2017, o 17:55
przez Krzysiek499
Kamil, jak sprawdzić tą odmę i tak w szczegółach gdzie się znajduje i jak się do tego dobrać? Trzeba zdjąć pokrywę zaworów? Bo co do uszczelki to jak jest dobra to nie trzeba jej wymieniać, jest w postaci wypraski, wielokrotnego użytku.
Radzik, no te kanaliki potrafią się zapchać szczególnie jak się jeździ cały czas po mieście. To zaślepienie miało jakieś negatywne skutki i mimo zaślepienia kolektor był zabrudzony nagarem? Przecież przez zaślepienie nie powinien się zawalić ten kanał od egra w kolektorze. Ja mam częściąwą zaślepkę - tą z dziurami i póki nic mi się nie dzieje. Co do błędu ubogiej mieszanki to o dziwo już sam zgasł, sam nie wiem czemu.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 3 lip 2017, o 20:56
przez Wigo48

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 4 lip 2017, o 16:54
przez Radzik
witam,
Egr nie potrzebnie zaslepiłem juz po wyczyszczeniu kanalikow. wiec ecu "myslał" ze dalej kanaliki są zapchane i stąd ten check.Fakt samochód jezdzi wiecej po miescie niz po trasie. W poniedziałek wyruszam z rodziną nad morze i mam nadzieje ze bez tego błedu :)
Pozdro

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 4 lip 2017, o 20:51
przez Krzysiek499
Radzik, a może założyłeś zaślepkę bez dziur bo jak taką miałeś to się nie dziwie, że check wyskoczył. Ja wymieniałem cały kolektor ssący i od razu zaślepiłem zaślepką częściową i nie było checka. Jest jeszcze prawdopodobieństwo, że ten grzybek od EGRa ciężko chodzi, nie domyka się, jest złe sterowanie i komputer wywala błąd, żeby nie było też go wymieniłem na używke bo auto przez to szarpało. Wystarczy wypiąć wtyczkę od EGRa, jak nie będzie szarpał, to ERG do wymiany.
Wigo48 dzięki bardzo za info odnośnie odmy, dobrze jest na tej stronie ten problem opisany i pokazany. Sprawdziłem, na zapalonym silniku po odkręceniu korka lekko go zasysa czyli ok, natomiast co do tego zaworu odmy to dałem pianki i lekko ją wciąga. To już sam nie wiem czy mam tą membranę uszkodzoną czy nie. Być może lekko jest uszkodzona i dlatego takie słabe objawy są. Musiałbym zdjąć dekiel, sprawdzić i ewentualnie wymienić tą membraną ale boję się, że przy podwadzaniu i wyjmowaniu odmy uszkodzę ją bo wszystko tam plastikowe i ciasno siedzi.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 4 lip 2017, o 21:09
przez Wigo48
U mnie też lekko wciąga piankę, ale korka nie zasysa. Nie wiem też czy odma wymaga regeneracji, bo bierze olej 0,8-1,0 na 1000, ale nic nie kopci.Zapala się też 0171 co 100-300 km. Kasuję i jeżdżę dalej.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 5 lip 2017, o 10:18
przez Krzysiek499
No to ja mam całkiem podobnie. Jakiś czas temu miałem wrażenie, że też pobiera oleju 0,8-1l na 1000km ale ostatnio zrobiłem test to mi wyszło 0,5-0,6 l na 1000km. Te zmniejszone zużycie oleju myślę, że jest spowodowane 90% jazdą w trasie, jechałem normalnie do 100km/h, a wtedy kiedy pobierał więcej oleju to więcej w mieście jeździłem. W ogóle to astra zalana dobrym jakością olejem GM 10W40, spalanie oleju mogłoby spaść po przejściu na 5W50, najlepiej opłaca się firmy Valvoline- 5l w sumie wychodzi 110 zł ale znowu tego GM- 5l też 110zł tyle, że za 10 l :) bo 10W60 to już chyba przesada, za gęsty. A co do kopcenia to może być tego nie widać bo podobno ople mają bardzo skuteczny katalizator,też go wymianiałem bo wkład był pęknięty i check wywalał, silniki są luźno spasowane więc producent wiedząc jakie będzie spalanie oleju musiał coś zaradzić. Mi się kiedyś zapalił błąd ubogiej mieszanki 017152 to skasowałem to zapalił się znów po ok 1200 km i po kilkudziesięciu km sam zgasł. Muszę się zastanowić czy się brać za tą pokrywę zaworów.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 5 lip 2017, o 19:38
przez Radzik
Krzysiek masz racje,tzn zaslepka była pełna. po jej zdjeciu silnik pracuje całkiem inaczej,jest bardziej "dynamiczny". bez tej zaslepki zrobiłem juz ponad 1000 km,w trasie i w miescie i bład nie pokazał sie.
Pozdro