Strona 1 z 4

Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 7 sie 2014, o 18:39
przez airbites
Witam, na diagnostyce pojawia błąd P2015 po dodaniu gazu lub po przekroszeniu 2 tys. obr. Po usuwaniu na biegu jałowym nei pojawia błąd tylko po dodaniu gazu lub po roszeniu z miejsca. Pytanie czego szukać tzz. jaki czujnik sprawdzić? PRzepustnica ma wpływ?? A druga sprawa jak zdjąć osłonę silnika?? jakiś zdjęcie by przydało z zaznaczeniem kolejności:) Pozdrawiam.

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 7 sie 2014, o 20:17
przez Zbynio182
co oznacza ten błąd? z twojego opisu wynika że to błąd pedała gazu,a drugie to o jaką Ci chodzi osłonę?

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 7 sie 2014, o 20:53
przez airbites
Osłonę żeby dojść do świec zapłonowych. Pedał gazu?? Hmm sprawdzę. A inne co sprawdzić? A i pytanie na biegu jałowym silnik nierówno pracuje. PRzyspiesza normalnie i bez drgań. Tylko na jałowym drgan prawie cala buda lub słychać jak nierówno pracuje.

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 7 sie 2014, o 22:47
przez Zbynio182
żeby dojść do świec zapłonowych musisz odpiąć wtyczkę i zdjąć wiązkę kabli z wieszaka (po prawej stronie silnika) potem pokrywe (osłone) przesuwasz w prawą stronę około 1cm
pod nią są zespolone cewki zapłonowe przykręcone do silnika dwoma śrubami.Po ich wykręceniu cewki wysuwają się do góry.Na falujące wolne obroty ma też wpływ silnik krokowy,ale najpierw sprawdź co oznacza ten błąd P2015.W tym aucie silnik krokowy jest razem z przepustnicą.Koszt nowego to 400 zł i więcej

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 7 sie 2014, o 23:13
przez airbites
Sprawdziałem programem Torque....A są wiele błedów pod P2015?? Bo coś pisało o sensor ale nie pamietam dokładnie. Jutro sprawdzę jeszcze raz i podam tutaj. A przeupstnica trzeba wyjąc czy po wyjeciu dolotu spryskać spreparatem do czyszczenia w przepustnicę?

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 8 sie 2014, o 18:09
przez airbites
tak pisze: Intake Manifold Runner Position Sensor/Switch Circuit Range/Performance (Bank 1) i nie wiem od czego zacząć...

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 8 sie 2014, o 21:29
przez Zbynio182
odłącz rury doprowadzające powietrze,odłącz odme (wystarczy wysunąć zabezpieczenia znajdujące się na końcówkach) odłącz kostke elektryczną od przepustnicy,odkręć 4 śruby mocujące przepustnicę. Nie odłączaj węży z płynem chłodzącym. Delikatnie podnoś przepustnice żeby nie uszkodzić uszczelki.Jak ją podniesiesz to pod nią połóż szmate żeby trud nie leciał do kolektora.Do czyszczenia możesz użyć pędzelka żeby lepiej wyczyścić w zakamarkach.Pod tym numerem błędu mogą być różne błędy w zależności jakim programem sprawdzasz

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 8 sie 2014, o 21:48
przez airbites
ok. A pytanie jak odpiąć wtyczki takie nietypowe. Bo na jednym złączu widzę nalot rdzy ale nie wiem jak odpina taki szary i zółta chyba blokada i chyba wciska.

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 9 sie 2014, o 13:23
przez airbites
Czyszczenie nie pomogło. Ale po uruchomieniu silnika slychac klikanie okolicy przepustnicy. Jk przestaje to pojawia błąd p2015.

Re: Z16XEP 1.6 16V 105 KM- błąd P2015

PostNapisane: 9 sie 2014, o 19:06
przez airbites
A dodam, że napięcie jednej sondy pokazuje podczas pracy 0.3 V a druga pokażuje 3.8 V