Strona 1 z 2

1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymienic?

PostNapisane: 21 wrz 2014, o 14:41
przez Graveler
Witam,
po odpaleniu silnik pracuje nierówno, na wydechu słychać "strzały" powietrza - nierównomierny wydech, brak reakcji na pedal gazu, wrecz mozna by nim zadusic auto, po ok minucie skok obrotów do ok 1,5 tys i potem stabilizacja i rowna praca silnika - mniej wiecej rowna. Chodzi juz dobrze po rozgrzaniu i na krtokich przestojach, po zgaszeniu silnika na ok 2 godz, mimo, ze nie ostygł, to problem sie pojawia. Na gazie silnik pracuje rowniej ale tez nie jest ideal - nadal strzela z wydechu.
Podlaczenie do kompa pokazlo bledy:
- P1614 - Nieprawidlowy kluczyk immobilizera - nieciagly
- P0304 - Zaplon cylindra 4 - wypadanie zaplonow - nieciagly
- P0170 - Adaptacja dawki paliwa z sonda lambda za katalizatorem, za uboga Bank 1 - nieciagly

Po resecie bledow, chwilowa poprawa pracy silnika, ale po ok minucie pojawil sie blad:
- P0170 - Adaptachja dawki paliwa z sonda lambda za katalizatorem, za uboga Bank 1 - staly

W komputerze widać było odczyta jakichś wartości z sondy - 2 pomiary napiecia, wartosci zmienialy sie przy dodawaniu gazu.
Po skasowaniu bledu, znowu poprawa pracy silnika - dalej juz nie mialem czasu testowac z mechanikiem.

Pytania:
1. Wymienic sonde za katalizatorem (P0170), mimo ze komputer pokazywal jakis odczyt napiecia z sond? Czytalem ze czesto dziury w ukladzie wydechowym powoduja ten blad, a mam na pewno dziury w końcowym wydechu, ale czy to moze miec wplyw?
2. Co z bledem P0304 - moze byc wynikiem bledu P0170? Czy trzeba coś z tym robić? Mechanik mówi ze usczelka pod głowicą do wymiany... Ale czy na pewno?

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 21 wrz 2014, o 23:13
przez tuszok
1. Jakiś odczyt znaczy jaki? W pierwszej kolejności wymień dziurawy wydech i wtedy sprawdź błedy.
2. Prawdopodobnie DIS siada chociaż w pierwszej kolejności wymieniłbym świece jeśli ostatnio nie były wymieniane.

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 22 wrz 2014, o 14:48
przez Graveler
1. Nie pamiętam, nie zrobiłem fotki, ale zmieniał się przy dodawaniu gazu. Na niskich obrotach chyba 0,1V? Ale mogę się mylić. Pamiętałem tylko że jak wartość się nie zmienia przy dodawaniu gazu to wtedy jest lipa. Wydech chcę jakiś usportowiony założyć, ale pewnie zanim coś wybiorę to założę zwykły.
2. Na świecach przejechałem ok 20 tys, ale na nowych też to się działo. DIS trochę drogi, muszę znaleźć kogoś na chwilą podmiankę. Chyba że da się to jakoś zdiagnozować fizycznie, ale wątpie.

Jeździłem tak cały czas, ale ostatnio jest coraz gorzej, auto gaśnie po zapaleniu i dłużej się ustawia.

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 23 wrz 2014, o 18:50
przez Graveler
Wydech wymieniony - bez zmian.

Czy cewka z Merivy 16.16v 100km bedzie pasowac do mojej astry 1.8 125 km?

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 29 wrz 2014, o 11:47
przez sparspar
Cewka nie bedzie pasowac , jak wykres sondy byl dobry to niewynienialbym-zreszta sonda nie ma wplywu na uruchomienie silnika...
Swiece zawsze mozesz wykrecic i porownac je ze soba .Ja na podmiane pozyczylbym wlasnie cewke, wlalbym dobre paliwo uruchomil silnik i odpial czujnik od walka rorzadu sekunde po uruchomieniu, temperatury ...Generalnie przy tych bledach P0170 to loteria(ksiazke mozna napisac) bo u jedneho pomoze wymiana przeplywki a kogos innego wymiana cewki, kata..albo lewe powietrze. itd
Ps. A co to za strzaly z tlumika i czy wydobywa sie jakad chmura
? Bo jak ni to dostaje za duzo powietrza albo cos ze swiecami i cewka , cudow nie ma.Wszystko sprawdz na benzynie , pozdr.

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 23:00
przez Graveler
Mechanik wypozyczyl ze sklepu jakas cewke angielskiego producenta (nie pamietam nazwy) za ok 300zł. Zobacze rano czy usterka ustapi czy nie? Poki co po przejechaniu od mechanika do domu (ok 10 km) objawow nie zauwazylem, ale odpalalem auto juz cieple a nie zimne. Rano sie okaze. Jesli bedzie to cewka to brac ta od mechanika, czy kupic oryginal, uzywke na allegro za ok 160zł?

Co da odpiecie czujnika od waka rozrzadu? Jak powinien zachowac sie silnik? Co tym sprawdze? Pytam, bo nie wiem na co zwrocic uwage jak go odepne :)

Strzałyz tłumika byly spowodowane dziurawym tlumikiem i nierowna praca silnika na zimnym. Na cieplym juz tego nie ma. Z reszta wymienilem tlumik...

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 30 wrz 2014, o 23:00
przez Graveler
test

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 1 paź 2014, o 07:17
przez drahe
Graveler napisał(a):Co da odpiecie czujnika od waka rozrzadu? Jak powinien zachowac sie silnik? Co tym sprawdze? Pytam, bo nie wiem na co zwrocic uwage jak go odepne :)



Da tylko tyle że w ogóle nie odpalisz silnika :D

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 1 paź 2014, o 09:01
przez sparspar
Cewka uzywka odpada..
Teraz podlacz pod komputer i sprawdz błędy skoro rowno pracuje i po co chcesz wymieniac cewke? Przeciez problem nierownej pracy zniknal na cieplym i na zimnym ?....
Pozdrawiam




drahe napisał(a):
Graveler napisał(a):Co da odpiecie czujnika od waka rozrzadu? Jak powinien zachowac sie silnik? Co tym sprawdze? Pytam, bo nie wiem na co zwrocic uwage jak go odepne :)



Da tylko tyle że w ogóle nie odpalisz silnika :D

Panie drahe my tu rozmawiamy o wypieciu czujnika po uruchomieniu silnika :)

Re: 1.8XE problemy po odpaleniu - zczytane bledy - co wymie

PostNapisane: 1 paź 2014, o 12:10
przez Graveler
sparspar napisał(a):Cewka uzywka odpada..
Teraz podlacz pod komputer i sprawdz błędy skoro rowno pracuje i po co chcesz wymieniac cewke? Przeciez problem nierownej pracy zniknal na cieplym i na zimnym ?....
Pozdrawiam


Dopiero po wymianie cewki auto nie gaśnie już po odpaleniu (na zimnym po nocy), a obroty w miarę szybko się ustawiły, choć trochę falowały na początku. NA pewno po wymianie cewki jest dużo lepiej. Nie mniej jednak nadal pozostaje efekt braku mocy, auto jakby sie dławiło. Po przejechaniu 2-3 km objaw nie występuje. Mechanior zlecił wymianę świec, bo obecne mają już 20 tysięcy (70% na gazie). Dziś też się wpinam w kompa - dam znać jak będę po wizycie. Generalnie dzięki za wsparcie.