Strona 1 z 2
momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
7 gru 2014, o 21:49
przez taraskor
wie ktoś może z jaką siłą dokręcić śruby panewek na wale korbowym i wałka rozrządu oraz dokręcenie sprzęgła i dwumasy
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
9 gru 2014, o 11:03
przez sparspar
Kolo 65nm -30º-15º
Docisk 16nm
Korby 35nm-45º-15º
Tylko pomiedzy etapami pamietaj o przerwach 10-15 minutowych.
Wymiana samych panewek to nie to samo co remont kapitalny glowicy, pomiary tul.w bloku, wymiany pierscieni itp.
Nie wirm co Ty tam dokladnie robiles, ale mozesz wlac sobie 5w czy zrobisz 100 km, sprawdzisz filtr oleju jak brudno to misa w dol bo syfu pelno, zle wyczyszczony silnik a za 1000km jak nie bedzie bral oleju to dobrze bo syntetyk w wysokiej temperaturze jest lepszy od 10w. A walki naja to do siebie, ze od czola maja cos specyficznwgo w budowie, jak beda to strzalki to do siebie, jak punkty to do bloku lub korpusu , jak wyfeezowania to w lini itp, dlatego chcialem fote...pozdr
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
10 gru 2014, o 09:38
przez taraskor
dzięki za info
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
10 gru 2014, o 21:09
przez taraskor
jeszcze jedno pytanko
Zawor bezzwrotny Wentylacja skrzyni korbowej w którym kierunku ma być zamontowany?
skrzynia korbowa -zawór-> kolektor dolotowy czy tak?
zastąpić go chcę zaworkiem paliwa, mogę?
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
11 gru 2014, o 18:02
przez sparspar
Sam sobie odpowiedziałeś w którym kierunku
taraskor napisał(a):Wentylacja skrzyni korbowej
Zamiana zaworku? ...wykluczone, bo inne ciśnienie jest w skrzyni korbowej a inne w wężu paliwowym i inaczej są zaprojektowane charakterystyki pracy obydwu zaworków oraz ich budowa
ps. A Ci co zamieniają to nie kumają o co chodzi w wentylacji skrzyni korbowej....
Pozdrawiam
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
11 gru 2014, o 21:11
przez taraskor
powiem szczerze że mój zaworek się połamał od złego wyciągania ale jak w niego dmucham to powietrze swobodnie w obie strony przelatuje czy on w ogóle działał?
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
12 gru 2014, o 07:25
przez sparspar
Dobrze mowisz - nie dzialal, bo zaworki padaja jak muchy. A wiesz czemu powinienes go miec? I czy mozesz jezdzic bez niego?:)
Pozdrawiam
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
12 gru 2014, o 07:58
przez taraskor
dlaczego powinienem go mieć i czy mogę bez niego jeżdzić ?
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
13 gru 2014, o 23:03
przez sparspar
Różne są rozwiązania w silnikach benzynowych turbo, tsi. itp. Jeśli u siebie zaworek masz połączony z kolektorem dolotowym, pomyśl przez chwile co będzie działo się w momencie doładowania przez turbo i gdy nie będzie zaworka. Jak to wpłynie na nadciśnienie w skrzyni korbowej
.Możesz go usunąć , ale będziesz musiał opary wyrzucać pod auto , ale to nie ekologiczne no i zacznie Ci się masełko zbierać. dlatego ja jestem za zaworkiem.
Napisz co z tymi wałkami ustawiłeś je?
Pozdrawiam
Re: momenty dokręcenia śrub w silniku z20ler
Napisane:
14 gru 2014, o 00:16
przez taraskor
rozumiem zaworek założyłem
wałki są wyfrezowane więc ustawiłem tak jak radziłeś w dodatku w sieci znalazłem ich ustawienie
silnik już złożyłem i włożyłem
wszystkie wtyczki podłączone oprócz jednej jakoś ją chyba pominąłem przy zaznaczaniu podczas rozkładania sprawdziłem ją brak w niej prądu przed zapłonem i po na zimnym i ciepłym może to jakaś wtyczka nie używana
ps jakoś zdjęć wkleić nie mogę bo bym przesłał i wałki i wtyczę
ps2 znalazłem wszystkie momenty dokręceń do tego silnika może wpiszę dla innych tylko powiedz gdzie taki temat założyć