Strona 1 z 3

Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 30 sty 2015, o 20:01
przez morpio
Witam,
Od dwóch lat jestem posiadaczem Asterki H 1.6 105 KM, w aucie od dwóch lat założona jest instalacja gazowa. Jak do tej pory nie było żadnych problemów. Od jakiegoś czasu jest problem zaraz po zapaleniu silnika. Odpala na dotyk jednak po przejechaniu kilkuset metrów po wrzuceniu sprzęgła strasznie dusi silnik lub wogle zgaśnie. Objaw ustępuję po zagrzaniu silnika. Jak do tej pory sprawdzone było:
- podpięcie do komputera (żadnych błędów)
- czyszczenie wtrysków (pomogło na 3 dni)
-podmiana wtrysków z dawcy (3 komplety zawsze to samo)
-czyszczenie przepustnicy
- zaślepienie EGR
- podmiana pompy paliwa od dawcy
- sprawdzanie samego komputera ( elektronik nie znalazł nic)
-świece wymienione
Wszystkie te działania nie przyniosły skutku. O dziwo auto odpalone w trybie awaryjnym odrazu na gazie chodzi bez zarzutu. Proszę o jakiekolwiek wskazówki bo zaczyna brakować już pomysłów
Sprawdzamy teraz szczelności pod kolektorem ssącym. Z tego co zostało to jeszcze cewki zapłonowe, ale czy przypadkiem nie musiałby wywalić błędu na koputerze? No i dlaczego na gazie chodzi cały czas ok czy zimny czy ciepły?

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 2 lut 2015, o 14:11
przez janek9000
Witam. Kolego mam ten sam problem co Ty. Jak odpale i rusze to gasnie mi na wolnych obrotach. A jak juz zlapie temp to od razu jest poprawa.Bylem juz u paru mechanikow ale niestety od zadnego nie uslyszalem czegos konkretnego. Podpinany byl juz pod kompa i nic nie pokazuje przepustnica byla czyszczona i tez nic. Jeden z mechanikow powiedzial ze zawory sa wypalone i to dlatego takie obiawy ale wiadomo sciaganie glowicy to ostatecznosc. Daj znac wrazie czego jak uda ci sie rozwiazac problem. Pozdrawiam.

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 3 lut 2015, o 12:09
przez janek9000
Kolego jakby Ci sie udalo rozwiazac ten problem to prosze o kontakt dzejdzej88@o2.pl. Jak mi uda sie wczesniej to tez napisze. Pozdro

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 3 lut 2015, o 12:38
przez morpio
Ok. Jak na razie czekam na telefon od znajomego mechanika. Wiem że rozgrzebał kolektor ale nie wiem czy coś znalazł. Jak nie to bierzemy się za głowicę

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 4 lut 2015, o 09:40
przez Serinio
Ja ze swojej strony poleciłbym zainteresować się sondą lambda. Mam ten sam silnik z LPG i na samym początku miałem problemy z chodzeniem auta na gazie. Instalacja wystrojona, żadnych błędów, sonda na benzynie i na gazie na kompie pokazywała ok a jednak problem występował. Na gazie sonda nie pracowała prawidłowo i zwiększała ilość mieszanki powodując, że silnik zostawał zalewany paliwem. Podejrzewam że u Ciebie problem może występować w drugą stronę skoro mówisz, że na LPG jest ok. Mi żaden komputer nie wykrył nieprawidłowego działania sondy, dopiero metodą prób i błędów doszedłem do rozwiązania. Radzę spróbować.

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 9 lut 2015, o 13:35
przez morpio
Czy powodem może być uszkodzony MAP SENSOR. Wkońcu to on odpowiada za dawkowanie paliwa na wtryski? Proszę o opinie

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 9 lut 2015, o 15:46
przez tuszok
Pewnie, że może być, tylko uszkodzony map sensor powinien wywalić błąd na kompie.

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 18 lut 2015, o 08:56
przez morpio
Witam, wątek rozwiązany. W moim przypadku okazało się, że powodem tych niedogodności był przestawiony rozrząd. Po wymianie jak ręką odjął

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 18 lut 2015, o 18:37
przez tuszok
Nie pisałeś nic wcześniej, że rozrząd był wymianiny. Napewno ktoś by zasugerował, że należy sprawdzić poprawność ustawienia ;)

Re: Autko gaśnie na zimnym silniku na jałowym biegu na PB

PostNapisane: 25 mar 2015, o 16:52
przez morpio
Witam, jakiś czas temu zakładałem ten post. Temat i problem opisany powyżej. Tak jak pisałem po wymianie rozrządu problem ustał ale jak widać tylko na chwile. Auto znowu jest u mechanika. Rozrząd sprawdzony - w porządku. Błędów zero. Opisze co było podmieniane:
tak jak pisałem wcześniej wtryski
pompa paliwa
dwa czujniki temperatury
dwie sondy lambda
Map sensor
komp sprawdzany i wgrany nowy program
podmiana kolektora ssącego
sprawdzany katalizator
drożność wydechu
wymiana czujnika położenia wału korbowego
wymiana egr
Jedyne co znaleziono to za wysokie ciśnienie na kolektorze ale nie potrafią zlokalizować przyczyny. Na kolektrorze z tego co mówili powinno być ok 350 a jest prawie 500. Co może być przyczyną. Proszę o pomoc!!!