Strona 1 z 1

Z14xep Przy ruszaniu dziwny dzwięk silnika

PostNapisane: 1 mar 2015, o 16:12
przez janusz eiben
Witam i pozdrawiam.Przy powolnym ruszaniu,dodawaniu gazu dziwnie silnik pracuje.Jakby dzwonił.Zaznaczę,ze dotyczy to tylko ruszanie z miejsca np.jazda w korku.Gdybym dodal od razu wiecej gazu-zwija asfalt.

Re: Z14xep Przy ruszaniu dziwny dzwięk silnika

PostNapisane: 1 mar 2015, o 21:46
przez tuszok
Prawdopodobnie napinacz łańcuszka rozrządu do wymiany a ja bym od razu wymienił kompletny rozrząd.

Re: Z14xep Przy ruszaniu dziwny dzwięk silnika

PostNapisane: 2 mar 2015, o 18:05
przez janusz eiben
Dzięki,wezmę to pod uwagę :)

Re: Z14xep Przy ruszaniu dziwny dzwięk silnika

PostNapisane: 12 kwi 2015, o 22:38
przez Adrian
Chciałbym się podłączyć do tematu, i poradzić, aby nie zakładać nowego.

Samochód kupiłem koło półtora miesiąca temu, pojechałem na wymianę oleju i filtru oleju do zaprzyjaźnionego zakładu mechanicznego.
Mechanik ocenił stan silnika na dobry i zalecił olej 5w30 mobil1 3000, zgodziłem się i taki nalał. Samochód serwisowany w ASO, miał lany 10w40?
W dniu wczorajszym wsiadłem do samochodu, i coś jest nie tak, usłyszałem dziwny cichy klekot, po kilku sekundach ustał.
Zgasiłem auto, odpaliłem ponownie i klekotu już nie było. Kilka godzin później auto ostygło i znowu to samo, ale jakby mniej.
Czy wina może leżeć po stronie wymiany oleju na rzadszy? dodam, że kilka razy poszalałem na krótkich odcinkach z dużą prędkością.
Zaobserwowałem też dmuchanie z korka wlewu oleju, gdy wyjmuję korek na włączonym silniku dmucha, a gdy go wkładam lekko zasysa.

Re: Z14xep Przy ruszaniu dziwny dzwięk silnika

PostNapisane: 13 kwi 2015, o 09:10
przez tuszok
Przyczyną stukających zaworów może być wymiana oleju na rzadszy. Z jakiegoś powodu w ASO przeszli na półsyntetyk chyba, że chodziło o względy finansowe ale na tym nie warto oszczędzać.

Re: Z14xep Przy ruszaniu dziwny dzwięk silnika

PostNapisane: 13 kwi 2015, o 22:27
przez Adrian
Ogólnie taki lali do tego samochodu, mam te karteczki z niemieckiego ASO i jak był czas wymiany oleju to zawsze GM 10W 40. Nie sądzę żeby oszczędzali, przy 112kkm wymiana żarówek mijania w ASO na osram night breaker. Czy coś złego mogło się już stać? Jeżeli już się stało, jakie mogą być tego konsekwencje? Samochód chodzi normalnie jak na razie, dzisiaj śmigałem i w jeździe niczego nie czuć. Zaobserwowałem za to olej w koło korka wlewu oleju, ilość bardzo mała, zastanawiam się tylko jakim cudem olej wypryskał przy zakręconym korku?