Strona 2 z 5

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 29 mar 2015, o 12:01
przez ostin_dg
Witajcie,
borykam się z błędem p0171 od 4 miesięcy. Na początku pokazywał się błąd cieczy chłodzącej ( wymiana czujnika 50 zł - było ok).
W Grudniu 2014 pojawił się błąd p017152 po diagnostyce na Tech-u 2 stwierdzono:
- sonda lambda ( druga ) 270zł + komputer + wymiana = 400
- czujnik temperatury silnika ( nie dogrzany silnik) 50 zł
Po około 500 km błąd ponownie się pojawił. Podłączono Tech-2 - wykasowano błąd - zdiagnozowano że obie sondy pracują normalnie.
Kolejny raz błąd zapalił się na początku marca 2015. Podłączono Tech-2 - wszystko ok (wyjazd z serwisu i bęc - błąd się zapala przy serwisancie - szok serwisanta). Auto chodziło przez 45 min i stwierdzono ze do wymiany są :
- pokrywa zaworów ( na ciepłym wydawał dziwny odgłos)
- świece
- filtr oleju
- filtr powietrza
- olej
Całość plus robota 1250 zł. Po tygodniu jakieś 400 km, błąd świeci ponownie - podpięcie Tech-2 - wszystko ok - silnik pracuje ok, sondy działają ideał. A po kolejnych 160 km błąd zapala się z nienacka na ciepłym silniku. Problem w całości jest taki, że kolejne wymiany części nic nie dają. Czy ktoś poradził sobie z tym błędem?? Dodam, że paliwo tankuje na BP/Orlen i nie mam gazu. Dodatkowo dwa razy stosowałem STP.

Pozdrawiam

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 29 mar 2015, o 18:46
przez sparspar
Witam
Ja od kilku miesięcy walczę z tym problemem u jednego "pacjenta", ale póki samochód funkcjonuje normalnie nie zalecam mu kupować i wymieniać podzespołów typu(sonda,cewka, świece itp.)- bo to bez sensu gdyż przyczyn tego błędu jest około 30. Na dzień dzisiejszy co jakiś czas podłączam oscyloskop i tester-zbieram informacje. Wydaje mi się, że jestem coraz bliżej a wina leży po stronie układu dolotowego(większość przypadków,gdzieś 7:3). Oczywiście mogę się mylić..... zobaczymy....
Pozdrawiam

ps. Ty wydałeś 1200 zł , a pomyśl sobie , że możesz wydać jeszcze kilka tysięcy i przyczyny nie odnajdziesz- bo akurat Twoj problem będzie na miejscu 30-stym...

edit: zapomniałem dodać, że nie warto czekać i zwlekać jak błąd P0171 pali się na stałe

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 29 mar 2015, o 20:45
przez kaliope
a może warto wgrać nowy soft? Czasami pomaga na takie dziwne rzeczy

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 19 wrz 2015, o 17:11
przez czarnyyy
ostin i jak doszles do tego co bylo nie tak?? Bo mam dokładnie te same objawy co ty. Zaczelo sie od plynu chlodniczego az po Blad 017152 ktory pali sie ciagle od miesiaca. Lambda wymieniona, przepustnica wyczyszczona, swiece wymienione i dalej to samo :-(

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 20 wrz 2015, o 09:26
przez ostin_dg
Witajcie. Z błędem nie potrafił sobie poradzić nawet Serwis Opla w Dąbrowie Górniczej i Sosnowcu. Pozostaje mi tylko Opel w Gliwicach. Wszystkie części które wymienileś/naprawiłeś też mam zrobione. Mechanicy u których byłem nie wiedzą co to za bład i czego jest przyczyną. Potrafią tylko wymieniać części.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 14 maja 2016, o 09:44
przez Marsylola11
Witam kolego jak ci sie skończyła przygoda z błędem 171 uboga mieszanka,pytam bo mi tez zaczoł wyskakiwać

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 15 sty 2017, o 18:34
przez Radzik
witam,
niestety mnie tez dopadła awaria ze zbyt ubogą mieszanka spalania. Ów problem wyskakuje co jakies 200,300 km. ostatnio podczas mrozów podłączym elm327 i na kompletnie zimnym silniku temp katalizatora wynosiła ponad 200st C. Wiec ewidentnie pierwsza lambda. Znajomy spec od elektroniki doradził zeby sprawdzic spaliny,sugerując ze jesli spaliny sa ok to lambda jest uszkodzona. w czasie badania okazało sie ze jest podwyzszone stezenie dwutlenku wegla.Jak myslicie , SONDA CZY NIE SONDA? Oto jest pytanie.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 30 sty 2017, o 21:16
przez ASTROnauta
Radzik najpierw warto by było sprawdzić czy sonda normalnie oscyluje.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 30 sty 2017, o 22:55
przez Wigo48
Po analizie postów i zagłębieniu się w problem z ubogą mieszanką wynika, że powodem tego błędu jest niedrożny system kanalików w kolektorze dolotowym.

Re: błędy p0136 i p0171

PostNapisane: 26 mar 2017, o 19:50
przez Radzik
Witam,
No i jak tam panowie walka z tym nie wdziecznym błedem? Teraz tak sobie mysle i kojarze powoli fakty. U mnie problem pojawił sie krótko po wymianie oleju. Wczesniej samochód jezdził na 5w 30 i nie było problemów. Zmieniłem na 10w 30 pol syntetyczny i odrazu afera. ostatnio wymieniłem sonde przed katem,ale problem powrócił. kanaliki w dolocie tez czysciłem z tego syfu,ale niestety załozyłem stare uszczelki. to był bład.