Strona 2 z 2

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 14 mar 2019, o 12:54
przez wxe90
Witam,

Mam podobny problem z szarpaniem w moim Oplu. Pojawia się też dość często błąd: zbyt uboga mieszanka paliwa (P017151). Pojawia się nawet na zimnym silniku, w trasie na dłuższym odcinku w czasie jazdy. Podczas ostatniego skasowania tego błędu mechanik stwierdził, że sonda 2 jest prawdopodobnie do wymiany.

- W czasie jazdy po mieście po przejechaniu ok. 1.5 km (silnik jeszcze nie osiągnął temperatury roboczej, mam odblokowane menu i śledzę temperaturę) wyskoczył ten błąd, jak ruszyłem pod lekkie wzniesienie.
- Innym razem po przejechaniu dłuższej trasy ok. 300 km i krótkim stopie samochód potrafił nierówno zapalić, jakby coś się działo z cewką zapłonową.

Przy 191 891 tys. km były wymienione części:

Moduł CIM
Wymiana uszczelki pokrywy wału
Wymiana świecy zapłonowej
Wymiana filtra powietrza kabinowego
Wymiana wkładu filtra powietrza

Została też wyczyszczona przepustnica na moje życzenie i okazało się, że była dość dobrze zabrudzona.

Przy 198 tys. km został wymieniony:

Termostat w ASO na oryginalny, ponieważ stary nie dogrzewał silnika.

Poprzedni właściciel w Niemczech miał problemy z błędem P0304 oraz P0171/52 n.v przy 116 437, 133 393, 164 085 tys. km. W historii diagnozy jest informacja o wymianie cewki zapłonowej:

Zündspule ersetzen
Diagnosezeit [D] P0304 vorh
Zündspule ersetzen
Diagnosezeit [D] P0304 vorh


Jestem umówiony w ASO na usługę wyczyszczenia kolektora dolotowego i egr. Bardzo możliwe, że te części są dość dobrze zabrudzone i przez to występuje szarpanie. Będę też chciał zdiagnozować stan sond. Możliwe, że też coś jest nie tak z cewką zapłonową. Co o tym sądzicie?

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 14 mar 2019, o 18:37
przez Wigo48
Mam podobny przebieg i po 6 tyś od czyszczenia kolektora ssącego całkowicie zapchanego przez spalony olej, znów zaczął wyskakiwać błąd 017152. Auto jeździ poprawnie i nie szarpie. Przede wszystkim więc udrożnij te kanaliki w kolektorze, przeczyść przepustnice i EGR, a powinno być ok.

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 15 mar 2019, o 13:35
przez wxe90
Wigo48 napisał(a):Mam podobny przebieg i po 6 tyś od czyszczenia kolektora ssącego całkowicie zapchanego przez spalony olej, znów zaczął wyskakiwać błąd 017152. Auto jeździ poprawnie i nie szarpie. Przede wszystkim więc udrożnij te kanaliki w kolektorze, przeczyść przepustnice i EGR, a powinno być ok.


Dzięki za informację, ale miałeś wyczyszczoną górną i dolną część kolektora? Czy zostały wyczyszczone dokładnie kanały EGR przy głowicy i kolektorze? Proszę, napisz, jak to zostało u ciebie zrobione. Dowiedziałem się z forum, że najtrudniejsze jest ściągnięcie tej części, która jest połączona z głowicą. To tam właśnie są kanały od EGRa, które trzeba oczyścić.

viewtopic.php?f=16&t=3658

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 15 mar 2019, o 16:54
przez Wigo48
Wszystko było rozpoławiane i czyszczone, przynajmniej tak mówił mi mechanik. Niestety jak pali litr oleju na 1000 to miały prawo znów się zatkać. Na razie się z tym nie spieszę, bo oprócz tego błędu auto chodzi jak należy.

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 15 mar 2019, o 18:51
przez wxe90
Wigo48 napisał(a):Wszystko było rozpoławiane i czyszczone, przynajmniej tak mówił mi mechanik. Niestety jak pali litr oleju na 1000 to miały prawo znów się zatkać. Na razie się z tym nie spieszę, bo oprócz tego błędu auto chodzi jak należy.


W ASO powiedzieli mi, że tylko tę najłatwiejszą stronę czyszczą, a jakbym chciał górną i dolną część to kwota byłaby podwójna, czyli ponad 1000 zł. Ile zapłaciłeś za tę usługę mechanikowi?

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 15 mar 2019, o 21:10
przez Wigo48
Zapłaciłem 300, ale szczerze mówiąc, to nie jestem pewien czy go rozpoławiał, bo jak znamy życie, to każdy robi tak żeby zarobić, a się nie narobić. Ale nie mniej uważam, że dobry z niego fachowiec. Robi naprawy już z 20 lat.

Re: Wahania wskazań sondy lambda Z16XEP

PostNapisane: 16 mar 2019, o 07:55
przez wxe90
Wigo48 napisał(a):Zapłaciłem 300, ale szczerze mówiąc, to nie jestem pewien czy go rozpoławiał, bo jak znamy życie, to każdy robi tak żeby zarobić, a się nie narobić. Ale nie mniej uważam, że dobry z niego fachowiec. Robi naprawy już z 20 lat.


Jeśli założyć, że nie wyczyścił Ci w samochodzie całkowicie kolektora, a tylko tę najłatwiejszą część to i tak szarpy zniknęły z twojego samochodu.