Strona 1 z 1

Błąd 17011

PostNapisane: 6 kwi 2021, o 20:37
przez Adam 12
Dzień dobry , jestem na forum po raz pierwszy . Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Astry h w wersji gtc z 2009 roku z silnikiem 1,4 16v 90 km Z14XP , z przebiegiem 90000 tyś km , musiałem wymienić rozrząd bo stukał , przy okazji wymieniłem wałki i szklanki na popychaczach , niestety przed i po wymianie praca silnika jest nieco nierówna , po jakimś czasie wyskoczył błąd p17011 i czek , silnik nie traci mocy spalanie jest okej oleju nie bierze . Wymieniłem lambda i cewke , wyczyściłem przepustnica , egr i przepływomierz . Po skasowaniu błędu po 50 km znowu się pojawił . Wyczytałem że może to być sterownik , proszę o pomoc czy ktoś ma jakiegoś szpeca w okolicy Bydgoszczy co by mi pomógł bo ja idę w koszty a sukcesu brak .

Re: Błąd 17011

PostNapisane: 8 kwi 2021, o 10:13
przez fachur
Czyszczenie przepływki jest niewiele warte jeżeli jest walnięta a czasami samo czyszczenie ją dobija.
Jeżeli masz kogoś znajomego to zgadaj się z nim na podmiankę przepływomierza i sprawdź wtedy.
Jeżeli masz dostęp do kompa lub elma to sprawdź jakie daje Ci odczyty z przepływki.
O ile dobrze pamiętam to ten błąd jest związany z bogatą lub ubogą mieszanką więc sprawdź korekty STFT i LTFT i najlepiej zrób logi podczas jazdy - błąd musi być usunięty żeby wskazania były prawidłowe.

Re: Błąd 17011

PostNapisane: 9 kwi 2021, o 20:09
przez Adam 12
Dzięki za podpowiedź, podłączyłem do Elema skasowałem błędy i sprawdziłem parametry przepływka pokazuje od 1,5 do 3 g/s , sonda lambda 1 pokazuje chwilową korektę na poziomie 25% i napięcie 0,04v drugą sąda pokazuje napięcie 0,4v i brak chwilowej korekty
( niedostępna ). Przepustnica pokazała 2-3% , i obroty na poziomie 780 do 820 ,

Re: Błąd 17011

PostNapisane: 10 kwi 2021, o 08:15
przez fachur
Adam 12 napisał(a):Dzięki za podpowiedź, podłączyłem do Elema skasowałem błędy i sprawdziłem parametry przepływka pokazuje od 1,5 do 3 g/s , sonda lambda 1 pokazuje chwilową korektę na poziomie 25% i napięcie 0,04v drugą sąda pokazuje napięcie 0,4v i brak chwilowej korekty
( niedostępna ). Przepustnica pokazała 2-3% , i obroty na poziomie 780 do 820 ,


Brak chwilowej korekty jest raczej ze względu na wywalenie błędu.
Ogólnie korekta wskazuje na ubogą mieszankę więc jeżeli nie masz LPG to skupił bym się na dolocie - może ciągnie lewe powietrze. Ja miałem taką sytuację że jak zmieniałem rozrząd to tata przez przypadek zrzucił mi pokrywę zaworów i spadła do kanału łamiąc króciec odmy - tędy zasysała mi lewe powietrze i efekt końcowy był ten sam. Szukanie nieszczelności to spora upierdliwość. Ja poradziłem sobie za pomocą e-papierosa ze względu na dużą ilość dymu - bardzo ładnie było widać gdzie zaciąga lewe powietrze.

Re: Błąd 17011

PostNapisane: 14 kwi 2021, o 20:15
przez Adam 12
Jestem po kolejnych testach i wymiarach w mojej asterce , podmieniłem 3 przepływomierze i praca silnika na wolnych obrotach była taka sama chodzi nierówno i wyskakuje błąd p170 i czek , podmieniłem obie sądy lambda i brak reakcji , jestem coraz bliżej przekonania że to sterownik ma winę, Sprawdziłem jeszcz w komputerze emisję spalin i pokazało że jest błąd ma katalizator i czujnik tlenu i grzałką czujnika tlenu , szukałem czy jest właściwe napięcie na kostce przy przepływomierzu i jest okej więc nabieram przekonania że to sterownik . Jak ktoś może to podsumować będe wdzięczny .