Strona 1 z 1
Olej Motul 8100 x-clean 5w 40
Napisane:
4 paź 2015, o 10:45
przez Wyspiarz
Witam wszystkich, jeżdżę Astrą 1.6 Twinport z przebiegiem 135000 km, zalany olej Motul 5w30 i chciałbym zalać teraz olej taki jak w tytule czyli Motul 5w40 który również posiada specyfikację dexos2. Nadaje się do silników benzynowych? Macie jakieś doświadczenia z tym olejem w swoich samochodach??
Re: Olej Motul 8100 x-clean 5w 40
Napisane:
4 paź 2015, o 16:46
przez MISIEK13111981
A dlaczego chcesz zmieniać parametry, bierze olej, jeżeli nie to zalewaj tym samym. 5W40 jest gęstszy i na wyższą temperaturę oleju.
Re: Olej Motul 8100 x-clean 5w 40
Napisane:
4 paź 2015, o 19:20
przez Wyspiarz
No właśnie oleju mi nie bierze, myślę o wymianie na wiosnę jak będą większe temperatury, silnik będzie trochę ciszej chodził.
Re: Olej Motul 8100 x-clean 5w 40
Napisane:
12 paź 2015, o 18:03
przez zonem
Przyglądając się parametrom obu olei wydaje mi się że 8100 x-clean 5W40 będzie lepszy od stosowanego 5W30. Zapewnia minimalnie większą lepkość przez co będzie odporniejszy na zerwanie filmu olejowego, dodatkowo z tego co wyczytałem silniki w astrze są przystosowane do pracy w wyższej temperaturze, na to wskazuje choćby fakt że przy obciążeniu jałowym komputer ustala maksymalną temperaturę silnika na 110 lub 115 stopni (przy normalnym obciążeniu maks 95 stopni). Następny punkt 5w40 ma niższą temperaturę płynięcia -39 stopni/ 5W30 ma -36 stopni. Z tego co również pamiętam oznaczenie klasy letniej xW40 producent miał w oznaczeniach oleju gdzie temperatura otoczenia sięga 30 stopni więc z tej strony też nie ma przeciwwskazań do stosowania 5W40. Osobiście będę miał w najbliższym czasie zalany właśnie ten olej (ze względu na posiadanie LPG, wyższy lepkość letnia będzie wskazana).
Moim zdaniem na plus dla podanego oleju 5W40:
- niższa temperatura płynięcia (mimo tej samej lepkości zimowej)
- wyższa lepkość w całym zakresie - większa odporność na zerwanie filmu olejowego
- wyższa wartość lepkości letniej przy silniku pracującym przy wyższych temperaturach - większa ochrona silnika
- producent dopuszcza takie wartości lepkości lato/zima