Głośna praca Z14XEP
Napisane: 1 lut 2016, o 21:49
Witam wszystkich Kolegów Forumowiczów !
Jestem szczęśliwym (albo i nieszczęśliwym) posiadaczem Astry z silniczkiem 1.4 16V z 2005, przelot 159.000. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnej pracy silnika. Jest to wyraźny klekot, stukanie, metaliczny grzechot. Coś na styl: https://www.youtube.com/watch?v=LvlB_jHR_98
Zjawisko występuje zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Słyszane na postoju oraz podczas jazdy wewnątrz kabiny (najbardziej przy ruszaniu, jazda na 1,2 biegu, oraz pozostałe biegi na niskich obrotach). Pomijam sam klekot klapek twinportu w kolektorze, ale jak to się mówi, ponoć "ten typ tak ma", podobnie jak wersja 1.6 twinport. Najbardziej niepokoją mnie dźwięki słyszalne wewnątrz, gdyż są one zbliżone do pracy diesla z turbiną. Auto również odczuwalnie straciło trochę na mocy. Czy jest możliwe, że jest to powiązane z rozrządem?
Dodam iż jestem świeżo po samodzielnym czyszczeniu odpowietrzenia dekla zaworów (majonez), oraz przepustnicy. Rezultat to minimalna proprawa, przede wszystkim pracy na jałowym biegu. Olej zmieniałem ok. 3 tygodni temu, zastępując lany (prawdopodobnie od nowości, gdyż jestem drugim właścicielem) GM 5w30 Motulem X-Clean 8100 FE o tej samej specyfikacji i normie Dexos2.
Jeśli mam się szykować na wymianę rozrządu, to w związku z tym mam pytanie... Czy wymienia się również koła zębate, czy wystarczy sam komplet łańcuch + ślizgi + napinacz + simering wału + uszczelki dekla rozrządu i misy ?
Z góry dziękuję za pomoc. Liczę, że ktoś spotkał się z podobnym problemem i podzieli się informacjami na ten temat.
Pozdrawiam
Jestem szczęśliwym (albo i nieszczęśliwym) posiadaczem Astry z silniczkiem 1.4 16V z 2005, przelot 159.000. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnej pracy silnika. Jest to wyraźny klekot, stukanie, metaliczny grzechot. Coś na styl: https://www.youtube.com/watch?v=LvlB_jHR_98
Zjawisko występuje zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Słyszane na postoju oraz podczas jazdy wewnątrz kabiny (najbardziej przy ruszaniu, jazda na 1,2 biegu, oraz pozostałe biegi na niskich obrotach). Pomijam sam klekot klapek twinportu w kolektorze, ale jak to się mówi, ponoć "ten typ tak ma", podobnie jak wersja 1.6 twinport. Najbardziej niepokoją mnie dźwięki słyszalne wewnątrz, gdyż są one zbliżone do pracy diesla z turbiną. Auto również odczuwalnie straciło trochę na mocy. Czy jest możliwe, że jest to powiązane z rozrządem?
Dodam iż jestem świeżo po samodzielnym czyszczeniu odpowietrzenia dekla zaworów (majonez), oraz przepustnicy. Rezultat to minimalna proprawa, przede wszystkim pracy na jałowym biegu. Olej zmieniałem ok. 3 tygodni temu, zastępując lany (prawdopodobnie od nowości, gdyż jestem drugim właścicielem) GM 5w30 Motulem X-Clean 8100 FE o tej samej specyfikacji i normie Dexos2.
Jeśli mam się szykować na wymianę rozrządu, to w związku z tym mam pytanie... Czy wymienia się również koła zębate, czy wystarczy sam komplet łańcuch + ślizgi + napinacz + simering wału + uszczelki dekla rozrządu i misy ?
Z góry dziękuję za pomoc. Liczę, że ktoś spotkał się z podobnym problemem i podzieli się informacjami na ten temat.
Pozdrawiam