Strona 4 z 8

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 5 maja 2014, o 15:17
przez mateusz
obojetnie jaki czujnik poziomu plynu nigdy nie bd na zbiorniku ;) grawitacja :P poziom mierzy sie na dole pojemnika i jak go jest malo to wtedy informuje. jak sie nie myle ze strony kierowcy wkladajac reke pod pojemnik to wymaca sie jakis kabelek.

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 5 maja 2014, o 17:41
przez Shah

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:06
przez altexperte
Shah napisał(a):
Luzy? Jaki masz przebieg? Ja u siebie na liczniku mam 180 000 km (jaki jest rzeczywisty przebieg nie wiem) i luzy są w normie.


Rzeczywisty to cholera wie. Na budziku mam 97 tys km, stan auta w sumie zdaje się potwierdzać, choć sądzę, że prędzej ma ze 150 tys km.
Dziś przeczyściłem przepustnicę, odmę, przepływomierz, wymieniłem filtr. Nadal to samo. Chyba wymienię ten rozrząd - wymieniałeś już może ? Przy ilu km powinno się to zrobić ?

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:11
przez mateusz
to powinno Ci wyjasnic sprawe ;)

viewtopic.php?f=10&t=939

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 9 maja 2014, o 21:19
przez altexperte
mateusz napisał(a):to powinno Ci wyjasnic sprawe ;)

viewtopic.php?f=10&t=939


Dzięki. No nic - z braku pomysłu - wymienię ten rozrząd już teraz.

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2005 - błąd 0171

PostNapisane: 1 cze 2014, o 15:43
przez Piotr1991
witam
samochód ma przejechane udokumentowane w serwisie (sprawdzone) 149 tys km.
zamontowałem instalację stag do swojej astry. po przejechaniu ok 300 km na nowej instalacji i zatankowaniu do pełna zapaliła się kontrolka silnika. "nożnie" zdiagnozowałem że to błąd 0171 - mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń.
może mi ktoś pomóc dlaczego ten błąd się pojawił? Na benzynie też pali się ta kontrolka. samochód normalnie jeździ nic nie stracił na mocy ani nic. Przed instalacją odwiedziłem wiele warsztatów gdzie montują instalację lpg i wszyscy zapewniali że te silniki dobrze sprawują się na gazie.

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 1 paź 2014, o 12:09
przez bagi33
altexperte napisał(a):Siema.
Możliwe, że tak jest jutro oprócz w.w. elementów sprawdzę też filtr oraz przepływomierz. Dzięki za info.

Witaj mam Astrę III Z16XER,mam pytanie?gdzie znajduję się nieszczęsny przepływomierz powietrza,i czy da się go wyczyścić jak w innych autach,czy też trzeba go wymienić?oraz,czy wymiana to jakiś skomplikwany proces,że trzeba z nim jechać do mechanika.
Z góry dziękuję ,pozdrawiam

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 1 paź 2014, o 22:51
przez altexperte
bagi33 napisał(a):
altexperte napisał(a):Siema.
Możliwe, że tak jest jutro oprócz w.w. elementów sprawdzę też filtr oraz przepływomierz. Dzięki za info.

Witaj mam Astrę III Z16XER,mam pytanie?gdzie znajduję się nieszczęsny przepływomierz powietrza,i czy da się go wyczyścić jak w innych autach,czy też trzeba go wymienić?oraz,czy wymiana to jakiś skomplikwany proces,że trzeba z nim jechać do mechanika.
Z góry dziękuję ,pozdrawiam


W z16xep jest po lewej stronie zaraz za filtrem powietrza. http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_prze ... 658462.jpg
Wygląda to tak jak na zdjęciu powyżej - od lewej - najpierw jest "puszka" filtra, potem to z czego wystaje ten wtyk to przepływomierz.
Wymiana to wypięcie jednej wtyczki i odkręcenie z rur doprowadzających powietrze do przepustnicy, nic skomplikowanego. Da się wyczyścić np. sprężonym powietrzem.

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 2 paź 2014, o 11:44
przez bagi33
Witam serdecznie, dziękuję ,u mnie wygląda to troszeczkę inaczej, ale znalazłe
m.Fakt żadna filozofia.Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

PostNapisane: 25 paź 2014, o 18:04
przez luko
Cześć,

dziś wystąpił u mnie podobny problem. Po ujechaniu może 2 km, gdy stanąłem na światłach, autem zaczęło trochę telepać, jakby zaczął pracować na 3 cylindrach. Gdy dodaję gazu, efekt nasila się. Gdy jadę powyżej 50 km/h, miga kontrolka z silniczkiem (-> co to oznacza?).
Metodą "pedałową" sprawdziłem błędy ECN:

1. 130000
Znalazłem taką informację na tym forum, cytuję: P1300 - Misfire Detected at Low Fuel Level B-025 czyli wykryto przerwy zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa. Jeśli nie miałeś niskiego poziomu paliwa, to kabelki do sprawdzenia.
I tu mam dylemat, bo akurat tuż po rozpoczęciu objawów zapaliła się "rezerwa. No ale nigdy tak nie było, że po zapaleniu kontrolki rezerwy auto tak się zachowywało... więc chyba wszystko wskazuje na jakiś problem z zapłonem - dobrze kombinuję?
Jednak czytałem też, że podobne objawy powoduje problem z EGR, co też nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w pokazywanych na wyświetlaczu błędach, a nawet po podłączeniu do profesjonalnego komputera, w efekcie czego mechanicy wymieniają połowę elementów, a na końcu biorą się za EGR i okazuje się, że faktycznie był przyczyną... co Wy sądzicie na ten temat? Czy jadąc do mechanika od razu nakierować go na EGR?

2. Pojawia się także 161450, ale to chyba znana przypadłość w "trójkach" - żyję z tym od kilku lat i myślę, że nie ma to związku opisanymi wyżej objawami.

Co radzicie? Czy moje przypuszczenia są słuszne? Czy to może być coś jeszcze?

Aha, rozrząd wymieniałem jakieś 70000 km temu - planuje właśnie wymianę - myślicie, że mogą to być objawy, że coś pada w rozrządzie?

Auto jest z 2006 r, pozostałe dane jak w temacie, przebieg 125000 km.

Łukasz