Strona 1 z 1

Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 13 mar 2017, o 21:42
przez Dezodorant
Witam,

Jestem od niedawna posiadaczem czarnej Astry H 2007 z silnikiem Z16XE1 105KM. Auto przerywa i dławi się na wolnym obrotach lub jak chcę utrzymać prędkość na stałym poziomie i dodaje tylko lekko gazu aby się turlał, a najbardziej na pierwszym biegu do tego stopnia że czasem trudno jest ruszyć, bo po prostu auto staje w miejscu odcina mu jakby dopływ paliwa. W Astrze jako pierwsze wymieniłem świece, bo myślałem że to będzie przyczyna niestety nic się ani trochę nie polepszyło. Potem poszedł nowy filtr powietrza profilaktycznie i dalej to samo. Dodam że podmieniałem cewę w ramach sprawdzenia czy może tam leży wina, niestety cewka nowa i to samo w dalszym ciągu. Po sczytaniu błędów z komputera wychodzi błąd P0141 - Obwód grzałki sondy lambda, wadliwe działanie (rząd 1 czujnik 2). Odczyt napięcia na pierwszej sondzie skacze góra dól co jakiś czas, czyli prawidłowo, na drugiej tej za katem wykres jednostajny około 0,47V czyli też jak jak ma być z tego co wyczytałem. Powiem szczerze że nie wiem o co mu chodzi pierwszy raz się z takim czymś spotykam. Jakby miał ktoś jakąś sugestię będę wdzięczny za pomoc, bo powoli mam dość takiej jazdy!

Edit:

Powie mi ktoś co to jest za ustrojstwo pod maską ma ktoś też takie coś tam? Przez to prawdopodobnie przepływa paliwo, ale nie jestem pewien czy to jest oryginalna część GM czy ktoś sobie coś tam założył dziwnego i może się to zapchało i przerywa tak dziwnie jakby odcinało paliwo?

http://imgur.com/L9i4qq4
http://imgur.com/zWLdVuE

Re: Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 26 paź 2019, o 20:05
przez Daroo
Mam podobny problem. Czy udało się rozwiązać?

Re: Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 27 paź 2019, o 09:02
przez Wigo48
Po przebiegu 100 - 150 tyś przy takich objawach należy koniecznie przeczyścić przepustnicę, EGR, a głównie kolektor ssący (zatkane kanaliki prowadzące spaliny od EGRa). Nawet gdy nie to jest przyczyną to nie zaszkodzi. Również należy sprawdzić szczelność połączenia - siatki na wydechu. Różnica w jeździe kolosalna.

Re: Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 27 paź 2019, o 14:23
przez Daroo
Jakie parametry powinna mieć pierwsza i druga sonda? Jeśli pierwsza sonda wskazuje 1,24V a oporność około 13-15, to należy ją wymienić (na rozgrzanym silniku).
Czy błąd P0141 może dotyczyć pierwszej sondy?
U mnie sytuacja wygląda tak że przy około 2000 obr/min zaczyna dostawać tzw "kangura", po dodaniu lub odpuszczeniu gazu przestaje ( przy nagrzanym silniku), Egr już wymieniłem na nowy stary niestety padł (gasło auto na biegu jałowym).

Re: Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 28 paź 2019, o 08:53
przez Wigo48
Błąd 0141 dotyczy drugiej sondy i świadczy o jej uszkodzeniu w obwodzie grzewczym. Ustąpi samoczynnie zaraz po wymianie jej na nową oryginalną. Oczywiście ma ona też wpływ na poszarpywanie.

Re: Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 28 paź 2019, o 19:49
przez Whitemamba
Wigo48 napisał(a):Po przebiegu 100 - 150 tyś przy takich objawach należy koniecznie przeczyścić przepustnicę, EGR, a głównie kolektor ssący (zatkane kanaliki prowadzące spaliny od EGRa). Nawet gdy nie to jest przyczyną to nie zaszkodzi. Również należy sprawdzić szczelność połączenia - siatki na wydechu. Różnica w jeździe kolosalna.

Nowy EGR, kanaliki przeczyścilem, przepustnica wyczyszczona. Dalej szarpie na pierwszym biegu, jak auto rozgrzane praktycznie nie szarpie. Więc problem leży gdzie indziej. Zastanawiałem się jeszcze nad odmą, ale wydaje mi się że pracuje dobrze. Zresztą, dlaczego szarpanie zależne jest od temperatury silnika?

Re: Astra H Z16XE1 Przerywanie i dławienie się

PostNapisane: 28 paź 2019, o 20:36
przez Daroo
Jakie polecacie sondy nowe oryginalne a jakie zamienniki?