Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

problem z 1.4 twinport 2004

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

problem z 1.4 twinport 2004

Postprzez Aquaz » 5 mar 2013, o 21:28

Witam was . mam kłopot z astrą zaraz opiszę o co kaman:

Zakupiłem właśnie tą astre. Sprzedający twierdził że jakiś czujnik tak mu sie wydaje - że padnięty.Auto paliło na 3 garach,czasem zaczęło na wolnych telepać i chodzić jak na 2ch garach.Ponowne uruchomienie silnika usuwało problem do następnego razuWykonałem pomiar ciśnień i na 4tym 3 bary. Rozebrałem silnik i okazało się że tłok miał pęknięte półki i pierścienie.O dziwo gładź cylindra nie ucierpiała. Założyłem nowy tłok (używkę ) w idealnym stanie. Poskładałem silnik na nowych uszczelkach i z nowym rozrządem. Silniczek odpalił ładnie pracował,przewiozłem się i było ok. Żadnego wypadania zapłonu. Zostawiłem auto na noc ,na 2gi dzień odpalam silnik i po lekkim podgrzaniu silnika i spadnięciu z lekko wyższych obrotów zaczął silnik kuleć jak przed naprawą,coraz gorzej coraz gorzej a po podgazowaniu czasem znów wpadł tryb jakby na 2 gary palił i kontrolka silnika.Zgasisz zapalisz i chodzi ok kontrolka gaśnie. Po podpięciu kompa wyskoczyło mase błędów które wykasowałem,a nastepnie włączyłem silnik i czekałem na pojawienie się falowania i nierówną pracę silnika. I pojawiły sie te błędy

- 030001

P0300 Engine Misfire Detected Silnik / napęd
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected Silnik / napęd
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected B-022 Silnik / napęd
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected B-024 Silnik / napęd
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected B-025 Silnik / napęd
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected B-032 Silnik / napęd
P0300 Układ zapłonowy - wypadanie zapłonów Silnik / napęd

- 030101

P0301 Cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonów Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-022 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-024 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-025 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-032 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-041 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-045 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-051 Silnik / napęd
P0301 Cylinder 1 Misfire Detected C-019

-030301

P0303 Cylinder 3 - wykryte wypadanie zapłonów Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-022 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-024 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-025 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-032 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-041 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-045 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-051 Silnik / napęd
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected C-021 Silnik / napęd
P0303 Fault Cylinder D-Misfire Detected (CYL3) Silnik / napęd
P0303 Zapłon cylindra 3 - wypadanie zapłonów

- 03201
P0320 Ign/Distributor Eng Speed Input Circ Error Zapłon
P0320 Ignition/Distributor Engine Speed Input Circuit Malfunction Zapłon
P0320 Obwód wejœcia prędkoœci silnika dla rozdzielacza /zapłonu - usterka Zapłon
P0320 Obwód wyjœciowy czujnika prędkoœci obrotowej silnika - rozdzielacza zapłonu Zapłon

- 031308
P0313 Misfire Detected at Low Fuel Level B-022 Silnik / napęd
P0313 Misfire Detected at Low Fuel Level B-024 Silnik / napęd
P0313 Misfire Detected at Low Fuel Level B-032 Silnik / napęd
P0313 Misfire Detected with Lo Fuel Silnik / napęd
P0313 Misfire Detected with Low Fuel Silnik / napęd

Błędy mówią o wypadaniu zapłonu ale i czujnika wału . Ciekawe jest to że jak odepnę wtyczke od przepustnicy to obroty lekko podnoszą się i stabilizują,jednakże należy ponownie włączyć silnik bo nie reaguje na pedał po ponownym podłączeniu. Czy ktoś może mi dać jakiś pomysł co to może być ? Czy to czujnik wału ?
Aquaz
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 mar 2013, o 21:00
Silnik: 1.4 Z14XEP


Re: problem z 1.4 twinport 2004

Postprzez jack78 » 11 mar 2013, o 15:37

Witam.ponieważ mam identyczny problem ze swoją astrą-wymiana tłoka,wypadanie zapłonów bardzo proszę o info czy przypadłość została zdiagnozowana.mi już się pomysły kończą.pozdrawiam.
jack78
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 15:27
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: problem z 1.4 twinport 2004

Postprzez Aquaz » 11 mar 2013, o 19:18

więc tak . Można by powiedzieć że niby się naprawiło. Mianowicie....wymieniłem czujnik wału na inny nowy ale nie Bosch. Auto praktycznie pracuje jak należy,czasem zdarza mu się że zacznie telepać ale delikatnie i nie gaśnie. Mam zamiar kupić używke boscha bo mnie się wydaje że tu jest cały problem .Mam zamiar również świece wymienić.

P.S Kolego ....odepnij wtyczke od przepustnicy na włączonym silniku i sprawdź czy telepanie ustąpi ....Mam teorie że przepustnica do wymiany a raczej krokowy siada
Aquaz
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 5 mar 2013, o 21:00
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: problem z 1.4 twinport 2004

Postprzez jack78 » 12 mar 2013, o 22:18

hmm..problem na razie rozwiązany lecz w sposób dla mnie nie pojęty.otóż założyłem nową cewkę i auto odżyło,silnik pracował pięknie w całym zakresie obrotów,następnie powróciłem do starej cewki i ku mojemu zdumieniu pracuje tak samo dobrze.jeszcze nie poznałem mechanizmu tej "naprawy"
jack78
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11 mar 2013, o 15:27
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: problem z 1.4 twinport 2004

Postprzez piotrh » 24 paź 2020, o 20:09

Odkopuję. "Wypedałowałem" P0301, brak 1 cylindra. Auto lekko szarpie na 2i pracuje nierówno, poza tym jeździ normalnie tj. odpala, przyśpiesza i nie czuć spadku mocy. Nie dymi. Rok temu padła mi 3 fajka, mechanik zapewnił, że wymienił wszystkie. Dodatkowo po przekręceniu zapłonu na drugi bieg, autko z kluczykiem nie gaśnie. Staje się tak dopiero po odpaleniu Astry. Co może być przyczyną? 1 Świeca? Z17ATJ.
piotrh
Kierowca
 
Posty: 20
Dołączył(a): 16 kwi 2018, o 12:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.