Strona 1 z 1

1.8 140 vs 2.0 170

PostNapisane: 13 wrz 2018, o 22:12
przez kewinpol
Hej, przymierzam się do zakupu astry H GTC i rozglądam się za silnikiem 1.8 140 km oraz 2.0 170. Rodzice mają silnik 1.6 115km, ale jak dla mnie jest on za słaby. Czy silniki nadają się do gazu, wiem że słabsza wersja 1.8 jest dobra, ale ma za małą moc. Jak z trwałością obu silników? Czy turbo w 2.0 jest trwałe? Czy silniki mają jakieś poważne wady?

Re: 1.8 140 vs 2.0 170

PostNapisane: 14 wrz 2018, o 13:54
przez topiq
1.8 140KM ma koła zmiennych faz rozrządu, które lubią się rozsypać, oraz szklankowe kasowanie luzów zaworowych w odróżnieniu od słabszej 125KM jednostki z hydraulicznym kasowaniem luzów. Przed założeniem LPG trzeba te luzy sprawdzić a później kontrolować. No i chyba 140KM posiada EGR. Czy 125KM to mało? Jak dla mnie wystarczająco jak na polskie drogi. Co do 2.0 to są jednostki z turbo. Warto sobie poczytać o silnikach Z20LEL i ich bolączkach. Wszystko zależy jak się dba tak się ma. LPG założysz do każdego silnika, ważne by znaleźć dobrego mechanika, który nie tylko założy ale i dobrze zestroi instalację, by auto nie jeździło na zbyt ubogiej mieszance.

Re: 1.8 140 vs 2.0 170

PostNapisane: 16 wrz 2018, o 18:33
przez kewinpol
Bardziej skłaniam się w stronę silnika 2.0. Poczytałem o nim i nie jest to najgorszy silnik, ale pancerny też nie jest. Zna ktoś typowe bolączki tych 2.0 170 km stosowanych w astrze h?