Strona 1 z 1

Z14XEP - twarde przewody układu chłodzenia

PostNapisane: 26 lis 2018, o 20:16
przez shevet
Witam

Astrę H 2005 Z14XEP zakupiłem w paźdznierniku. Miala 173 tys przebiegu. Na pierwszej wizycie u mechanika wraz z olejami i filtrami został wymieniony rozrząd (było słychać łańcuch). Ubywało płynu chłodzącego, zdiagnozowano wyciek z pompy wody, więc pompa została też wymieniona. Tydzien po odebraniu auta i przejechaniu jakies 130km, w zbiorniczku zrobilo sie sucho. Stwierdzilem, ze moze sie odpowietrzyl, wiec dolalem plynu. Jak odkrecilem korek zbiorniczka wyrownawczego, nawet po calodziennym postoju, zawsze slychac bylo syk cisnienia a po odkreceniu poziom plynu delikatnie sie podnosil. Po tygodniu znowu sucho. Uzupełniłem pół litra.Dodatkowym objawem byl odglos przelewajacej sie wody za deska rozdzielcza ( po przegazowaniu jak schodzil z obrotow). W miedzyczasie okazalo sie, że auto sie nie dogrzewa - zablokowany termostat w pozycji otwartej. Brak oleju w plynie, plynu w oleju, zadnego masla pod korkiem, nie kopcil, nie przegrzewal sie, nie wyrzucal plynu. Odstawilem do mechnika na wymianę termostatu i na test CO2 w ukladzie chłodzenia. Przy odstawianiu, zagladnelismy z mechanikiem pod maske, od razu stwierdzil dosc twarde przewody ukladu chlodzenia. Po testach okazalo sie, ze niestety UPG. Przy naprawie glowica byla planowwna, sprawdzona szczelnosc, wymienione uszczelniacze zaworowe, zawory dotarte na nowo. Wiadomo wymieniony komplet uszczelek, termostat.
Po odbiorze, auto ladnie sie rozgrzewa, przy 92 stopniach otwiera sie duzy obieg. Auto wyraznie żwawsze. Zaraz mija tydzien, przejechane 130km - plyn nie znika. Jednak woda za deska rozdzielcza caly czas sie przelewa (jakby mniej), a przewody ukladu chlodzenia robia sie dosc twarde. Nawet jak auto wystygnie i postoi cala noc - przwody dosc twarde. Przy odkrecaniu korka zbiorniczka wyrownawczego jest syk cisnienia, dopiero wtedy przewody robia sie miekkie. Po telefonie do mechanika - radzi jezdzic i obserwowac. Sam juz nie wiem. Zastanawiam sie skad to cisnienie w ukladzie po nocy. Korek? Jaki bylby objaw niesprawnego korka zbiorniczka wyrownawczego? Zakupilem na allegro zestaw do badania CO2 w ukladzie. Jak przyjdzie sprawdze, czy nie ma aby znowu przedmuchu do ukladu chlodzenia.

A Wy co o tym myslicie?

z gory dzieki za pomoc

pozdro;)

Re: Z14XEP - twarde przewody układu chłodzenia

PostNapisane: 5 gru 2018, o 15:11
przez shevet
Korek wymieniony. Jedyne co się zmieniło, to teraz po nocnym postoju ciśnienie z układu schodzi i rano przewody są miękkie.
Zrobiłem test CO2, wyszedł pozytywny. Czy jest możliwe, by jakaś usterka EGR powodowała pojawienie się ciśnienia w układzie chłodzenia? (mechanik ma taką teorie)
Jeżeli nie, to wychodzi na to, że naprawa została wykonana niefachowo, albo jest pęknięty blok...

pozdro;)

Re: Z14XEP - twarde przewody układu chłodzenia

PostNapisane: 6 gru 2018, o 18:55
przez piotii
shevet napisał(a): Czy jest możliwe, by jakaś usterka EGR powodowała pojawienie się ciśnienia w układzie chłodzenia? (mechanik ma taką teorie)
Jeżeli nie, to wychodzi na to, że naprawa została wykonana niefachowo, albo jest pęknięty blok...

pozdro;)

Ten zawór nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia silnika ( łączy układ wydechowy z ssącym - pisząc tak prosto )
stawiam na głowicę ( typowy objaw ok 96% ) ściema mechanika .
Ostateczność to 4% na 100% blok silnika

Re: Z14XEP - twarde przewody układu chłodzenia

PostNapisane: 7 gru 2018, o 08:43
przez shevet
piotii napisał(a):Ten zawór nie ma nic wspólnego z układem chłodzenia silnika ( łączy układ wydechowy z ssącym - pisząc tak prosto )

Obrazek
Troszkę ma wspólnego. Jest wpięty w układ chłodzenia, więc ma kontakt z płynem . Ale mimo to, ciężko mi to sobie wyobrazić. Niby znajomy z ASO opla mówi, że spotkał się z takim przypadkiem. Ale u mnie EGR działa normalnie, wątpie, by był wewnątrz pęknięty. Jedynie sama uszczelka mogła źle siąść. A dywaguje tak nad tym, bo nowy EGR to minimum 250zł, a raz założony nie nadaje się do oddania. Szkoda wyrzucać pieniądze w błoto...

pozdro :)