Strona 1 z 3

Z18XE Klapy.

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 11:39
przez deodekabokat
Cześć. Motałem się od pewnego czasu z problem utraty mocy przy pewnym zakresie obrotów. Około 2500 do 4000. Wymieniłem sondę, wymieniłem sterownik, wymieniłem przepławkę, wymieniłem pedał gazu, szykowałem się do dalszych wymian. Sterownik chciałem wymienić bo nie miałem pewności przy poprzedni user nie robił tam jakichś modów.
Ostatnio auto stwierdziło że nie wytrzyma już tych wymian i samo mnie poinformuje co jest nie tak.
Autko mi ostatnio kichnęło i zaczęło nierówno pracować. Słychać duże syczenie nie wchodzi na obroty. Już się domyśliłem że jest nieszczelność w kolektorze. Syczy spod sterownika. Dojechałem jakoś do domu ostro coś brzęczało, myślałem że wpadło coś do cylindra. Zdemontowałem sterownik i łotafak. W moim samochodzie są klapy. Opel podczas kichnięcia wypchnął cięgno od sterowania klapami. Chwilowo zdemontowałem gruszkę, włożyłem cięgno i zablokowałem w pozycji otwartej taj kaj by to wynikało z ruchu gruszką.

Auto odżyło. Jest znacznie lepiej.
Problem pewnie albo w samych klapach które są w kolektorze, albo zaworku sterującym, bo gruszka jest sprawna.

Dokopałem chyba na forum VC że ten silnik może być montowany bez klap, a taki kolektor był montowany w Merivie. Wiecie może coś na ten temat? Może jest jeszcze jakaś wersja bez klap.? Wymiana kolektora to chwila,

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 12:17
przez topiq
Mery i Corsa C.
Astra H https://opel.7zap.com/pl/car/a04/g/0/72-1/
Vectra C https://opel.7zap.com/pl/car/z02/g/0/48-1/
Astra G i Zafira A https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/83-1/
Te mają ten cały zespół powietrza dodatkowego.
Meriva A https://opel.7zap.com/pl/car/x03/g/0/47-1/ nie ma
https://opel.7zap.com/pl/car/x01/g/0/47-1/ też nie ma ale nie wiem kto Corse C z 1.8 na oczy widział :) Numery kolektorów te same co w Mery.
Nie wiem natomiast co sterownik na to, jak się podmieni kolektor na ten z Mery.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 12:30
przez deodekabokat
Dzięki. Zaraz sprawdzę.
Ad sterowania nie ma się co przejmowac. Tam nie ma żadnego sprawdzania pozycji a jedynie standardowa diagnostyka zaworka. Więc albo zaworem zipem do silnika i niech sobie myśli że steruje albo rezystor albo pewnie da się wyprogramowac bo pewnie sterowniki są te same. Więc jest jakaś opcja co za to odpowiada.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 13:56
przez deodekabokat
Ale coś mi tu nie pasuje
https://opel.7zap.com/pl/car/t98/g/0/83-1/
To co piszesz że AG i ZG to właśnie taki kolektor jest w AH

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 17:13
przez topiq
Zgadza się. I jeszcze VC też ma taki kolektor. Tylko Mery ma inny.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 15 kwi 2019, o 17:34
przez deodekabokat
No i dobra trzeba szukać kolektora do merivy. Widziałem na forum ZC że ktoś takiego swapa zrobił tylko mu wtryski nie chciały wejść. Montował cieńsze oringi. Podejście do serva jest nie z prawej strony tylko za przepustnica ale powinno obleciec.
Swoją drogą Corsa z18xe to by było coś.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 17 kwi 2019, o 16:58
przez deodekabokat
Nie mogę nawiązać kontaktu z człowiekiem który założył kolektor od merivy ale trapi mnie jedna rzecz.
Klapy są po to aby sprostać ekologii, Któreś tam euro pewnie 4 bo to litera Z na początku oznaczenia silnika o tym świadczy. To jak to możliwe że kolektor od Merivy nie ma klap i spełnia Euro4? Wychodzi więc na to że musi mieć EGR żeby było Euro 4. Jak ma EGR to i otwór spaliny-powietrze zasilane. Coś musi być w kolektorze do EGR. Jeżeli spalin nie bierzemy z kolektora wydechowego a nie bierzemy bo to kpl druga strona silnika wiec trzeba by przeskoczyć pod ECU lub naokoło rozrządu to w takim wypadku musi być inna głowica i kanał w niej.

W tym linku do kolektora od Merivy jest zaślepka EGR pod pozycją 10.
https://opel.7zap.com/pl/car/x03/g/0/47-1/

Odpiszcie kto to widział i o co chodzi.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 18 kwi 2019, o 08:00
przez topiq
Nie wiem jak to jest, ale Vectra C z Z18XE EGR ma a Astra H nie. Widocznie ma się po prostu mieścić w normie spalin. Może z racji masy Vectry, żeby sprostać założeniom normy E4 musieli dołożyć EGR, a Astra jako lżejsze auto nie musi mieć EGR. To tylko taka moja teoria. Trzeba by pewnie pokopać co nieco w necie w tym temacie.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 18 kwi 2019, o 08:40
przez deodekabokat
A to żeś mnie zaskoczył. To gdzie ten EGR w VC idzie? Wygląda na to że Z18XE ma w każdym samochodzie inny kolektor ssący a myślałem że tylko Meriva ma inny.
W tym liku twoim nie ma na kolektorze w VC EGR-u

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 18 kwi 2019, o 17:12
przez topiq
EGR jest przymocowany do bloku nad łączeniem ze skrzynią biegów. Przykładowo u mnie w miejscu EGR jest zaślepka https://opel.7zap.com/pl/car/a04/g/0/13 ... 4855070130.
W AH silnik ma 125 KM, w VC 122 KM. Astra G też chyba miewa EGR. Od czego to zależy nie mam pojęcia. Cieszę się, że fabrycznie nie mam tego badziewia.