Strona 3 z 3

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 26 kwi 2019, o 17:18
przez deodekabokat
topiq napisał(a):Póki mam gazownię na gwarancji nie ingeruję. Zaraz mam ostatni przegląd gwarancyjny, co trzeba wymienią na gwarancji, mam nadzieję że poprawią mapę a później to sobie załatwię jakiś interfejs i będziemy się edukować na Lovato.
Ciekaw jestem co tam latało w tym kolektorze? Nie wiedziałem, że Z18XE ma jakieś klapy. Że są w Twinportach to wiem, omijałem wszelkie silniki ze zbędnymi, problematycznymi systemami z daleka, stąd mój wybór tego silnika. Klapy, EGRy, zmienne fazy, szklanki bez hydro be.

@topiq możesz przy pomocy torque sprawdzić ile przy kickdownie jesteś w stanie otworzyć przepustnicę np ciągnąc na 3cim biegu do 4000obr?
U mnie maks to 55%

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 26 kwi 2019, o 19:39
przez topiq
To muszę gdzieś za miasto skiknąć.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 26 kwi 2019, o 19:41
przez deodekabokat
Nie no w ramach usług dla ludności przy okazji poproszę. :)

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 27 kwi 2019, o 20:22
przez topiq
No jednak w mieście za duży ruch i za często światła. Próbowałem na prostej ale chyba dziś na złość 40 km/h jeżdżą. Też mi pokazało coś koło 50-55% powyżej 4000 obr max miałem do 60%. W poniedziałek mam ten komfort, że nie muszę jechać po żonę, więc sobie polecę eSką. Też nieduży kawałek, bo za 2 km muszę z niej zjechać, ale wystarczy.

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 23 maja 2019, o 14:11
przez deodekabokat
Zrobiłem logi żeby zobaczyć czy wszytko jest OK.
Wymieniony kolektor zachowuje się poprawnie.
Klapy w kolektorze otwierają się powyżej 2400 obrotów-są na wykresie.

Drażni mnie limitowanie otwarcia przepustnicy od obrotów. Logi były robione przy pełnym wciśnięciu pedału gazu, dla tego wydaje się że auto muli i opinie że X18XE1 miał lepsze puknięcie. Zwyczajnie bo można było otworzyć przepustnicę na 100% linką gazu. Co mnie dziwi to stary mój opel Z16Se (Z-też euro 4) też miał przepustnicę elektroniczną a mimo to pozwalał otworzyć na 100% przepustnicę. Przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu i ciągnięciu do 4000 obrotów maksymalne otwarcie przepustnicy 50%. W ogóle nigdy nie widziałem więcej niż 53%. Szpilki obrotów 1-sza rozpędzenie na biegu pierwszym i od razu 3ci bieg i pedał w podłogę to szpilki odpowiednio 2-ga i hamowanie i trzecia takie same warunki.(żeby zrobić log od niskich obrotów). Gdyby dało się dać limit do tego co jest na wykresie +10 auto by wały rwało. Mam drugi sterownik może poszukam oryginalnego wsadu i podłubię w mapach

Livedata_2005_Astra-H_Engine__Z 18 XE_201905221944.GIF
Livedata_2005_Astra-H_Engine__Z 18 XE_201905221944.GIF (54.29 KiB) Przeglądane 7305 razy


Ps.
Full Load Enrichment
Intake Mainfold Valve 1

Przyjmują wartości 1/0 czy TAK/NIE czy Active/Inactive więc aby nie nakładały sie na wykresie są przemnożone przez rózne wartości trzeba je traktowac jako 0/100

Re: Z18XE Klapy.

PostNapisane: 4 cze 2019, o 11:19
przez deodekabokat
Zaczyna się projekt kolektor.
Jako że stary kolektor leżaczkuje sobie niepotrzebnie zostanie użyty do tuningu. Celem jest dodanie kilku koni przez sprawniejszy dolot.

20190601_120409 (640x360).jpg
20190601_120409 (640x360).jpg (172.69 KiB) Przeglądane 7210 razy

20190601_120512 (640x360).jpg
20190601_120512 (640x360).jpg (181.03 KiB) Przeglądane 7210 razy


Jak widać klapy są wyrobione. Sprzęgło kłowe ma już ze 30 stopni luzu więc też bezużytecznego ruchu. Aż dziwne że to tak dzwoniło skoro klapy są plastikowe.
W pierwszej kolejności kolektor idzie na myjkę i usunięcie klap (które w zasadzie to i same wypadły z kolektora).

Po umyciu wrzucę upg może doradzicie co wyciąć żeby było lepiej.