Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Wymiana sterownika piny i logowania

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Wymiana sterownika piny i logowania

Postprzez deodekabokat » 26 kwi 2019, o 09:08

Muszę wymienić steronik.
Staram się skleić podstawowe dane jak to działa w AH.
Mam sterownik nie wylogowany który chciałbym zamontować u siebie w samochodzie. Do użytku mam Opcom od majfrendów i carr pass (pin) do swojego samochodu.
Specjalista za wyjęcie z niego pinu (z tego nowego sterownika) u mnie w regionie prosi 100.
Jeżeli będę miał do niego pin to zakładam że włożę go do samochodu i nie odpalę bo nie będzie pasowało IMO i zacznie migać samochodzikiem z kluczykiem. Ok ale podłączę się Opcomem i mając pin do tego sterownika w module ECU zrobię jeżeli dobrze pamiętam usunięcie lub wykasowanie sterownika-nie pamiętam teraz z pamięci. System poprosi mnie o pin i wtedy podam ten pin od tego sterownika. Chyba dostanę informację że sterownik został usunięty czy coś takiego.
Wtedy co robię dodanie sterownika i podaję swój własny pin? Sterownik go przyjmie?
Wtedy programowanie kluczy przez moduł CIM i powinno działać.? Pozostanie chyba jeszcze wprogramowanie VIN-u do swojego sterownika. Nowy sterownik zalogowany będzie działał pod moim własnym pinem tak jak wszystkie inne modułu w moim samochodzie?

Proszę poprawcie mnie jeżeli luki w swojej wiedzy wypełniłem chłopskim rozumem i w rzeczywistości jest inaczej.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE


Re: Wymiana sterownika piny i logowania

Postprzez deodekabokat » 23 maja 2019, o 14:50

Robi się to tak.
1) Wyciąga sie pin ze sterownika który chce sie załadować do swojego samochodu, nie wiem czy da się opcomem bo połaszczyłem sie na wersje 1,99 i praktycznie nic ona nie potrafi zrobić więc zapłaciłem stówkę w warsztacie który ma Techa
2) Wyciąga się kluczyk ze stacyjki, jeżeli ktoś będzie czuł się pewniej to zdejmuje się też klemę.
3) Stary sterownik się odkręca (chyba mówić nie trzeba) jest trochę gimnastyki bo sterownik przymocowany jest śrubami trzema plus masa i blacha na której siedzi złącze czujnika spalania stukowego
4) Jak sterownik jest swobodny i chętny do wyjęcia lekko podważa się zatrzaski wyrzutników i otwiera wyrzutniki wtyków. Końcowa faza to ciągnięcie palcami za windę. Złącze ma dosłownie wypaść z gniazda
5) Nowy sterownik z wydłubanym pinem chop do samochodu w odwrotnej kolejności
6) Klema ON jeżeli ktoś zdjął, zapłon ON, Opcom ON Od razu miga samochodzik z kluczykiem-na blacie- wiadomo IMO.
7) Rok/model/Engine/Programowanie i pierwsza zdaje się pozycja Reset Ecu program poprosi o pin wtedy podajemy pin wydłubany ze sterownika. Program potwierdzi że sterownik został usunięty z samochodu. Mamy sterownik wylogowany a co za tym idzie wartościowszy o jakieś 100÷200 pln. Pin za który zapłaciliśmy przestaje mieć już znaczenie i w tym momencie już nie istnieje.
8) Zapłon OFF/ON. Dalej miga. Sterownik zalogował się do naszego auta ale imo nie puszcza. Wchodzimy jeszcze raz (jeżeli opuściliśmy) w engine itd. I zmieniamy numer VIN (jest tam w menu programowanie taka opcja na samym dole zdaje się i podajemy VIN naszego bolidu. Przy okazji możemy w programowaniu powyłączać lub powyłączać to co nasz nowy sterownik ma albo nie ma a chcielibyśmy mieć lub nie mieć. Uwaga jak była np. skrzynia automatyczna w starym samochodzie to trzeba wyłączyć ją nie tylko w programowaniu ale również wyłączyć magistralę CAN dla skrzyni.
9) esc esc esc ile tam razy trzeba żeby było okno wyboru modułu i ładujemy się w body i CIM i programujemy IMO. Wybieramy program z listy wybieramy moduł ECU (bo modułu imo przecież nie wymienialiśmy) i program (pewnie poprosi nas o pin nasego wozu (naszego a nie tego co go wydłubaliśmy, tamten już nie istnieje)
10) Wyłączenie i włączenie zapłonu i ew wykasowanie błędów pozwala na zapalenie samochodu i cieszenie się nowym sterownikiem
Koszty:
60pln Sterownik, ja dałem za taki sam jak mój tylko nie wylogowany (na szrocie)
100 Pln wyciągnięcie pinu z zakupionego sterownika, jeżeli ktoś da rady opcomem to wiadomo stówkę wtedy kosztuje alko które trzeba wypić.
$13 –Opcom V1.xx od majfrendów lub $0 od kumpla. Ja musiałem wydać. Zwracajcie uwagę na wersje. Majfrend napisał że do dłubania w pamięciach Flash jest wersja 1.64? jakoś tak, ale ja nie doczytałem.

Kurła lipa tylko że sam sobie odpowiadam, ale z inteligentnym to zawsze dobrze pogadać.
deodekabokat
Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 13 mar 2019, o 14:47
Silnik: 1.8 Z18XE


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.