Strona 1 z 1

Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 24 maja 2019, o 09:49
przez PhanQ
Witam,
jestem świeżym posiadaczem Astry H 2006 kombi 1.4 66kW 90KM z instalacją gazową ZENIT. Zauważyłem, że astra na biegu jałowym ma obroty na poziomie 800-850, jednak silnik nie chodzi wówczas tak jak chodzi na benzynie. Dodatkowo często moment przełączenia z benzyny na gaz odbywa się z szarpnięciem.
Zaraz po zakupie samochód trafił do mechanika na podstawowe rzeczy które robię po zakupie każdego samochodu, czyli wymiana oleju, filtrów, itd. Przy okazji mechanik sprawdził to co opisałem powyżej, ale stwierdził, że z układem zapłonowym wszystko jest ok (świece nowe, cewki sprawne).
Byłem również na przeglądzie instalacji gazowej - tam również stwierdzili, że wszystko jest ok, wymienili filterki i zmieniali jakieś parametry w komputerze, jednak pan z serwisu stwierdził, że podnieść obrotów nie może.
Czy ktoś miał podobny problem?

Re: Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 27 maja 2019, o 06:56
przez topiq
Nie wiem jak w 1,6, ale u mnie w 1,8 i w Corsie C 1,2 obroty jałowe to 780 obr/min. Takie są w sterowniku i jak silnik jest rozgrzany to mniej więcej takie próbuje osiągnąć. Jak masz rozjechane mapy Pb przez LPG to silnik może mieć z tym problem. Załatw sobie jakiś interfejs, choćby zwykły ELM 327 na BT + Torque czy inne oprogramowanie na androida, podejrzyj sobie korekty długoterminowe, pracę przepływomierza, zajrzyj do przepustnicy czy nie zawalona. Jeżeli to Z16XEP to pewnie i EGR do czyszczenia. Jak się dobrze poszuka to o tym silniku wszystko się znajdzie. Te auta mają swoje lata i chyba już wszystko o nim napisano.

Re: Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 27 maja 2019, o 08:20
przez PhanQ
Silnik to 1.4 a nie 1.6.
ELM327 patrzyłem wszystko jest w porządku. Przepustnica czyszczona.
Zastanawia mnie fakt czy faktycznie mechanik z serwisu nie jest w stanie komputerowo podnieść obrotów na biegu jałowym w instalacji gazowej?

Re: Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 27 maja 2019, o 09:11
przez topiq
Sorki. Nie wiem skąd mi się to 1,6 wzięło. Chyba jeszcze kawa nie weszła w obieg.
Powiedz mi, po co podnosić i tak wysokie obroty na biegu jałowym? I co ma instalacja gazowa do regulacji obrotów na biegu jałowym? Przepustnica sterowana jest elektronicznie z ECU silnika. Jeżeli masz problemy z obrotami na biegu jałowym na LPG, a gazownik twierdzi że wszystko jest ok, to zmień gazownika. Mam auta na LPG od kiedy zrobiłem prawko w 1995. Najpierw Polonezy dwa, potem Corsa C i teraz Asterka. W każdym silniku z LPG sekwencyjnym dla silnika obojętne było, czy na wolnych obrotach ma Pb czy LPG, zachowywał się identycznie.

Re: Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 27 maja 2019, o 10:44
przez mirek_smok
Jak chcesz podnieść to tech2 ale po co masz właściwe 800-850 jest ok .

Re: Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 27 maja 2019, o 12:55
przez PhanQ
Chciałem podnieść ponieważ na benzynie przy obrotach 800 silnik pracuje normalnie, natomiast na gazie przy takich obrotach nie pracuje normalnie, jak zwiększę mu obroty to pracuje równo.
Po podłączeniu ELM327 obroty na gazie pokazuje około 750.

Re: Zbyt niskie obroty na biegu jałowym

PostNapisane: 27 maja 2019, o 13:39
przez mirek_smok
Powinno być to samo .