Strona 2 z 2

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 17 wrz 2019, o 12:00
przez Emsey91
a czy jest możliwość, że to świece po prostu?

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 17 wrz 2019, o 13:01
przez topiq
No jeżeli nie masz cierpliwości do odkręcenia dwóch wkrętów i zdjęcia plastikowego krążka ze stacyjki, odchylenia obudowy w górę, dokręcenia śruby i złożenia tego wszystkiego, co zajmuje 10 minut, to faktycznie lepiej to komuś zlecić. Dłużej pewnie zajęło pisanie tych wszystkich komentarzy czy obejrzenie choćby filmu, gdzie wszystko jest pokazane.
Błędy wypadania zapłonu to inna bajka, ja pisałem o problemie odpalania i błędach P1614 P1616 B3055.

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 17 wrz 2019, o 13:31
przez Emsey91
UWAGA!
samochód odpalił po dwóch dniach, z tym, że uznałem , że skoro zawsze odpalał po dolaniu paliwa to będę lał dopóki nie odpali i eureka odpalił po...3 bańkach 5litrowych, czyli jednym słowem musiałem wlać 15 litrów benzyny, żeby samochód mi odpalił. Totalnie tego nie rozumiem, tym bardziej, że w środku było paliwo. Teraz pytanie:
Czy zwariowałem, czy też moje wrażenie jest prawidłowe, że ten samochód w tym samym czasie spala benzynę i gaz? Jesli tak, jak to możliwe.
Odsyłam do swojego drugiego wątku, być może jedno jest powiązane z drugim:
viewtopic.php?f=16&t=7263
Dzięki za udział w dyskusji topiq po prostu mam dwie lewe ręce i wolałbym czegos nie schrzanić :D

No i oczywiście nasuwa się pytanie czy to wyklucza problem z CIM

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 17 wrz 2019, o 17:14
przez topiq
Może po prostu wskaźnik Ci źle wskazuje poziom paliwa i miałeś w baku pusto. Mi poprzedni właściciel mówił, że jak ma za mało benzyny w baku, to mu check na gazie wywala. Mi się to nie przydarzyło, ale raczej nie dopuszczam do tego, żeby poziom paliwa był niższy niż 1/4 baku. Szkoda pompy paliwa. Czasem instalacja jest tak ustawiona, że jest dotrysk paliwa do LPG. Na początek zleciłbym mechanikowi zmierzenie ciśnienia paliwa. Na listwie wtryskowej jest stosowny zaworek, gdzie to można zrobić. Jak jest słabe, to może być wina przytkanego filtra, przytartej pompki, która już nie ma swojej wydajności, przytkanego zaworu odpowietrzania. Zanim weźmiesz się za LPG trzeba wpierw zrobić porządek z benzyną.

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 17 wrz 2019, o 17:20
przez Emsey91
Na pewno masz rację że najpierw benzyna, tylko, że już gazownika umówiłem :p

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 20 wrz 2019, o 11:41
przez Emsey91
No i wróciłem od gazownika. Gazownik twierdzi, że problem leżał w bezpieczniku, wymienił bezpiecznik i kazał jeździć i obserwować. Póki co wszystko ok. Poza tym poprosiłem go o założenie emulatora poziomu paliwa, ale on stwierdził ,że w Astrach H się emulatora nie zakłada, i że samochód pobierał cały czas paliwo przez ten problem z bezpiecznikiem. Trochę się to gryzie z tym co jest opisane w tym poście.
http://astra-3.pl/porada-astra-h-poziom ... cie-zasieg
Ma ktoś z Was emulator założony?

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 31 paź 2019, o 16:58
przez Emsey91
Samochód chleje benzyne jak opętany w tym samym czasie co pobiera gaz. Nie mam już siły do niego.

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 31 paź 2019, o 18:33
przez topiq
Podejrzewam, że LPG Ci się przełącza na Pb. Nie wiem jaką masz instalację, pewnie gdzieś pisałeś. Najlepiej zmienić gazownika, pojechać na regulację no chyba że masz jeszcze instalację na gwarancji. To i tak lepiej znaleźć jakiś inny autoryzowany warsztat. 15 l na 1000 km to nawet mój 1.8 nie wypije. Chociaż w takie zimno kręcąc się po mieście, może się zdarzyć że 1/5 a nawet 1/4 drogi na przykładowym odcinku 10 km jak do mnie do pracy będzie na Pb. 1,5 l na 100 km nie brzmi aż tak tragicznie, biorąc pod uwagę przykładowe spalanie LPG 10 l/100km w mieście (u mnie obecnie nawet 12-13l potrafi). Do tego co Ci wskazuje BC na ekranie dolicz jakieś 20% do spalania i mniej więcej wyjdzie Ci spalanie LPG. Zawsze możesz zainwestować w ELM 327 na bluetooth najlepiej w wersji mini, bo się nawet pod klapkę mieści, do tego aplikacja na androida np. Torque i podglądać parametry silnika. Temperaturę cieczy, sondy lambda, korekty LTFT i STFT. Będziesz wtedy wiedział np. przy jakiej temperaturze przełącza się na LPG, jak długo ta temperatura rośnie. Jak chcesz żeby szybciej rosła i żeby się szybciej przełączyło na LPG wyłącz wentylator, póki się auto przynajmniej do tych 70-80 st. nie nagrzeje. Możliwe, że LPG masz ustawione na przełączanie przy 50 st. co w praktyce może odpowiadać temp. 55 st. na wyświetlaczu w ukrytym menu albo jakiejś aplikacji właśnie. Kwestia też jest jak montaż wygląda i czy węże od cieczy chłodzącej są dobrze wpięte w instalację LPG.

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 3 lis 2019, o 11:06
przez Emsey91
Jest trop. Po wyciągnięciu bezpiecznik od pompy paliwa samochód gaśnie na gazie.

Re: Nie zawsze kręci

PostNapisane: 13 sty 2020, o 16:03
przez Emsey91
Problemen był chiński czujnik temperatury gazu. Już jest wszystko ok