Strona 1 z 1

Z18XER - muł pomiędzy 2000-4500 obr.

PostNapisane: 3 lut 2020, o 12:04
przez GPK90
Witam serdecznie

Jestem posiadaczem Astry H GTC z silnikiem Z18XER z 2008 roku o mocy 140KM, znajomy posiada taki sam model jednak w wersji 125 konnej z roku 2005.
Ostatnio miałem okazję przejechać się jego samochodem, a on moim i zgodnie doszliśmy do wniosku, że jego samochód jest żwawszy i to dość zauważalnie.
Przyspieszenie w mojej Astrze łapie jak by delikatnego "laga" między 2000-4500obr, a jego leci jak zła do przodu na każdym biegu.

Czy ktoś ma wiedzę na temat tych silników i jest mi w stanie nieco pomóc? Zastanawiam się czy mój silnik ma taką kulturę pracy czy szukać kogoś kto to naprawi.

Dodaję również wykresy z hamowni na której sprawdzałem swój silnik.

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 4 lut 2020, o 20:48
przez topiq
Z18XER
Z18XER.jpg
Z18XER.jpg (51.68 KiB) Przeglądane 12440 razy

Z18XE
Z18XE.jpg
Z18XE.jpg (59.02 KiB) Przeglądane 12440 razy


I mój wykres dla porównania.
dyno.jpg
dyno.jpg (83.79 KiB) Przeglądane 12440 razy


Niby max. momentu jest o te 200 obr. bliżej i może to powoduje wrażenie, że zbiera się szybciej. Ale ogólnie nie widzę, żeby coś było nie tak u Ciebie. Moc nawet większa niż fabrycznie. Moment też ładnie trzyma. Jest tam co prawda w pewnym zakresie obrotów zawahanie, ale to może być też wina KZFR. Dawno były wymieniane? Nie stukają przy rozruchu? W Z18XE tego nie ma o to wykres idzie równiej. Za to jest zmienna geometria kolektora. Fakt, jak już podejdzie do 3 tyś. obr. to ciągnie jak głupi.

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 4 lut 2020, o 20:54
przez GPK90
Wielkie dzięki za zainteresowanie, to mój pierwszy wózek, jestem laikiem :)
Szczerze nie mam pojęcia czy lub kiedy były wymieniane, furkę mam od niedawna, a po przejażdżce Asterką znajomego odczuwam pewien niesmak ze względu na to przyspieszenie.

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 4 lut 2020, o 21:44
przez topiq
No to na początek zaraz po zakupie, jeżeli nie wiadomo kiedy był rozrząd zmieniany, przydało by się tą czynność serwisową wykonać dla świętego spokoju. Po kołach zmiennych faz rozrządu będzie widać, czy jeszcze oryginały GM czy już jakieś zamienniki siedzą.
https://opel.7zap.com/pl/car/ tu masz katalog, gdzie po VIN można sobie sprawdzać części jakie konkretnie idą do danego modelu.

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 4 lut 2020, o 21:54
przez GPK90
Robiłem rozrząd, ale nie mam pojęcia jakie są te koła.
Cenne uwagi, szkoda że nie pomyślałem o tym przed oddaniem fury do mechanika.
Mimo wszystko wielkie dzięki za odpowiedź.

Twój silnik to ten 125km? Może te 200nm wcześniej to tylko, ale i aż?

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 5 lut 2020, o 07:46
przez topiq
200 obr. ale jak widać na wykresie, na LPG ciut wyższa moc i Nm tylko o te 200 obr. później. Gość u którego robiłem test, ma taką przenośną hamownię zakładaną na koło i trzeba się fatygować na ekspresówkę, żeby zrobić test. Akurat jest taki całkiem dobry odcinek u mnie, dość prosty. Tylko inni kierowcy w tym czasie co nieco przeszkadzają ;) Może to być też błąd pomiarowy. Wkleiłem Ci wykresy wzorcowe ze strony z silnikami opla. Możesz sobie porównać do tych wykresów. Jak koła nie stukają, to nie ma co sobie nimi na razie zawracać głowy. Żałuję, że jak robiliśmy test drogowy nie zrobiłem jeszcze jednego przebiegu z włączonym trybem Sport. Tak od 0 -100 km/h nie widzę większej różnicy z włączonym Sport i bez. Przy normalnej jeździe raczej nie osiąga się max mocy, dlatego przesunięty moment o te 200-250 obr. może sprawiać wrażenie większej dynamiki. W końcu 3200 obr. jest w zasięgu codziennego użytkowania auta. Do 5000 obr. raczej mało kto auto kręci.

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 5 lut 2020, o 16:27
przez GPK90
Patrząc punktowo na odcinki mojego pomiaru to w obu mój silnik, teoretycznie silniejszy wypada słabiej od twojego.
Czy ktoś jeszcze zabierze głos?

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 12 mar 2020, o 15:44
przez GPK90
Podbijam.

Re: Z18XER słabszy niż Z18XE?

PostNapisane: 11 sie 2020, o 10:39
przez GPK90
Nadal need help :)

EDIT: Dodam, że podczas uruchamiania przez 2-3s słychać pod maską klekot.
I dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika.