Strona 1 z 2

Problemy Z16XEP

PostNapisane: 24 lut 2020, o 20:53
przez Costmen
Witam wszystkich forumowiczów!

Od 3 tygodni jestem właścicielem Astry H 1,6 benzyna Z16XEP bez lpg. Od około 1,5tyg walczę z szarpaniem i braku mocy silnika. Żeby było ciekawiej ECU nie wysyła żadnych błędów, autko zbiera się max do 3tys obrotów i rozwija zawrotną prędkość 100km/h. na 1-2 biegu nawet się zbiera lecz na pozostałych strasznie muli pod górkę podjechać trzeba się dobrze rozpędzić. Przy próbie przełamania wyrzuciło błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze, ale po skasowaniu błąd się nie pojawił. Dwa razy wyrzucił błąd czujnika prędkości - po skasowaniu juz nie wrócił. Wymieniony filtr powietrza, świece, cewka, czujnik położenia wału, wyczyszczona przepustnica. Zmierzone ciśnienie paliwa na listwie na biegu jałowym 4bar. Ma ktoś może jakiś pomysł ?

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 25 lut 2020, o 07:31
przez topiq
Pomysł mam jeden. Poczytać forum bo już było miliony razy!!! Najczęściej jest to EGR i zapchane kanały w kolektorze dolotowym. Po za tym wypada się najpierw przywitać w odpowiednim dziale.

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 29 lut 2020, o 19:15
przez Costmen
topiq napisał(a):Pomysł mam jeden. Poczytać forum bo już było miliony razy!!! Najczęściej jest to EGR i zapchane kanały w kolektorze dolotowym. Po za tym wypada się najpierw przywitać w odpowiednim dziale.


Przeczytałem już pół internetu. EGR wyeliminowany - po zaślepieniu EGRa objawy dalej te same. Po podpięciu kompa :
C1525 Sygnał uruchomienia silnika (D+) - nieciągły
U2100 Brak komunikacji z szyną CAN (mała prędkość) - nieciągły
U2117 Brak komunikacji szyny CAN z DIS - nieciągły
U2140 Komunikacja CAN-Bus z UEC - nieciągły
U2141 Komunikacja CAN-Bus z REC nieciągły

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 1 mar 2020, o 10:45
przez Wigo48
Ingerencje w układ ssący przynosi więcej szkody niż pożytku. Eliminacja EGRa to tzw pudrowanie syfa. Wszystko powinno być sprawne tak jak wymyślili konstruktorzy auta. Proponuję wyczyścić i ponownie uruchomić EGR, przeczyścić porządnie przepustnicę, a przede wszystkim kanały ssące w kolektorze od EGRa. Od nich zaczynają się wszystkie błędy czasami nawet nieprawdziwe i urojone np. wypadanie zapłonów. Żeby nie potrzebnie nie wymieniać niepotrzebnie cewki, EGRa i różnych czujników proponuję zdecydowanie zacząć od tego. Auto odwzajemni się mniejszym spalaniem i równiejszą pracą.

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 1 mar 2020, o 13:01
przez Costmen
Przepustnica dwukrotnie czyszczona po odpięciu EGR brak szarpania ale dalej max to ok 3k obrotów i 80km/h. Co koledzy sądzą o wodorowaniu silnika? Zda to egzamin czy jednak demontaż kolektora zaworu i manualne czyszczenie?

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 1 mar 2020, o 14:53
przez Whitemamba
Jakie błędy były z EGRem, a jakie są przy zaślepionym?

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 1 mar 2020, o 15:17
przez Costmen
Błędy jakie były takie jak w 1 poście po zaślepieniu 0 błędów

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 5 mar 2020, o 17:22
przez Costmen
Kolektor wyczyszczony dalej to samo... Pierwsza sonda oscyluje 0.1-0.8V druga 0.5-0.8V

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 5 mar 2020, o 17:24
przez Costmen
Po czyszczeniu teraz max to 2k obrotów i tradycyjnie brak błędów skłaniam się ku awarii ECU no ale sam już nie wiem zapchany katalizator? Ale w jaki sposób to sprawdzić

Re: Problemy Z16XEP

PostNapisane: 5 mar 2020, o 20:01
przez Wigo48
Sondy pokazują prawidłowo. Katalizator szybciej się wypali niż zapcha.