Jakie luzy zaworowe? To nie 1.6 tylko Z14XEP, który ma hydropopychacze. Przepustnica, przewody odmy jak najbardziej do sprawdzenia wyczyszczenia. Nie zaszkodzi. Te 30s auto chodzi na mapach fabrycznych i nie bierze pod uwagę wskazań sondy lambda. Na świece też bym spojrzał. Po zakupie był robiony serwis? Filtry, świece itp. Podpiął bym jeszcze do kompa, obadał korekty. Do +/- 25% ECU jeszcze skompensuje bez wywalania checka, ale na fabrycznych kiedy sonda nie pracuje, być może jest jakaś lekka nieszczelność w dolocie i stąd falowanie.
Wiesz... nie ma czegoś takiego jak diagnoza auta na odległość. Nawet pacjenta trzeba zbadać, zmierzyć ciśnienie, temperatury itp. Pierwsze auto, zawsze to jakiś początek i wstęp do mechaniki. Warto się zaopatrzyć w jakiś interfejs. Mniej inwazyjny typu ELM 327 nawet na BT i sobie podejrzeć parametry choćby w apce Torque. Przyda się też do czytania błędów z programem przykładowo ScanMyOpelCAN, zwraca się po kilku kasowaniach błędów
Wyższa szkoła jazdy to opcom china clone. Nie będę się tu rozpisywał co potrafi, google masz. I oby tylko takie falowanie było problemem w Twojej Asterce. Przyjemnej jazdy.