Strona 1 z 1

Bulgotanie silnika / Problem z płynem chłodniczym

PostNapisane: 10 maja 2020, o 21:06
przez Mateusz9192
Witam, chciałbym prosić o pomoc jako ze astra 1.6 105km 127000 km, jest moim pierwszym samochodem mam z nią problem. Dzisiaj po przejechaniu około 30km zgasiłem go zajrzałem pod maskę i usłyszałem bulgotanie takie jak na filmie który wrzuciłem na yt, zlokalizowane jest to z prawej strony silnika, akurat korek był minimalnie odkręcony od płynu chłodniczego wiec nie wiem czy to moze mieć związek jakis z wyciekiem

https://youtu.be/m8EK1uVIsPo

Czasami wyskakuje kontrolka collant level check, dzisiaj na odcinku 20km prostej drogi temperatura oscylowała w okolic 105-111 stopni, ogolnie temperatura jest dosyć duża nieważne ile km zrobione. I minimalnie niestety widać ze płyn ucieka nie jestem pewien czy przez korek , ale nigdzie wycieku nie widać oprócz dzisiaj bo lekko korek odstawał i syczało delikatnie po zgaszeniu.

Mam wrazenie ze czasami przy ruszaniu mi lekko szarpie
Brak oleju w płynie chłodniczym , brak masła , olej w normie
Wypedalowalem dodatkowo błędy które pokrywają sie z tymi które zobaczyłem na komputerze

Nieprawidłowy klucz - pewnie problem z cimem ale pali normalnie
Wykryto przerwę zapłonowa przy niskim poziomie paliwa
Niski poziom płynu chłodniczego przez radiator

Jesli jest ktos w stanie w jakikolwiek sposób pomoc byłbym wdzięczny. Przeglądałem inne tematy i w niektórych każą zbiornik wymienic a w innych temperatura nie jest az tak duża jak w moim, w innych znowu cos o cewce i świecach pisza ... Proszę o wyrozumiałość i pomoc, pozdrawiam wszystkich czytających

Re: Bulgotanie silnika / Problem z płynem chłodniczym

PostNapisane: 23 lip 2020, o 10:00
przez heemen
Nie chcę straszyć ale miałem dokładnie takie same objawy i aktualnie jestem na etapie, że wymieniłem wszystkie możliwe węże (zaczeły pękać jeden po drugim), wymieniłem pompę wody i dziś wymienię czujnik temperatury cieczy przy chłodnicy. Gdzieś mam wyciek ale nie wiem gdzie... Płyn osiąga wg mnie zbyt wysokie temperatury.

Co mogę doradzić to na pewno nie bagatelizuj problemu, sprawdź jakość węży, pompy i termostatu, jak masz taką możliwość to sprawdź uszczelkę pod głowicą (można za 17 zł na allegro kupić specjalny tester - niebieski płyn wykrywający CO2 w układzie), spróbuj zlokalizować ewentualne wycieki i regularnie kontroluj temperaturę płynu. Skontroluj w jakich temperaturach uruchamia Ci się wentylator.

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to napiszę. Powodzenia :)