Wymiana końcówki drążka kierowniczego Astra H
Napisane: 7 sty 2025, o 19:30
Potrzebne będą:
- nowa końcówka drążka, i tutaj w zależności jaki mamy system
ZF lewa nr GM 931 81 232, 1603266
ZF prawa nr GM 931 81 233, 1603267
TRW lewa nr GM 931 86 333, 1603289
TRW prawa nr GM 931 86 332, 1603288
Jak to rozpoznać? Sprzedawca po nr VIN powinien nam to dobrać.
Nie wiem czy możemy sugerować się tym jaki mamy układ wspomagania (to można rozpoznać po kolorze zbiorniczka wyrównawczego z płynem wspomagania, czarny - TRW, biały - ZF) przynajmniej u mnie wspomaganie jest TRW i układ kierowniczy też TRW.
- klucz do kół
- klucz nasadowy 18mm
- klucz płaski 21mm
- podnośnik, kobyłki
- ściągacz, widelec do sworzni
- odrdzewiacz
- klucz dynamometryczny
- kątomierz klucza dynamometrycznego
Podnosimy i zabezpieczamy kobyłkami auto. Odkręcamy i zdejmujemy koło. Wszystkie elementy które będziemy odkręcać dobrze najpierw spryskać odrdzewiaczem i oczyścić wszystkie gwinty. W pierwszej kolejności zaznaczamy do którego momentu wkręcona jest końcówka na drążek. Sposobów jest kilka.
Liczymy ile jest zwojów wolnego gwintu:
Mierzymy długość gwintu suwmiarką:
Ewentualnie podczas wykręcania końcówki liczymy ilość pełnych obrotów do wykręcenia.
- nowa końcówka drążka, i tutaj w zależności jaki mamy system
ZF lewa nr GM 931 81 232, 1603266
ZF prawa nr GM 931 81 233, 1603267
TRW lewa nr GM 931 86 333, 1603289
TRW prawa nr GM 931 86 332, 1603288
Jak to rozpoznać? Sprzedawca po nr VIN powinien nam to dobrać.
Nie wiem czy możemy sugerować się tym jaki mamy układ wspomagania (to można rozpoznać po kolorze zbiorniczka wyrównawczego z płynem wspomagania, czarny - TRW, biały - ZF) przynajmniej u mnie wspomaganie jest TRW i układ kierowniczy też TRW.
- klucz do kół
- klucz nasadowy 18mm
- klucz płaski 21mm
- podnośnik, kobyłki
- ściągacz, widelec do sworzni
- odrdzewiacz
- klucz dynamometryczny
- kątomierz klucza dynamometrycznego
Podnosimy i zabezpieczamy kobyłkami auto. Odkręcamy i zdejmujemy koło. Wszystkie elementy które będziemy odkręcać dobrze najpierw spryskać odrdzewiaczem i oczyścić wszystkie gwinty. W pierwszej kolejności zaznaczamy do którego momentu wkręcona jest końcówka na drążek. Sposobów jest kilka.
Liczymy ile jest zwojów wolnego gwintu:
Mierzymy długość gwintu suwmiarką:
Ewentualnie podczas wykręcania końcówki liczymy ilość pełnych obrotów do wykręcenia.