Strona 1 z 1

1.9 TDCI 150 KM migajaca kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 13 kwi 2014, o 22:51
przez beton
Witam,
Mam problem odnośnie Opelka Astra h 1.9 150 KM diesel
Mianowicie dziś wsiadajac do auta po zakupach zauwazylem ze zaraz po przekreceniu kluczyka zaczela migac kontrolka swiec zarowych (ta spiralka).
Nie wiem co to moze byc czyzby to filtr DPF? Jesli juz miga to da sie to jeszcze wypalić czy juz po ptokach?
Dodatkowo odczytalem bledy hamulec gaz i mam jeden:
ECN 213971 czyzby to cos ze swiecami i mialo wplyw na migajaca kontrolke?
Co w tej sytuacji mam robić?

Wykonałem pewna czynnosc zatrzymalem auto na uboczu na bieu neutralnym obroty 3 tys poczekalem az coolant bedzie mial 70 *C gdy temperatura osiagnela 70 (przytrzymalem setings przez okolo 5 sek a pozniej zmienialem BC abym widzial interesujaca mnie wartosc) ruszylem "w droge" niewielki odcinek okolo 5-7 km na biegu 3 obroty caly czas okolo 2,5-3 tys kontrolka miga caly czas stwierdzilem ze sam nic nie poradze bo nie znam sie zbytnio i ze moja proba moze nic nie dac.

Wracajac do domu ostatnie 2 km puscilem na bieg neutralny (luz) a ze pod dom mam okolo 2 km z gorki to auto toczylo sie 2 km z predkoscia od 120 w dol skonczyl na 50 km/h iii zgasl :| to mnie zadziwilo bardzo moze jakies powiazanie z ta migajaca swieca. Jadac na luzie obserwowalem obroty no i z poczatku utrzymywaly sie w granicach 900 pozniej spadly do okolo 500 po czym wzrosly 1100-1200 i po okolo 3-4 sekundach auto zgaslo.
Czy to wina tej kontrolki? a moze zasyfiony EGR ?

Bardzo prosze o porade/pomoc co z tym fantem mam robic?
Planuje zakup jakiegos kabla diagnostycznego ale czy warto? Jesli tak to jaki polecicie? jesli polecicie to czy nim bede mogl wypalic filtr DPF? Czy bede mogl nim odczytac w jasny sposob np blad co nie gra w aucie i np co by bylo do wymiany/naprawy/czyszczenia?

Re: 1.9 TDCI 150 KM migajaca kontrolka swiec zarowych

PostNapisane: 14 kwi 2014, o 17:18
przez beton
Uwaga rozwiązałem problem migające kontrolki świec żarowych po prostu filtr dpf był zatkany moja operacja czyszczenia polegała na przetrzymaniu około pięciu sekund przycisku setting następnie zmieniłem na temperaturę płynu chłodniczego na postoju uzyskałem temperaturę ponad 70 stopni odczekałem około dwie minuty następnie wyruszyłem w trasę na biegu trzecim prędkość 70 kilometrów na godzina obroty około dwa tysiące siedemsetpo przejechaniu około pięciu minut przyspieszyłem do prędkości 100 kilometrów na godzinazauważyłem że filtr zaczął się wypalać po przyroście średniego spalania z ośmiu litrów na 100 kilometrów na 14 litrów na 100 kilometrów po przejechaniu około dziesięciu minut z prędkością 70 kontrolka świec żarowych zgasło filtry zostały Wypalony co do falowania obrotów i samoczynnego wygaśnięcia silnika podejrzewam e g r