Strona 1 z 2

Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 16 paź 2014, o 20:06
przez 1mateusz
Samochód ma problemy przy rozruchu na zimnym silniku. Gdy jest ciepły już mu lepiej idzie.
OP-COM wywala błąd P0340-28 Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem, po wymianie czujnika na nowy błąd pojawił się ponownie. Wymienione czujnik położenia wałku rozrządu i czujnik wału.

Jaka jest przyczyna tego ?

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 16 paź 2014, o 21:54
przez kaliope
Nie wiem czy pomogę, ale może ...... otóż błąd p0340 zasadniczo ponoć dotyczy tylko z19dt a kolega widzę ma z19dtj , czyli okrojoną wersję z19dth. Ps, czy na pewno masz dtj?

Tak czy inaczej. Pewien angol miał problem z furą (z19dt), tzn długo musiał kręcić żeby zapaliła. Były już takie przypadki i był to np padający rozrusznik i to mu zasugerowałem. Angol jednak był przejazdem w ASO więc zapytał co i jak i tam mu powiedzieli, że to właśnie padające koło zębate wału korbowego i gość mu powiedział, że robią tego bardzo dużo. Ja mu napisałem, że jestem zaskoczony bo klubiezafira jeszcze nie było takiego przypadku. A poza tym on nie miał tego błędu p0340 tylko błąd od świec. Ale uparł się, że ASO ma racje i zakupił to koło.

Z ciekawości zacząłem więc zgłębiać temat i rzeczywiście było parę takich przypadków w sieci oraz jest info na ten temat w TIS (Field Remedy: 2331. Objawy: błąd P0340 (28), silnik gaśnie na wolnych obrotach, kontrolka SVS na blacie)

http://workshop-manuals.com/vauxhall/as ... e_p0340(28)_wrong_camshaft_signal/

Mianowicie problem polega na tym, że fabrycznie koło zębate jest za słabo przykręcone. Opel w tym środku zaradczym 2331 każe je mocniej dokręcać, tzn. z siłą 340 Nm, choć Fiat zaleca jeszcze większą siłę, tzn 370. Tak więc koło to zaczyna się wyrabiać na klinie i telepać. W rezultacie, jak chłopaki piszą, nie pokrywają sie idealnie dane z czujnika położenia wału i położenia wałka rozrządu, ECU lekko świruje z dawkami paliwa i stąd auto nie chce dobrze palić.

Według TIS, koła zębate były mocniej dokręcane od numeru silnika Z19DT/L : 5938366

Także warto sprawdzić stan tego koła przy robieniu rozrządu i ewentualnie go dokręcić. UWAGA!!! na tej śrubie jest lewy gwint


To jest to koło na dole w systemie rozrządu. Nr 4 na fotce.
Obrazek

Tu go widać w realu:
Obrazek


I chodzi o śrubę z czoła, nr 2:
Obrazek

Do tego koła zębatego jest potem przykręcone koło pasowe w systemie paska wielorowkowego, który napędza altka i klime.

Tu jakiś inny angol piszę o tym samym, czyli problemie z kołem pasowym: https://www.youtube.com/watch?v=Kh6wdX53tDI

Ale może być też inna sprawa, mianowicie, być może rozrząd przeskoczył o jeden ząbek

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 17 paź 2014, o 08:34
przez 1mateusz
Sprawdzę dziś to co napisałeś i zobaczę czy cały problem został rozwiązany. Napiszę co i jak z tego wynikło.


Pozdrawiam 1mateusz

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 21 paź 2014, o 09:11
przez 1mateusz
Dziś zostało to sprawdzone na blokadach rozrząd się nie przestawił ani na klinie a ni na pasku .

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 21 paź 2014, o 16:05
przez kaliope
hm...dziwne...bo wszystko na to wskazuje skro jest błąd od położenia wałka, a jeśli czujniki mówisz oba wymieniłeś to już nie wiem co to może być. Tak czy inaczej, jak już sprawa będzie sorted out, koniecznie napisz co to było dla potomnych.

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 22 paź 2014, o 16:15
przez sparspar
Jakie auto ma przebieg? Czy wymieniałeś wcześniej rozrząd?
A co najważniejsze czy czujniki wymieniałeś sam i jakiej firmy? oby nie made in Etiopia i takie tam....bo wielokrotnie powtarzałem , ze Opel nie lubi zamienników i basta!
Czy sprawdzałeś błedy w ASO, gdzieś gdzie maja dobry sporzęt?czy u siebie na programie....
Sprawdzałeś kompresje?- jak nie to sprawdż i jaki olej lejesz?
A moze po uruchomieniu na zimnym silnik puszcza dymek....?

Pozdr.

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2014, o 10:09
przez 1mateusz
Problem mój już został rozwiązany, drogą eliminacji eliminowałem wszystko co mogło być przyczyną wymienione czujniki położenia wału, sprawdzenie całego układu paliwowego, wymienienie nowego akumulatora, sprawdzenie rozrządu na blokadach, sprawdzenie zawór EGR(gdy został zatkany to palił dobrze "od kopa") zawór został wyczyszczony a razem z nim został rozebrany na części pierwsze cały kolektor dolotowy, który był zabrudzony. Po wyczyszczeniu kolektora i zaworu EGR samochód pali jak powinien wszystkie błędy na komputerze zniknęły.

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2014, o 12:17
przez kaliope
no to fajnie, choć szczerze mówiąc nie widzę żadnego związku między błędami od położenia wału i ociężałym paleniem a zabrudzonym kolektorem ssącym

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2014, o 12:27
przez sparspar
Mateusz gratuluje rozwiązania problemu...
Ja nie wpadłbym na to z tym EGR i szczerze mówiąc na dzień dzisiejszy nie rozumiem
A ktoś podsunął Ci ten pomysł z EGR czy to Ty taki bystry gość jesteś :)
bo ja wcześniej myślałem, że masz coś z wałkiem rozrządu lub popychaczami
A może nie powiedziałeś nam wszystkiego i stąd ten mętlik w głowie :)
Pozdrawiam

Re: Problem z rozruchem na zimnym silniku

PostNapisane: 25 paź 2014, o 13:14
przez 1mateusz
Więc tak przez to że tak długo samochód kręcił (powodem był zapchany czujnik kolektor dolotowy wraz z EGR) czujniki nie mogły dobrze z czytać parametrów oraz je porównać. Gdy już samochód kręcił prawidłowo czujniki od razu z czytały parametry i odpalał normalnie.