Strona 1 z 1

Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 17 mar 2015, o 23:08
przez kalatos
I ostatni problem jaki chciałem opisać, bardziej żeby się upewnić, czy idę w dobrą stronę. Generalnie auto ma realnego przebiegu 280 tysięcy. Po wymianie dwumasy i sprzęgła przy 240k. Czasem dzieje się tak, bardzo nieregularnie i raczej rzadko. Podczas przyśpieszania kiedy wskazówka prędkościomierza przekroczy 3k rozłącza turbinę obroty wracają do 3k i pojawia się kluczyk. Co ciekawe jak się chwilkę przejedzie poniżej 3k obrotów wszystko wraca do normy. Testowałem także objawy np na autostradzie i tak przy tempomacie jak się ustawi jakieś 3,1 - 3,2 k i z takimi obrotami ciągnie to problem się w ogóle nie objawia.

Po podłączeniu do komputera żaden błąd związany z EGR czy turbiną się nie pokazuje, ale to pewno z kolei jest spowodowane tym, że komputer nie może się podłączyć do modułu sterowania silnika, ale mogę się mylić...

Kupiłem już te wszystkie siuwaksy, chemikalia i chcę zacząć od czyszczenia EGR, przepustnicy i kolektora dolotowego. Czy podążam dobrą drogą? :)

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 18 mar 2015, o 07:58
przez mateusz
sadze ze tak, bo przy takim przebiegu jesli nie bylo czyszone to moze byc niezle zawalone. sprobuj, na pewno to nie zaszkodzi a moze pomoc :)

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 20 mar 2015, o 11:06
przez sparspar
Skoro nie pokazuje się błąd to zacznij od:
1. turbo (sterowanie, kierownice,sztanga, membrana,wężyki, nieszczelny wąż)
2 potem EGR

Pozdrawiam

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 20 mar 2015, o 11:18
przez szmic
tutaj jest opis przyczyny viewtopic.php?f=2&t=2124&start=10, sprawdź elektrozawór sterowania podciśnieniem turbo

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 20 mar 2015, o 13:26
przez kalatos
Dzięki za info, jak się dobrać do tego zaworu, w którym miejscu się on znajduje? Wymienię go samodzielnie? Macie jakieś zdjęcie jak to ustrojstwo wygląda?

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 20 mar 2015, o 14:03
przez szmic
Elektrozawór znajduje się w DTJ pod pompą CR dość nisko-strona pasażera, niestety najlepiej z kanału, myślę że w DTH będzie w tym samym miejscu chociaż nie mam pewności, ale zawsze można iść śladem wężyków podciśnienia, śruby dziwnie się kręcą bo pod całością jest guma i tyle, spokojnie dasz radę

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 20 mar 2015, o 14:29
przez kalatos

Re: Rozłączanie turbiny po 3 tysiącach obrotów

PostNapisane: 20 mar 2015, o 14:33
przez szmic