Strona 1 z 3

nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 09:01
przez bolekwrc
Witajcie,

otóż sprawa dotyczy astry H 2009r 100KM.
W czwartek podczas jazdy nagle zgasła i już nie odpaliła. Jak się okazało padł alternator a w aku skończył się prąd.
Altek wymieniony na nowy ale po odpaleniu silnik pracuje jakby na trzy cylindry, po chwili pracy na wolnych obrotach ze spalin robi się czarna plama na ziemi połączona z wodą.
błędy odczytane z licznika:
- 112501
- 056003
- 213970
- 21397F
- 065074
- 007071

macie jakiś pomysł co może być nie tak?
czy możliwe jest, że przestawił się przy okazji rozrząd jak poszarpało silnikiem (coś a`la odpalanie na pych)?

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 13:35
przez kaliope
P1125 to przepustnica
P0560 Napięcie zasilania systemu - usterka
P2139 bład od pedału gazu
P0650 to chyba od altka
P0070 to mało wazny bład czujnika powietrza

Także nie wygląda to na rozrząd, tylko na problem w układzie gaz-przepustinca. A skasowałeś błędy ? Bo to mogą być błędy które wyskoczyły przy awarii altka?

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 13:51
przez bolekwrc
podejrzewam że one są związane z zasilaniem po awarii alternatora ale ich nie kasowałem. nie zmienia to faktu że auto pracuje nie równo tzn nie szarpie ale dźwięk silnika jest taki jakby pracował na trzy cylindry. czarny osad który powstaje na ziemi ze spalin chyba świadczy o niedopalaniu mieszanki - chyba się nie mylę?
nie jestem użytkownikiem tego samochodu ale z informacji które otrzymałem to wcześniej (przed awarią altka nie było takiego problemu.
jeszcze jedna dziwna rzecz a mianowicie jak padł alternator to przy pomiarze ładowania było 12,05V a kontrolka akumulatora nie świeciła się. teraz po zmianie alternatora ładowanie 14,4V pod obciążeniem

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 14:32
przez kaliope
no trzeba zacząć od skasowania błedów

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 15:07
przez mateusz
widzac ze to silnik 1.7 az chce sie powiedziec ze to SCV :P. no ale zrob jak Kaliope pisze.

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 15:56
przez bolekwrc
jakaś opcja z kasowaniem błędów bez podłączenia pod komputer?
mam w razie potrzeby dostępny najnowszy ELM

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 17:01
przez tuszok
Jeśli ELM da radę połączyć się ze sterownikiem silnika to wykasujesz nim błędy. Bez podłączenia pod kompa nie da rady wykasować.

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 20:18
przez bolekwrc
Błędy skasowane, obecnie brak błędów - ECN jak i ELM poprzez PCSCAN. Auto dalej pracuje nie równo i powstaje na ziemi od spalin plama czarna wraz z wodą. Jakieś dalsze pomysły? Postawiłem obok siebie dwie identyczne astry i różnica jest ewidentna w pracy silnika.

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 20:54
przez kaliope
hm...no to może rzeczywiście przeskoczył pasek rozrządu. Choć powinno od razu wyrzucić błąd od czujnika położenia wałka rozrządu

Re: nie równa praca silnik

PostNapisane: 23 mar 2015, o 20:54
przez sparspar
Witam
Musisz bardziej sprecyzować co oznacza "nie równa praca"? np . na biegu jałowym skaczą Ci obroty z 800 do 1200 itp.
A po drugie "czarna plama". Co to oznacza? np. rozgrzałeś samochód na odcinku 20 km , zatrzymałeś się i z tłumika leci Ci ciecz? i powstaje czarna plama a podczas jazdy nie ma kopcenia? itp. , czy ta plama to tylko po odpaleniu itp.

...bo to co pisałeś nic mi nie mówi

Pozdrawiam