Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 17 gru 2014, o 18:22

Właśnie tam mam go wstawiony, mogę ewentualnie podać Ci na PW adres mojego gryzonia i tam znajdziesz
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez boziol » 17 gru 2014, o 19:45

Znalazłem na chomiku, pięknie dziękuję :)
boziol
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 17 gru 2014, o 09:48
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez dawi19066 » 29 sty 2015, o 00:34

witam :)
posiadam astre gtc 1.7 81 kW od pol roku problem polega na tym iz falowaly obroty lecz po wyczyszczeniu egr przelozeniu przeplywomierza troche sie uspokoilo lecz nie do konca niewazne czy zimny czy cieply jak jej odbije to faluja auto w czasie jazdy na biegu na niskich obrotach zgaslo mi juz 3 razy najgorzej dzis bo odrazu jak wjechalem na rondo. na jedynce takze raz kangurek raz nie na zimnym silniku spalanie na jalowym 0.9-1.2 l/h na cieplym zawsze 0.4 -0.6 gdy wlaczy sie dpf 3.4 -3.6 l /h moje pytanie brzmi czy to w 100% zawor scv? zawsze gy pojechalem spr pod komputer nie bylo bledow dzis nie bylem prosze o pomoc i pozdrawiam

ahaa wczoraj padl mi jeszcze akumlator ale to chyba nie mozliwe zeby zgasl w czasie jezdy to moim zdanie pewnie nie od tego

a jezeli to nie zawor co moze byc jeszcze tego przyczyna ze auto gasnie w czasie jazdy bez szarpania bez niczego
Ostatnio edytowano 29 sty 2015, o 12:45 przez dawi19066, łącznie edytowano 1 raz
dawi19066
Starszy kierowca
 
Posty: 32
Dołączył(a): 26 wrz 2014, o 23:44

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 29 sty 2015, o 09:00

Z zaworu SCV nie będzie błędu, jak sprawdzić czy to SCV masz napisane na pierwszej stronie
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez benczyk » 23 lut 2015, o 21:27

radint napisał(a):Najłatwiej możecie sprawdzić czy to na pewno scv,
- przy pracującym silniku wypiąć sobie kolejno przepływomierz, obroty wzrosną przełączy się w tryb awaryjny ale będą falować, to nie to:),
- egru nie wypinałem,
- wypięcie scv, pojawi się metaliczny dźwięk, inna dawka na biegu jałowym, również tryb awaryjny ale zero falowania,

Pytanie za 100 punktów: jeśli po wykonaniu tych czynności obroty dalej falują to znaczy że SCV jest ok?

Do czego się przyczepić, do pompy CR?

Walczę z falującymi obrotami i irytującym cykaniem przy przyśpieszaniu (obciążeniu silnika). Dodam, że to silnik Z19DTL (205 tkm), a EGR mam zaślepiony miesiąc po kupieniu auta (jest check ale nie ma trybu serwisowego i "tylko" jeden błąd - coś a'la wadliwy przepływ gazu w zaworze).
benczyk
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:43
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 23 lut 2015, o 23:04

Sprawdź kompem czy na listwie wtryskowej są duże skoki ciśnienia paliwa, dużo to wyjaśni. Natomiast jeżeli chodzi o błąd wadliwego przepływu gazu w zaworze to sądzę że może jest źle zaślepiony - podaj więcej info na temat zaślepek które zastosowałeś (foto mile widziane), kolejna sprawa to temat o zaworze SCV bardziej dotyczy silników 1.7
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez benczyk » 23 lut 2015, o 23:38

Dzięki za podpowiedzi, z tego co pamiętam na szybko to na biegu jałowym zadane było 27, a odczytane od 25,5 do 28,5 (szybko się zmienia ale po minucie obserwacji tyle odczytałem). Oczywiście testowane bez obciążeń tak jak testuje się dawki korekcyjne na wtryskach. Jeśli to ma znaczenie to mam dawki na 1 i 3 cylindrze około 1,4 a na 2 i 4 po około 0,5.

Co do EGR zaślepiłem go całkowicie przy przepustnicy (falowanie i inne problemy występowały wcześniej przy sprawnym normalnym działaniu EGR-a). Zaślepka z dziurami zdawała egzamin nie wywalając "check" ale jak zobaczyłem co jest w kolektorze ssącym i na przepustnicy wolałem zatkać całkowicie cierpiąc oglądanie "żółtego silniczka" (zdaje sobie sprawy, albo raczej przypuszczam, że ma to wpływ np. na filtr DPF).
benczyk
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:43
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 24 lut 2015, o 11:22

Z tego co piszesz to masz skok ciśnienia na listwie około 3MPa, wg mnie zbyt duży, wskazanie jest takie same jak dla silnika 1.7 czyli uszkodzony SCV ale pewności nie daję z tego względu iż mało jest przypadków uszkodzeń tego zaworu w silniku 1.9, norma dla wtryskiwaczy jest do +/- 2.0, o zaślepkę EGR pytałem ze względu na otwory , piszesz że taka jest więc ok.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez benczyk » 25 lut 2015, o 18:36

Mam dokładne info z dziś. Podłączyłem się i ciśnienie waha się od 25,27 do 29,22 w ciągu około minuty, więc różnica jest jeszcze większa, prawie 4Mpa. Szukam więc czujnika, może dorwę jakiś używany, zastanawiam się żeby poświęcić chwilę i spróbować go przeczyścić aby dowiedzieć się czy będą jakieś zmiany. Napiszę co będzie.

Sklep krzyczy 434zł (Nowy Sącz), na necie ciężko znaleźć. Znalazłem na alledrogo całą pompę "100% sprawną" z czujnikiem, kołem zębatym i kawałkami rurek :lol: za 200zł i chyba ją kupię. Wyrwana i przywleczona z Anglii jak się domyślam.
benczyk
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 maja 2013, o 11:43
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 25 lut 2015, o 19:03

Samo czyszczenie zaworu nic nie pomaga
Ostatnio edytowano 11 lip 2015, o 12:18 przez szmic, łącznie edytowano 1 raz
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.