Strona 2 z 19

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 11 lut 2013, o 22:58
przez TRNJAK
wyjaśnić trochę lepiej ta część: - wypięcie scv, pojawi się metaliczny dźwięk, inna dawka na biegu jałowym, również tryb awaryjny ale zero falowania,
Co to jest "metaliczny dźwięk". Pozbyłem EGR ale czuję, że przychodzi i scv.
I umieścić film na you tube, jak patrzeć na mene.Okretaji różnić, ale powiedział mi, aby uruchomić, a nie kiedy silnik jest zimny-start pierwszego ranka.
Moje objawy: Światła Astra, Verga kjoji sposób bardziej włączone i gdy prędkość spada-Czy i to może być objawem SCV. Nie czytałem greške.Ja Astra silnik 17dtj i nie wiem, gdzie go kupić i jest dość drogie!

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 3 mar 2013, o 19:52
przez lechiola
Miałem podobny problem z silnikiem Z17DTJ w Astrze 2009r produkcji , taki jak na filmikach : http://www.youtube.com/watch?v=HuyL9fyg ... re=related , http://www.youtube.com/watch?v=dPySV4PO ... re=related . Jeszcze raz dla wszystkich którzy mają problem z falującymi obrotami silnika w Astrze 1,7 na zasilaniu Denso : nie ważne jakie paliwo , nie ważne czy zimny silnik czy gorący , nie ważne czy filtr cząstek stałych dopalony czy nie - obroty falowały a przyczyną był zawór SCV pompy wtryskowej . Wymieniłem na nowy i obroty się ustabilizowały . Podaję wszystkim zainteresowanym : do pomp wtryskowych oznaczonych symbolami : HU294000-0501 i końcówki 502 , 503 pasuje zawór Denso o numerze katalogowym 294009-0260 . Kupiłem oryginalny nowy z fakturą za uwaga : 375zł ! Wymieniłem sam w garażu i problem zniknął ! Jeszcze dodatkowa informacja : po wymianie zaworu nie trzeba prowadzić nauki małej dawki wtrysku ! Ja wymieniłem , uruchomiłem silnik i pojechałem . Auto pracuje bez zastrzeżeń , w zasadzie nic się nie zmieniło oprócz tego że nie ma falowania obrotów :D
Wielkie dzięki dla radint , pozdrawiam

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 3 mar 2013, o 20:17
przez szmic
Gratulacje za wymianę zaworu SCV, ale skoro twierdzisz że nie trzeba uczyć małej dawki paliwa to założę się że na rozgrzanym silniku na postoju chwilowe spalanie masz zawyżone, tylko oto w tym chodzi co przekłada się na nieco zawyżone zużycie podczas jazdy, bo to że straciło się falowanie obrotów to narmalna rzecz. Po wymianie SCV a przed uruchomieniem silnika zalecam wypłukać zbiornik z filtra paliwa, bo to co sią zbiera na dnie jest późniejszą przyczyną uszkodzenia SCV.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 7 mar 2013, o 17:04
przez radint
Metaliczny dźwięk po odłączeniu SCV, inaczej mówiąc silnik zacznie głośniej pracować, dokładnie jak traktor. Tech nie wykryje błędów z SCV, takie objawy i uszkodzenie nie powodują błędów w ECU - sterowniku silnika. Po wymianie nie musisz go programować. Jedynie jeśli spalanie na biegu jałowym będzie na poziomie 0,7-0,9 to musisz przeprowadzić naukę małej dawki wtrysku.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 7 mar 2013, o 23:15
przez szmic
Kolego TRNJAK, w twoim przypadku musisz szukać przyczyny w innym miejscu, zrozumiałem to co napisałeś że silnik pracuje jak traktor normalnie bez odpiętego SCV, przyczyn może być wiele np. rolki rozrządu lub coś innego a falowanie obrotów poprzez niespawny SCV to całkiem inna sprawa.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 mar 2013, o 16:40
przez Waliza
Witam.Wymieniłem sam zawór SCV jakieś 2 miesiące temu i nie wiedziałem że trzeba ustawić małą dawkę wtrysku.Auto pracuje w miarę normalnie bez falowania ale na ciepłym silniku po chwilowym postoju i ponownym uruchomieniu w aucie zapala się check i obroty falują czy to będzie przyczyną?Na zwykłym Tech wychodzi błąd EGR. Na zwykłym Tech mogę ustawić małą dawkę wtrysku czy muszę jechać do serwisu?

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 16 maja 2013, o 12:28
przez TRNJAK
Oto w skrócie: po wielu, wielu chodzenia na usługi Opla i wyszukiwanie w forach i zamjenog SCV, diagnoza jest uszkodzona pompa rail, że wspólna daje metaliczny dźwięk, co napisałem wcześniej. Czy to możliwe, aby naprawić pompę. Samochód jedzie normalnie, ale słychać tykanie. Czasami trochę drga, skoki w biegu!

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 4 cze 2013, o 03:23
przez mops50
No tak tylko według producenta 294009-260 nie jest dedykowane do naszych silników. Za jakiś czas może się okazać, że to włąśnie przez ten element np. zostanie uszkodzony jakiś podzespół silnika.... orientujecie się może na obecną chwilę jaka jest cena czujnika GM i gdzie najtaniej można go nabyć ?

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 4 cze 2013, o 07:11
przez szmic
Oryginał kosztuje 800zł, weź pod uwagę to, że isuzu również sprzedawało swoje silniki do innych marek, gdzie cena jest niższa, nie wiem co może się stać z podzespołami, w sumie czujnik stabilizuje ciśnienie a jak jest więcej niż powinno to następny czujnik na listwie wtryskowej reguluje to i nadmiar paliwa wraca zaworem przelewowym z listwy wtryskowej, nie zastanawiaj się tylko kup zamiennik zaoszczędzisz co najmniej 300-350zł i będziesz zadowolony, że nie ma falowania obrotów no ale wybór oczywiście należy do Ciebie. (Ja osobiście nie zapłaciłbym drugi raz takiej kasy, wolałbym założyć używany, niestety znaleźć używkę to też trzeba się nagimnastykować). Pozdr. i powodzenia.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 12 cze 2013, o 14:35
przez korniczek
Zawor podmieniony z innej astry(nie falujacej) ale mam problem z nauka dawki paliwa .mam caly czas nie nauczone i za cholere nie moge tego zrobic. Na 5 prob udalo mi sie raz aktywowac cala nauke ,przeszlo wszystkie poziomy i nadal jest nie nauczone.czy wiecie moze o co chodzi? Robilem to na rozgrzanym silniku i nie wiem czy czasem nie byl za mocno rozgrzany bo sie wentylator wlaczal(ale tak tylko se mysle) moze podpowiecie co zle robie? Pozdr moze techem trzeba to robic ?