Strona 13 z 19

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 maja 2015, o 11:32
przez szmic
osobiście nie spotkałem się z problemem pompy oleju w tych silnikach

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 12 maja 2015, o 20:14
przez pavvelll
pavvelll napisał(a):
dawi19066 napisał(a):jezeli mocno nacisne na gaz przy obrotach 2-3 tys slychac glosnne tyrkotanie jezeli przyspieszam lekko jest ok wszystko


Ja to miałem tez przed wymianą zaworu, a dokładnie kiedy przyspieszam 2-3 tys/obr., rzadziej ale kiedy miałem 2,500 obr i puszczam gaz prawie zawsze, taki dziwny dźwięk, ciężko go określić coś jak chrobotanie.


W moim przypadku był to elektrozawór turbiny, mieści się nad kolektorem wydechowym. Wymieniłem i po problemie

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 12 maja 2015, o 21:11
przez dawi19066
miales jakies bledy ? czy metoda chybil trafil :D? jakie koszty takiego zaworu ?

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 24 wrz 2015, o 23:10
przez deepower
1,7 CDTI 101km DTH Byłem w ASO. Mam pompę Bosch i zawór scv bosch uczenia małej dawki się nie programuje tylko można zawór zresetować.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 25 wrz 2015, o 10:02
przez szmic
No to samo wychodzi, sterownik będzie uczył się na nowo w miarę przejechanych km

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 25 wrz 2015, o 11:24
przez deepower
Czyli jak kupię nowy zawór SCV i go zamontuję to nie muszę nic programować on będzie nowy wyresetowany. A nie trzeba wyjmować pompy paliwa na sprawdzenie czy nie opiłkuje i ma pompkę wałek ok. Bo po założeniu nowego zaworu może nowy się uszkodzić jakimś brudem. Czy jest takie niebezpieczeństwo?.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 25 wrz 2015, o 12:45
przez szmic
Źle rozumiałeś, wszystkie wartości czyli ustawienie dawki jest zapisane w sterowniku silnika, pisałem już kilkukrotnie że czasami wystarczy wypiąć wtyk SCV nie odpinając klem z aku i po podłączeniu interfejsu już wskazuje że jest nienauczone, oczywiście nie programując nic dawka ustawi się po przejechaniu odpowiedniego dystansu. pompy nie trzeba wyciągać, opiłki mogą być zawsze, lepiej co jakiś czas wyciągnąć puszkę filtra paliwa i dokładnie wypłukać z syfu który jest na dnie, niestety zawory SCV nie są trwałą rzeczą, można jeszcze dodatkowo stosować uszlachetniacze paliwa

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 lut 2016, o 13:30
przez mateo17
Cześć, mam problem z falowaniem. Opel astra 1,7 cdti 110km 08.2008. auto mam od 6 miesięcy. wymienione są wszystkie filtry.
Czeka mnie wymiana scv zapewnie niebawem. Jednakże ostatnio wystąpił dodatkowy problem, na podstoju na światłach chwilowe spalanie po zatrzymaniu było 0,4-0,6. po kilku sekundach spadło na 0,1-0,2/h i silnik zaczął pracować jak traktor? Mam rozumieć że to przez scv? Wcześniej zdarzało tak: postój, chwilowe spalanie 0,4-0,6/h i nagłe spadki obrotów że aż zapalała się kontrolka baterii, prawie gasł, i nagle wskakiwał na wyższe obroty.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 lut 2016, o 13:58
przez szmic
masz zatarty SCV, w tym wątku wyjasniono już wszystko w tym temacie

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 lut 2016, o 16:14
przez kaliope
mateo17 napisał(a):Cześć, mam problem z falowaniem. Opel astra 1,7 cdti 110km 08.2008. auto mam od 6 miesięcy. wymienione są wszystkie filtry.
Czeka mnie wymiana scv zapewnie niebawem. Jednakże ostatnio wystąpił dodatkowy problem, na podstoju na światłach chwilowe spalanie po zatrzymaniu było 0,4-0,6. po kilku sekundach spadło na 0,1-0,2/h i silnik zaczął pracować jak traktor? Mam rozumieć że to przez scv? Wcześniej zdarzało tak: postój, chwilowe spalanie 0,4-0,6/h i nagłe spadki obrotów że aż zapalała się kontrolka baterii, prawie gasł, i nagle wskakiwał na wyższe obroty.



Kupuj zawór i do roboty :) https://www.youtube.com/watch?v=xxhHE_M0MoQ