Strona 3 z 19

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 12 cze 2013, o 14:59
przez szmic
Ja robiłem u siebie przy temperaturze silnika w granicach 80 stopni, procedurę powtarzałem dwa razy, bo za pierwszym miałem tak samo jak u Ciebie.Pozdr.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 12 cze 2013, o 18:00
przez szmic
80 stopni to nie jest dokładny wyznacznik, że przy takiej temp. trzeba to robić, ale napewno nie przy załączonych went. chłodzenia, dawkę ustawia się tylko wtedy gdy na postoju jest większe zużycie niż 0,6 na rozgrzanym silniku, ja miałem po wymianie SCV 0,8-0,9 i nie chciało spaść niżej, oprócz tego kolega powyżej opisał, że po jakimś czasie i tak się to ustawi i ma całkowitą rację, ale będzie to dopiero po przejechaniu 1500-2000km, więc warto zrobić to jeszcze raz.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 12 cze 2013, o 18:33
przez korniczek
Koledzy dzieki za podpowiedzi .udalo sie .nauczylem malej dawki drania .opisuje dla innych: nauka malej dawki rozpoczela sie u mnie od 84 stopni przeszla wszystkie poziomy i skonczyla sie na 87 stopniach . I ukazalo sie NAUCZONO wiec wszystkie moje proby byly na zbyt rozgrzanym silniku .pozdrawiam i dziekuje.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 27 cze 2013, o 22:28
przez TRNJAK
Zmieniłem zawór i zużycie ciepłej silnik jest 0.6, a czasami spada do 0.5. Zanim to 0.5 lub 0.4 .
0.9 podczas gdy zimne silnik. Czy muszę to zrobić, aby OP COM lub na pobyt w ten sposób?
Mam duże zużycie oleju napędowego lub na mojej Astry od 10l początku spędzonych w mieście, teraz więcej po zmianie scv.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 28 cze 2013, o 07:12
przez szmic
Masz dobrze, nie ma potrzeby programowania małej dawki paliwa

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 31 sie 2013, o 21:25
przez smartkid
Witam, również miałem problemy z falującymi obrotami i wymiana zaworu ciśnienia paliwa pomogła. Zawór kupiłem w wersji oznaczonej tym symbolem: DENSO 294009-0260. Teraz obroty bez zarzutu. Mam jednak pytanie, czy ktoś z Was miał jednocześnie z obrotami problemy z DPF? Zastanawiam się czy ten zawór mógł mieć wpływ na DPF. Borykam się z błędami 242F56 oraz 242F66. Po wymianie SCV uruchomiło się wypalanie jednak pokazała się też kontrolka silnika. Wyczyściłem na tą chwilę błędy i czekam na kolejne wypalanie.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 1 wrz 2013, o 09:05
przez szmic
SCV nie powinien mieć wpływu na DPF, oznaczenie błędów to sensor-czujnik DPF, jak masz czym się podłączyć to może lepiej byłoby wymusić wypalanie podczas jazdy

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 7 gru 2013, o 15:59
przez banan1910
Witam w mojej astrze również falują obroty acz kolwiek na ciepłym silniku dawka według BC 0,6l/h, po wypięciu scv praca równa, więc zakupiłem scv z końcówką -260. Włożyłem ,po odpaleniu silnik zaczął pracować bardzo identycznie jak na wypiętym scv ( praca,głośna, twarda). Na wyświetlaczu BC spalanie zaczęło od razu gwałtownie wzrastać od 0,7-1,2 i nawet zaczął gasnąć. Teraz się zastanawiam czy kupiłem wadliwy zawór czy też konieczna jest adaptacja małej dawki? Auto jeździ powyżej 6 miesięcy z falującymi obrotami czyżby dawka się rozjechała? niestety nie posiadam op coma nie widziałem wartości na CR.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 8 gru 2013, o 10:40
przez szmic
Jazda 6 miesięcy z uszkodzonym SCV spowodowała przypisanie do sterownika innych wartości, które sobie już zapamiętał, powinna pomóc nauka małej dawki paliwa o ile masz właściwy SCV.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 8 gru 2013, o 15:03
przez banan1910
Dzięki za odp. jutro się wybieram na kompa. zawór mam denso 2940090260 także raczej właściwy, tylko zastanawia mnie ta praca po włożeniu nowego scv jak traktor, gwałtowny wzrost do 1,2L/H i gaśnięcie.Temperatura motoru była 50stopni tak pokazywał BC.