Pytanie 1.9 CDTI 150 KM - przyśpieszenie/sprzęgło
Napisane: 29 lis 2015, o 10:56
Witajcie!
Od krótkiego czasu stałem się posiadaczem Astry H 1.9 CDTI z 2004r o mocy 150km i stąd mam do was kilka pytań/spraw.
Pierwsza sprawa odnośnie przyśpieszania auta.
Kupując auto na dworze panowała dodatnia temperatura, w tym momencie auto bardzo ładnie przyśpiesza i naprawdę ładnie ciągnie. Ostatnio zauważyłem, że wraz ze spadkiem temperatury auto raz ciągnie ładnie a raz tak jakby turbo się nie załączało lub auto nie miało przyczepności. Czasami słychać "mielenie" kół. Wpadło mi jeszcze do głowy to, że może ślizgać się sprzęgło więc żeby to sprawdzić poczytałem trochę w necie o tym. Wiele osób proponuję aby na postoju zaciągnąć ręczny, wrzucić trzeci bieg i powoli puszczać sprzęgło. Jeśli auto zgaśnie od razu = sprzęgło jest OK. Tak też było u mnie. Auto zgasło niemalże momentalnie. Sprawdziłem też kwestie jeśli chodzi o dwumas mianowicie najwyższy bieg, bardzo mała prędkość - nie rzuca budą, z silnika nie wychodzą żądne niepokojące dźwięki, silnik pracuje równo.
Zauważyłem, że na postoju wciskając pedał sprzęgła słychać delikatny "szelest" , "chrabotanie"
Auto podpinane po kompa i zero błędów.
I teraz nasuwa mi się pytanie czy ten typ tak ma? Czy faktycznie auto nie ma przyczepności i tak się dzieje?
Może ktoś z was miał podobny problem?
Od krótkiego czasu stałem się posiadaczem Astry H 1.9 CDTI z 2004r o mocy 150km i stąd mam do was kilka pytań/spraw.
Pierwsza sprawa odnośnie przyśpieszania auta.
Kupując auto na dworze panowała dodatnia temperatura, w tym momencie auto bardzo ładnie przyśpiesza i naprawdę ładnie ciągnie. Ostatnio zauważyłem, że wraz ze spadkiem temperatury auto raz ciągnie ładnie a raz tak jakby turbo się nie załączało lub auto nie miało przyczepności. Czasami słychać "mielenie" kół. Wpadło mi jeszcze do głowy to, że może ślizgać się sprzęgło więc żeby to sprawdzić poczytałem trochę w necie o tym. Wiele osób proponuję aby na postoju zaciągnąć ręczny, wrzucić trzeci bieg i powoli puszczać sprzęgło. Jeśli auto zgaśnie od razu = sprzęgło jest OK. Tak też było u mnie. Auto zgasło niemalże momentalnie. Sprawdziłem też kwestie jeśli chodzi o dwumas mianowicie najwyższy bieg, bardzo mała prędkość - nie rzuca budą, z silnika nie wychodzą żądne niepokojące dźwięki, silnik pracuje równo.
Zauważyłem, że na postoju wciskając pedał sprzęgła słychać delikatny "szelest" , "chrabotanie"
Auto podpinane po kompa i zero błędów.
I teraz nasuwa mi się pytanie czy ten typ tak ma? Czy faktycznie auto nie ma przyczepności i tak się dzieje?
Może ktoś z was miał podobny problem?