Strona 1 z 1
Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zbiornik wyrównawczy
Napisane:
30 sie 2012, o 12:05
przez a17dth
pytanie dotyczy astry h 2005r z17dth (1.7 cdti): czy były wersje zbiorników wyrównawczych płynu chłodzącego z czujnikiem poziomu płynu? Szukałem na aukcjach i w sklepach internetowych, ale nie znalazłem takiej wersji. Pytanie powstało po sytuacji jaką miałem ostatnio: pęknięty gumowy wężyk, ubytek około 2l płynu, temp. na zewnątrz 35stC. przejechana trasa 300km, brak jakiejkolwiek informacji na wskaźnikach, jedyne na co zwróciłem uwagę to brak mocy silnika - jakby ze 30KM zostało w garażu. Brak temp. silnika jest zawsze wymieniana na pierwszym miejscu listy wad Astry h. Chcialbym tę wadę sam poprawić.
Re: Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zbiornik wyrównawczy
Napisane:
30 sie 2012, o 12:16
przez radint
Są na 100% bo sam takową posiadam. Komputer informuje o zbyt małej ilości płynu w zbiorniku. Funkcja działa na wyświetlaczach minimum bid, gid i cid. Można ją aktywować op-com'em, oczywiście po uprzednim zamontowaniu czujnika. A temperaturę cieczy chłodzącej możesz sprawdzać po uruchomieniu trybu test mode.
Re: Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zbiornik wyrównawczy
Napisane:
30 sie 2012, o 22:55
przez andy17d
Dokładnie, są 2 wersje zbiorniczków: z czujnikiem i bez. Na Allegro trudno obecnie kupić coś sensownego z czujnikiem, więc pewnie najlepiej będzie przerobić.
Brak wskaźnika temp jest faktycznie delikatnie mówiąc krokiem wstecz w rozwoju umysłowym projektanta.
A może to ukłon w stronę coraz mniej rozgarniętych kierowców, którzy nie wiedzą, do czego służą wskaźniki i kontrolki - po co ich niepokoić
Jaki masz pomysł na naprawienie tej wady?
Re: Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zbiornik wyrównawczy
Napisane:
31 sie 2012, o 11:59
przez radint
Osobiście używam test mode, ale jak ktoś będzie uparty można sobie dołożyć zegar z temperaturą np. oleju:P (wystarczy), czujnik wkładany zamiast miarki:)
Re: Czujnik poziomu płynu chłodzącego - zbiornik wyrównawczy
Napisane:
31 sie 2012, o 14:55
przez a17dth
[/quote]Jaki masz pomysł na naprawienie tej wady?[/quote]
Jeżeli nie znajdę gotowego zbiornika z czujnikiem to postaram się do posiadanego zbiornika zamontować jakiś najtańszy czujnik. W Oplu sprawdzili po VINie, że w moim samochodzie nie był przewidziany taki czujnik - czyli gotowych kabli raczej nie ma.Do wyświetlenia informacji o braku płynu wykorzystam tę samą kontrolkę, która informuje o przegrzaniu silnika. Będę chciał aby czujnik wyzwalał mały przekaźnik (bezpośrednio lub przez tranzystor, nie wiem jeszcze jak zmienia się rezystancja czujnika przy zanurzeniu/wyjęciu z płynu). Styki przekaźnika będą podawały + na kontrolkę. Szeregowo będą dołączone zwykłe diody: jedna w nowym obwodzie, druga w istniejącym, katody diod będą połączone ze sobą i z plusem kontrolki. W ten sposób wystarczy, że napięcie pojawi się na którymkolwiek wejściu (przegrzanie lub brak płynu) i kontrolka zapali się, sygnały nie będą się wzajemnie zakłócać. Tyle teorii, teraz trzeba zabrać się do pracy.
Mam najprostszy dwuwierszowy wyświetlacz, który nie pokazuje temp. silnika - stąd pomysł na usprawnienie.