Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7 CDTI

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7 CDTI

Postprzez pawelkrol » 21 sty 2016, o 09:30

W grudniu zaczeła w mojej astrze bardzo głośno gwizdać turbina. Gwizd był tak jakby jechała karetka. Po około 4-5 dniach od zauważenia problemu auto pojechało do mechanika. Zrobiono regeneracje turbiny, wymieniono: olej, filtr oleju, uszczelki turbiny, filtr powietrza. Po regeneracji jest słyszalny gwizd (ale dużo cichszy jak przy awarii) kiedy silnik jest zimny (przy około 1400 - 2200 obrotów). Jak samochód się nagrzeje to gwizd słychać o wiele mniej ale jednak słychać. Odgłos jest tylko na niskich biegach 1,2 (czasami 3). Po dodaniu gazu na biegu jałowym również jest słyszalny gwizd. Dodatkowo od czasu naprawy turbiny, na zimnym silniku auto dymi na biało i pluje olejem z wydechu. Auto nie traci mocy, nie wywala błędów.

Ktoś miał podobny problem? Czy te 2 problemy mogą być ze sobą powiązane?

Sprawa dotyczy silnika 1.7 CDTI 101KM, turbina nr: 49131-060003 (Mitsubishi)

Gwizd podobny jak tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=xk0_AM5us8o
pawelkrol
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 09:28
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez smp76 » 30 sty 2016, o 20:49

Ja,też mam gwizd podbnie pojawiający sie ala wyświetla się błąd P2279tj.układ powietrza dolotowego.
smp76
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 8 paź 2015, o 14:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez umek19 » 2 lut 2016, o 02:49

turbina gwiżdże bo pracuje i to jest moim zdaniem prawidłowe u mnie też gwiżdże szczerze głośniej niż w innych markach samochodów ale ten typ tak ma, też mam 1.7 cdti 100KM(ja mam 100KM dziwny jet ten świat), masz zmienną geometrię i tu jest inaczej, turbina bije od samego dołu i im wyższe obroty tym mniej, ze stałą geometria przeważnie było czuć turbine okolo 1600-1800 obrotów jak się włączała. Samochód dymi bo dla mechanika się nie chciało wyczyścić dolotu a nawet gdyby chciał to zrobić to całkowite wyczyszczenie graniczy z cudem a Ty byś za to nie chciał zapłacić. Pojeździj spokojnie trochę powinno się wypalić jak nie przestanie jedź na reklamacje . Dostałeś protokół wyważenia trubiny? A jaki olej jest wlany do silnika? czemu padła turbina? Turbina nigdy nie psuje się tak sobie. Turbina jest nowa lub regenerowana czy wstawiona jest używana? Jeżdziłeś po naprawie wiecej niż 100km/h ? Z opisu objawów wygląda , że miałeś uszkodzona zmienna geometrie.

https://www.youtube.com/watch?v=Isoef8pg7tQ

mój silnik pracuje jak ten około 20 minuty filmu więc uważam , że prawidłowo ( wyraźnie słychać turbinę)
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez pawelkrol » 3 lut 2016, o 15:11

turbina gwiżdże bo pracuje i to jest moim zdaniem prawidłowe u mnie też gwiżdże szczerze głośniej niż w innych markach samochodów ale ten typ tak ma, też mam 1.7 cdti 100KM(ja mam 100KM dziwny jet ten świat), masz zmienną geometrię i tu jest inaczej, turbina bije od samego dołu i im wyższe obroty tym mniej, ze stałą geometria przeważnie było czuć turbine okolo 1600-1800 obrotów jak się włączała. Samochód dymi bo dla mechanika się nie chciało wyczyścić dolotu a nawet gdyby chciał to zrobić to całkowite wyczyszczenie graniczy z cudem a Ty byś za to nie chciał zapłacić. Pojeździj spokojnie trochę powinno się wypalić jak nie przestanie jedź na reklamacje . Dostałeś protokół wyważenia trubiny? A jaki olej jest wlany do silnika? czemu padła turbina? Turbina nigdy nie psuje się tak sobie. Turbina jest nowa lub regenerowana czy wstawiona jest używana? Jeżdziłeś po naprawie wiecej niż 100km/h ? Z opisu objawów wygląda , że miałeś uszkodzona zmienna geometrie.

https://www.youtube.com/watch?v=Isoef8pg7tQ

mój silnik pracuje jak ten około 20 minuty filmu więc uważam , że prawidłowo ( wyraźnie słychać turbinę)


U mnie w zasadzie jak jest zimny silnik to gwizd jest podobny. Tutaj moje nagranie: https://youtu.be/2fVTrSAROJI

1. Olej z wydechu się już nie wydobywa. Albo faktycznie się wypalił albo powodem było to że mechanik nalał za dużo oleju do silnika (było około 2mm powyżej max). Po odciagnięciu około 300-400 ml problem ustał.
2. Olej w silniku DEXOS 5w30
3. Jeździłem powyżej 100km/h. Od regeneracji turbiny zobiłem około 1200km
4. Przyczyn uszkodzenia turbiny nie podano. Zasugerowano tylko żeby sprawdzić układ wtrysków. Od dłuższego czasu borykałem się też z blokującą się sztangą turbiny. Być może to doprowadziło do uszkodzenia.
4. Wydruku z wyważenia nie otrzymałem. Dostałem tylko potwierdzenie regeneracji i 18 miesięcy gwarancji.

Jutro wybieram się do mechanika który regenerował turbine. Zobaczymy co powie.
pawelkrol
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 09:28
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez umek19 » 3 lut 2016, o 19:32

zaraz będzie , że jestem upiedliwy ale:
1.do diesla jest norma dexos2 a dexos to norma do benzyny opla ale napewno zalany masz GM 5w30 bo oleju o nazwie dexos nie ma
2. Jeśli nie ma przeładowania to wszystko ok ale i tak bym sprawdził zaworek podciśnienia turbiny/sztangi bo jak sam piszesz miałeś wcześniej problem z tym i moim zdaniem właśnie w taki sposób stałeś się posiadaczem nowej turbiny wystarczyło wymienić zaworek i stare turbo by żyło
3. Jak ja wymieniałem turbiny to zawsze dostawałem protokół wyważenia i widziałem po wirniku ,że jest wyważony czy faktycznie był nie wiem ale optycznie było to widać( wirnik starty w jednym miejscu)
4. na filmie wszystko widać co i jak i jest protokół https://www.youtube.com/watch?v=MoNpnpk-8G0
5. ale co chcesz sprawdzić w tym układzie wtrysków ? zobacz korekty ale najlepiej przelewy ale jestem pewny że wszystko jest tam ok. Mechanicy kochają wymieniać wtryski, pompy i turbiny zamiast zadbać o elektrozawór turbiny, czysty egr i olej w silniku.
6. co powie mechanik? nic! " jak ma Pan pieniądze to mogę coś wymienić". Jeździj, pilnuj zaworka już niedługo się odezwie będziesz miał okazje wymienić
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/1 ... lety/1em5p nawet tu piszą o zaworku i tu też http://www.motodiesel.pl/silniki/3018-s ... -cdti.html
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez pawelkrol » 3 lut 2016, o 20:26

1. mam dexos2 - (nie dopisałem "2")
2. Jak miałem problemy ze sztangą do auto przy 120km/h czasami wpadało w tryb awaryjny. Teraz wszystko jest ok. auto ma moc, nie wywala błędów, nie ma przeładowania więc zaworek chyba jest ok. Tylko ten nieszczęsny gwizd. Stare turbo zaczęło wyć jak karetka dlatego była robiona regeneracja.

3. Niestety nie dostałem. pierwszy raz miałem regenerowaną turbinę więc nie wiedziałem że coś takiego powinienem dostać.

4. Jeden mechanik wyontowywał turbo a zewnętrzny zakład je regenerował. Wszystkim zajmował się mechanik więc nie miałem możliwosci wizualnego sprawdzenia turbo.

5. korekty są następujące: (Test robiony przy temperaturze silnika 80* C)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

sprawdze jeszcze przelewy. Ogólnie auto odapala wręcz wzorowo, silnik pracuje równo. Nic niepokojącego jako kierowca nie zauwazyłem.

6. Zakład regenerujący w gwarancji zapisał ze jeśli zdarzy sie reklamacja na turbinę to on pokrywa koszty wymontowania i zamontowania, oraz naprawy tego co jest uszkodzone więc jutro jade i zgłosze reklamacje. Przed awarią turbiny nie było słychać, została uszkodzona, oddana do naprawy (regeneracji) więc po tym "zabiegu" chce mieć ja w takim stanie jak przed usterką - sprawną i niegwiżdżącą

Poniżej fotki elementów które zostały wymienione w mojej turbinie (dostałem te częsci od mechanika)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
pawelkrol
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 09:28
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez umek19 » 4 lut 2016, o 23:19

spokjnie, wygląda ,że jest ok ale wiem że gwarancja na coś takiego nie istnieje, mam nowe amortyzatory keyaba co zostały zamontowane , okazało się ,że stukają, zdemontowane i wysłane na gwarancje, mają przejechane 5km . Prawda , są sprawne w 100% ale stukają i sprzedawca twierdzi ,że stukanie nie jest wadą.
-korekty sprawdza się tylko na biegu jałowym ale one tylko mają wpływ na równą prace silnika najlepiej sprawdzić test przelewowy wtedy zobaczysz czy wtryski nie leją ale gdyby lały to by dymił wiec jak nie dymi to zostaw to w spokoju- ja bym tak zrobił, korekty są dobre choć pierwszy cylinder i trzeci wygląda brzydko ale norma to tak do +/- 2-2,5(a suma i tak wszystkich korekt wynosi około zera) dolej sobie oleju 2T orlena czerwonego do paliwa przy tankowaniu podobno pomaga( jeśli masz dpf to niebeski olej), małą buteleczkę 100ml na bak, mają na stacjach ja czasami dolewam i żyje
- zaworek jeśli był zepsuty to się odezwie gdy turbo się ułoży(kiedyś kolega zrobił to co TY, zatarł turbo przez zaworek, wymienił turbo i po 3 miesiacach przyjechał wymienić zaworek i jeżdzi już rok spokojnie
- zaworek kosztuje nowy od 250-450zl zależy gdzie kupujesz wiec czy był wymieniony na pewno wiesz po fakturze za naprawe
- można zregeneroować zepsuty zaworek ale na jak długo to pomoże nie wiem , ja innym regeneruje sobie kupuje nowy twój wybór
- zlituj się i nie pisz ,że masz dexos 2 bo to norma/klasa a nie nazwa oleju. Możesz miec olej Total, mobil lub mobil1(to co innego), castrol, lotos , valvoline , motul itp. z twojej wypowiedzi wynika że masz olej GM czyli najtanszy
dexos 2.jpg
dexos 2.jpg (107.86 KiB) Przeglądane 19135 razy

tu masz spis olejów z normą dexos 2 czyli norma jaka zaleca opel http://www.centerforqa.com/dexos-brand2/
Moim zdaniem ma gwizdać i będzie , u mnie po wymianie zaworka zncząco ucichło ale słychac jak na wcześniejszym filmie, gdybyś zdemontował zaworek to byś wiedział czy jest sprawny i mogł to sprawdzić, zobacz czy jak dodajesz gazu i trzymasz to czy cofa sie sztanga i zostaje cofnieta( zepsuty zaworek bedzie puszczał podciśnienie czyli sztange)
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez pawelkrol » 11 lut 2016, o 10:05

Wlałem przy tankowaniu 100ml oleju 2T orlena. Zobaczymy czy po czasie korekty na wtryskach ulegną zmianie.
pawelkrol
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 09:28
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez umek19 » 17 lut 2016, o 17:42

o kolega bedzie naprawial passata ? padły popowtryski? twoja astra nie ma popowtrysków, zostaw te wtryski w spokoju, robiłeś test przelewowy? masz korekty calkiem calkiem, masz wtryski common rail poczytaj sobie o korektach
"Diagnostykę układu piezoelektrycznego dzielimy na część elektryczną, która polega na sprawdzeniu wartości rzeczywistych na komputerze diagnostycznym np. firmy Bosch KTS i część „ hydrauliczną’’. Tester może sprawdzić porównanie ilościowe osobno na każdym wtryskiwaczu. Odchyłki mówią nam o stanie i kondycji wtryskiwacza oraz cylindra, z w którym jest zamontowany. Dopuszczalne korekty dawek na wtryskiwaczach wynoszą do +/¬- 5 mm³/ skok.(prawidłowe korekty warto sprawdzić w dokumentacji producenta wtryskiwaczy !) Jeżeli korekty są poza dopuszczalnymi wartościami warto sprawdzić dodatkowo kompresję w cylindrach z testera diagnostycznego lub bezpośrednio zmierzyć manometrem wkręconym w miejsce świecy żarowej. Jeżeli pomiar ciśnienia wychodzi prawidłowo należy podjąć dalszą diagnostykę wtryskiwaczy common rail pod katem części hydraulicznej. Sprawdzenie diagnostyka części hydraulicznych sprowadza się do pomiaru dawki powrotnej( wydatku) na przelewach z wtryskiwaczy. Jeżeli nastąpi nagła przerwa lub gwałtowne wyłączenie silnika pod dużym obciążeniem możemy spodziewać się uszkodzenia zaworu zwrotnego na przewodzie powrotnym z wtryskiwacza. Można to ciśnienie zmierzyć używając manometru o zakresie od 0-15 barów podłączając go do miedzy wtryskiwacz, a przewód powrotny z wtryskiwacza."
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Gwizd turbo i olej z wydechu po regeneracji turbiny 1.7

Postprzez pawelkrol » 19 lut 2016, o 08:59

umek19 napisał(a):o kolega bedzie naprawial passata ? padły popowtryski? twoja astra nie ma popowtrysków, zostaw te wtryski w spokoju, robiłeś test przelewowy? masz korekty calkiem calkiem, masz wtryski common rail poczytaj sobie o korektach
"Diagnostykę układu piezoelektrycznego dzielimy na część elektryczną, która polega na sprawdzeniu wartości rzeczywistych na komputerze diagnostycznym np. firmy Bosch KTS i część „ hydrauliczną’’. Tester może sprawdzić porównanie ilościowe osobno na każdym wtryskiwaczu. Odchyłki mówią nam o stanie i kondycji wtryskiwacza oraz cylindra, z w którym jest zamontowany. Dopuszczalne korekty dawek na wtryskiwaczach wynoszą do +/¬- 5 mm³/ skok.(prawidłowe korekty warto sprawdzić w dokumentacji producenta wtryskiwaczy !) Jeżeli korekty są poza dopuszczalnymi wartościami warto sprawdzić dodatkowo kompresję w cylindrach z testera diagnostycznego lub bezpośrednio zmierzyć manometrem wkręconym w miejsce świecy żarowej. Jeżeli pomiar ciśnienia wychodzi prawidłowo należy podjąć dalszą diagnostykę wtryskiwaczy common rail pod katem części hydraulicznej. Sprawdzenie diagnostyka części hydraulicznych sprowadza się do pomiaru dawki powrotnej( wydatku) na przelewach z wtryskiwaczy. Jeżeli nastąpi nagła przerwa lub gwałtowne wyłączenie silnika pod dużym obciążeniem możemy spodziewać się uszkodzenia zaworu zwrotnego na przewodzie powrotnym z wtryskiwacza. Można to ciśnienie zmierzyć używając manometru o zakresie od 0-15 barów podłączając go do miedzy wtryskiwacz, a przewód powrotny z wtryskiwacza."


Kolega Letravis chyba faktycznie pomylił forum albo mechanik u którego był jest niekompetentny.

Nawiązując do korekt wtrysków z poprzedniego postu to robiłem dodatkowo test przelewowy i wynik wyszedł taki:

Obrazek

wtrysk 1
Obrazek
wtrysk 2
Obrazek
wtrysk 3
Obrazek
wtrysk 4
Obrazek

Na 3 wtrysku jest nieco mniej jak na pozostałych ale nie wiem jak to interpretować tzn. czy ta różnica jest w normie.
pawelkrol
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 21 sty 2016, o 09:28
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.