Tak oczywiście masz racje," po co klucz jak mam młotek".
Prodecent zaleca używanie klucza ale tak jak już pisałem ludzie montują bez niego i nawet wiele warsztatów go nie ma. To jest twoje sprzęgło i możesz zrobić z nim co chcesz, nawet posmarować smarem.Kolega który założył temat pytał się o dwumase i tylko mu powiedziałem czytaj-uswiadomiłem , że coś takiego istnieje i jak sam stwierdził nie będzie używał klucza więc po co to męczyć. Korki są 3 (podałem link wcześniej tam wszystko jest napisane) korek wlewowy kontrolny i spustowy. Moim zdaniem w normalnych samochodach zawsze się wlewa olej aż z korka kontrolnego zacznie wyciekać olej ale w oplu jest inaczej- ludzie i serwisy wlewają go więcej czyli poziom jest ponad korek kontrolny - przy wymianie sprzęgła bedzie musiał spuścić olej a potem go uzupełnić i wypadało pomóc koledze by nie uszkodził skrzyni. Chcę tylko pomóc , podałem normę oleju a jaki wleje to jego sprawa . Znam takich co wlewają olej do automatu atf do skrzyni manualnej bo akrat ten olej w tej skrzyni jest czerwony, a często jak mechanik zobaczy czerwony to mysli , że to atf.
Po co tyle agresji
tekst z innego forum "Mam bardzo dużo napraw skrzyni po wymianie łożyska oporowego (wysprzęglika), sprzęgła lub dwumasy, mechanicy nalewają przez korek rewizyjny, kontrolny gdzie wchodzi tylko 2,3 litra na wypoziomowanym samochodzie, zalany jest tylko jeden wałek napadowy dolny. Po wymianie w/w podzespołów nikt nie kwapi się do sprawdzenia skrzyni a na 100 % minimum łożyska zamykające wałki do wymiany oraz niekiedy tuleje sztywne (piasta synchronizatora, przesuwka). Absurdem jest informowanie na forach użytkowników, że "po wymianie oleju padła komuś skrzynia", padła bo było za mało oleju.
Mało oleju, brak ok. 200 ml robi spore zamieszanie w tej skrzyni. Z fabryki wyjeżdżają samochody z ilością oleju od 2,3 do 2,9 litra. Rozbieżność 0,6 litra a przy 2,5 litra wałki są w połowie zalane, jest to skrzynia rozbryzgowa, nadmiar (powyżej 2,9 z doświadczenia) oleju tak będzie wyrzucany przez odpowietrzenie przy wybieraku. Ja proponuje po wymianie pozostaje ok. 0.2 wlać 2,6 po naprawie wlać 2,8 litra korek wlewowy przy wybieraku"
według tej strony twoja jest 6 biegowa wiec ile tych biegów jest u ciebie?
http://www.opel-infos.de/getriebe/m32.html