Strona 1 z 1

Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

PostNapisane: 2 paź 2016, o 17:12
przez andreios
Witam.

Zakupiłem auto w 2011 roku z przebiegiem około 53 tys. km...
Po 5 latach przebieg auta wynosi 160 tys. km...
W związku z tym postanowiłem zrobić przegląd auta z wymianą osprzętu rozrządu... Tarcze i klocki oraz płyny...
Zleciłem to sieciowemu warsztatowi, który sam zakupił części i wykonał wszystkie czynności związane ze zleceniem.
Niestety po wymianie osprzętu wraz w pompą cieczy zaczął występować problem związany z zapalaniem się kontrolki serwisowej w momencie nagłego przyspieszania pomiędzy 2 a 3 tys. obr/min... Kontrolka mruga na nie więcej jak sekundę... Czasami czuć, że turbina przerywa, a czasami nie odczuwało się zwolnienia... Wynikać to może z szybkiego mrugnięcia kontrolki... Problem zareklamowałem ustnie i pojawiłem się w warsztacie... Po oględzinach nie stwierdzono żadnych problemów... Jedynie jaką uzyskałem informację to taka, że zostały wymienione uszczelniacze (chyba zaworów) i po uszczelnieniu może coś się dzieje z turbiną i może już się wykańczać... Przyjąłem to do wiadomości...
Niestety po 7,5 tygodniach (przejechane około 2 tys. km.) podczas jazdy nagle zaczęły wydobywać się dziwne odgłosy tak jakby coś miało urwać się od spodu i ocierać odbijając się od asfaltu... i za chwilę zgasł silnik... Po wezwaniu assistance przyjechała laweta i na miejscu stwierdzono po odkręceniu wlewu oleju, że najprawdopodobniej został zerwany pasek rozrządu ze względu na to, iż elementy pod korkiem wlewu stały w miejscu przy próbie rozruchu silnika...

W związku z powyższym moje pytanie brzmi jak powinienem postąpić w zaistniałem sytuacji, ponieważ ewidentnie widać, że wina leży po stronie warsztatu, który całkiem niedawno przeprowadzał wymianę osprzętu rozrządu... Niechciałbym aby warsztat próbował wymigać się od odpowiedzialności dlatego proszę o poradę jak się w tej sytuacji zachować... Jak najlepiej zareklamować w tej sytuacji taką awarię? Warsztat może różnie się zachować i niechciałbym aby próbował działać na moją niekorzyść (chociaż wydaje mi się, że nie powinien, gdyż jest to warsztat sieciowy ale różnie to bywa).

Z góry dziękuję za pomoc.

Re: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

PostNapisane: 2 paź 2016, o 18:01
przez sparspar
Witam
Rozrząd w 1.7 jest jednym z najprostszych do roboty. Wymiana paska na spokojnie to 2 godzinki z drinkiem w ręku:). Tam panie andreios nie ma co się zepsuć. W gre może wchodzić wada fabryczna zestawu, który kupiłeś . Wina po stronie mechanika? Ciężko w to uwierzyć, nie w tym rozrządzie.... Chyba, że to wymieniał jakiś praktykant.
Bardziej interesuje mnie ta druga wizyta, szkoda, że nie zczytałeś błędów i o jakie uszczelniacze chodzi...hmm
Zrób jakieś zdjęcia jak będziesz w warsztacie, gdy otworzą pokrywę rozrządu.
A może to rozrusznik rozsypał się, skrzynia biegów albo coś ze sprzęgłem...
Dlatego nie oburzaj się na warsztat póki nie podadzą Ci przyczyny...
Pozdrawiam

Re: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

PostNapisane: 2 paź 2016, o 18:28
przez andreios
Auto zostawiłem w warsztacie z informacją, iż interesuje mnie wymiana rozrządu wraz w pompą wody... Wszystkie części były zakupione przez warsztat... Opis błędów otrzymałem po wymianie rozrządu i mam takie zestawienie z komputera... Natomiast druga wizyta nie wykazała błędów... W warsztacie uzyskałem informację, że kontrolka musiałaby się świecić minimum 5 sekund aby coś zostało zarejestrowane... A akurat wróciłem z wyjazdu wakacyjnego i kontrolka zapalała się dziesiątki razy na sekundy... Co do uszczelniaczy to chodzi konkretnie o wymianę uszczelnień wtrysków... Nie wiem czym uda mi się zrobić zdjęcia po rozebraniu osłony paska rozrządu, ponieważ odwiedzę serwis z samego rana przekazać im informację i zostawić klucze i od razu będę musiał lecieć do pracy... Właśnie dlatego obawiam się jakiegoś kręcenia... Zresztą jest to serwis sieciowy i mają osobno poczekalnie a osobno warsztat dla pracowników więc raczej mnie tam nie wpuszczą... Będą grali na swoją korzyść i to mnie martwi bo nigdy nie byłem w takiej sytuacji... Zrobiłem tym autem wiele kilometrów i nigdy nic w nim się nie działo, aż do tego momentu...

Re: Awaria rozrządu 1.7 CDTI 101KM

PostNapisane: 2 paź 2016, o 18:42
przez sparspar
To Twoje auto więc masz prawo obejrzeć po uszkodzeniu, domagaj się tego!..Bo potem może być za poźno
Skoro wymieniali uszczelniacze wtrysków te w pokrywie to tam nic nie mogli zepsuć. No chyba, że coś wpadło im pod wałek rozrządu a potem przemieściło się i zblokowało , stąd ta awaria. (taka opcja też mogłaby zdarzyć się)
A przy rozrządzie to masz tylko jedną śrubke od napinacza do dokręcenia+ rolka. Mogłaby się urwać gdyby dokręcił za mocno...to tyle.
Nic innego mi nie przychodzi do głowy... bo w tym aucie wszystko jest fajnie przemyślane pod wzgledem konstrukcyjnym i ciężko coś nabroić.
Pozdrawiam