Strona 1 z 1

Potzrebuje porady

PostNapisane: 23 paź 2016, o 14:37
przez LukaszJano
Witam wszystkich bardzo serdecznie

Kupiłem Astre H 1,9 cdti w automacie, problem jest taki, gdy auto rozpedze dynamicznie i przejadę jakies 20 km to przy zatrzymaniu zaczyna nierówno pracować, gdy się zatrzymam pracuje nierówno i z wydechu leci bialy dym, zdarza się tak tez, ze hamując zrzuca biegi ale gdy przerzuca z 4 na 3 to gasnie, jeżeli jade na pol automacie to przerzucę szybciej sam na 3 bieg i nie zgasnie ale przy zahamowaniu będzie strasznie nierówno pracowal i kopcil na bialo. Czy ktoś może wie co jest tego przyczyną? Komputer ma błąd geometri turbiny, czy to faktycznie jest problem turbiny i trzeba ją wymienić? bardzo czekam na pomoc...
pozdrawiam

Re: Potzrebuje porady

PostNapisane: 23 paź 2016, o 23:19
przez umek19
Moim zdaniem nic nie ma turbina do gasniecia, jedyne co może zgasić diesla to paliwo. A to jak piszesz o nierównej pracy też świadczy o problemie z paliwem czyli do sprawdzenia wtryski i filtr paliwa. Odnośnie drugiego błędu to bym sprawdził egr, wężyki podciśnienia sterowania turbina i węże gumowe kolektora ssącego ( lubia pękać).

Re: Potzrebuje porady

PostNapisane: 24 paź 2016, o 05:55
przez LukaszJano
Właśnie o to chodzi ze wszystkie wtryski oddalem do regeneracji i sa prawidlowo zaprogramowane do tego jeszcze przepustnica zostala zregenerowana

Re: Potzrebuje porady

PostNapisane: 24 paź 2016, o 05:58
przez LukaszJano
moze pmpa paliwa? ta nierowna praca silnika i kopcenie zaczyna sie dopiero gdy uruchomi sie turbo i jest blad geometrii turbiny

Re: Potzrebuje porady

PostNapisane: 24 paź 2016, o 21:24
przez umek19
pompa paliwa w silniku cdti "nic nie robi" i jesszcze ma pomocniczą w baku elektryczna jak mało kto, ona ma wytworzyc cisnienie chyba około 150-180 bar, wtedy samochód odpala jeśli nie ma cisnienia to nie odpala taka historia, cisnienie reguluje zawór scv ale jeśli np. wtryski leja na przelewy to problem jest z odpaleniem bo brakuje cisnienia. Problem z "geometrią" to np. zaworek od turbo jak pisałem. Myśle o twoim dymie bo niby skąd płyn chłodniczy, olej w spalaniu- jedyna mozliwość z wirnika turbiny.... albo masz zapchany katalizator lub dpf, wąchałeś ten dym pachnie jak zgniłe jajka? paliwo? olej? płyn chłodniczy?