Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Umiera ERG

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Umiera ERG

Postprzez drydly » 20 kwi 2017, o 15:57

Witajcie ponownie,

Całkiem niedawno opisywałem u siebie zabieg wymiany kolektora ssącego i całej kosztownej naprawy.
Mam takie pytanie bo został wymieniony nowy egr, kolektor ssący, wyczyszczona głowica i zawory razem z szczelnością. Samochód chodzi jak marzenie pod względem mocy nie zrzuca nic w tryb awaryjny chodzi równo, ale w pamięci komputera są 2 błędy:

ECN111004
ECN110905


Czy ktoś wcześniej miął podobne problemy - chodzi mi głównie z 2 wyżej gdzie mówią o pracy powietrza? Czy nie jest to czasem spowodowane tym, iż turbina dostaję teraz lepszą dawkę powietrza i tworzą się błędy i należałoby ją zregenerować?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
MAŁA EDYCJA:

Po w/w naprawie po ok 2,500km przejechanych zaciął mi się egr i poszedł na gwarancje i sądziłem że może to być wada fabryczna ale mam kolejny egr i sprawa się powtarza przejechane ok 2,500-3000km i jest zacięcie i brak mocy - mało tego czy wtyczka jest włożona czy wyjęta z egru to i tak samochód tak samo jeździ czyli egr się ustawił w jednej pozycji i ta teraz trzyma.

Napięcie na kostce od Egra jest takie jak powinno sprawdzone miernikiem - bezpieczniki w samochodzie tak samo - wszystkie ok.

Pytanie co zacina mi egr od pracy - zła dawka powietrza z turbiny czy co?
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Re: Umiera ERG

Postprzez drydly » 25 kwi 2017, o 20:49

Sorry że feeduje ale osobno będzie to bardziej czytelne.

Ogółem temat do zamknięcia - pojechałem na przegląd do opla i w końcu okazało się że problem jest to że jest walnięty sterownik silnika i że w sumie to nie tylko EGR nie dział tylko na zmianę turbina nie miała takich wkrętów egr się nie otwierał tak jak powinien jak i blokowała się nastawnica w kolektorze ssącym.


Na pytanie do Pana z salonu czy jakoś mogłem to przewidzieć i od razu dało się zrobić przed pęknięciem kolektora ssącego - odpowiedział że to raczej zbieżność losowa i raczej nie miąłem na to wpływu.

Tak więc jakby ktoś miał problem mniej więcej jak ja wyżej można poruszyć się o temat sterownika silnika.
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.