Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Usunięcie filtru DPF i EGR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez mateusz » 11 maja 2014, o 18:47

witajcie, mam pytanie odnosnie DPF. posiadam go, niestety... mysle o jego usunieciu, tylko jaka metode polecacie? wylaczenie go programowo? i zostawienie filtra w samochodzie, czy jego fizyczne usuniecie? powiem jeszcze ze w moim filtrze sa 3 dziury i autko mi dymi jak odpale go. i jak wymontuje DPF czy auto bedzie dymic? jakie jest lepsze rozwiazanie problemu? na portalu aukcyjnym znalazlem takie oferty.

http://allegro.pl/usuwanie-filtra-czast ... 82427.html

http://allegro.pl/usuwanie-filtra-dpf-f ... 27993.html

prosze o odpowiedz ludzi, ktorzy sie tego pozbyli w jakis podany wyzej sposob. dziekuje :)
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez mateusz » 14 maja 2014, o 20:50

Prosze was o odpowiedz bo to dla mnie wazna sprawa. chce z jednej strony zmniejszyc spalanie, a z drugiej strony nie wiem czy usuwac DPF fizycznie (oczywiscie zeby podczas jazdy nie dymilo) czy wylaczyc DPF programowo, czy w to miejsce wsadzic jakis katalizator? chce znac opinie i zdanie ludzi, ktorzy to usuneli obojetnie w jaki sposob.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez radint » 15 maja 2014, o 19:50

Jak wyłączysz programowo, i zostawisz DPF to najnormalniej się zapcha:) katalizator na moje nic nie da. Po wycince nie widzę różnicy w osiągach, z całą pewnością auto mniej pali. Wiadomo teraz jak nie mam dpf, to dymka sobie puści, ale bez przesady nie są to kłęby dymu. Także jak na moje nie musisz się przejmować. A tak na marginesie mówi się, że zdrowy turbo diesel musi dymić :)
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez mateusz » 15 maja 2014, o 20:06

haha XD no wiadomo musi xD a jak u Cb z spalaniem oleju? ja po 3300 km nalalem ok 1,5 litra (do max). kolega powiedzial ze mozliwa jeszcze uszczelka jakas do wymiany ale powiedzial jak bede sciagac i wymieniac rozrzad. bo pierscienie mam nowe i uszczelke pod glowica tez. i po postoju jak odpale auto to na dzien dobry pusci niezlego dyma. potem juz nie ma. sadze ze to przez te dziury na poczatek leca te sadzy a potem juz normalnie.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez radint » 16 maja 2014, o 17:59

Na 15 tys. praktycznie mi nie znika. Może doleje na tym przebiegu z 0,5l. Bo wymieniam olej co 15 tys. czyli w moim przypadku co pół roku.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez mateusz » 16 maja 2014, o 18:37

mi powiedzial zebym wymienial co 10 k km. no i rocznie robie ok 10-15 k km.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez Max89 » 23 maja 2014, o 18:12

Polecam warsztat ŁG Auto Serwis w Krakowie. Zapłaciłem tam 1200 zł w promocji za pełne przeprogramowanie sterownika, oraz wycięcie z wydechu. EGR mogłem wyłączyć za 300 zł dodatkowo,ale się wstrzymałem póki działa. Link z dokładniejszym opisem http://www.naprawasamochodowkrakow.pl/n ... 7-939-500/.
Max89
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 23 maja 2014, o 18:10

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez mac.mac » 26 maja 2014, o 22:57

Witam posiadam Astre 1.9. Miałem niedawno różne przygody z dpf. Na początek wywalało mi cały czas check engine i pierdylion błędów, a jak się okazało miałem przetarty przewód od dpf i zalecam to sprawdzić na początek jak mechanik chce wam wyjąć dpf, bo koszt tego jest banalny ( u mnie 120zł). Niestety filtr był już do tego stopnia zjechany, że po 4 dnia po wymuszonym wypalaniu u mechanika nasycenie dpf sięgało 80%, więc postanowiłem się pozbyć ustrojstwa, a przy okazji był jakiś błąd z EGR to i przy okazji mechanik zaproponował komputerowe zamknięcie zaworu. Przejechałem dopiero 300km ale wszystko jest w porządku. Koszt 1400zł i mechanik się zachował bardzo w porządku bo odliczył mi koszt wypalania i diagnostyki. Jestem z Krakowa, więc jakby ktoś chciał to ochoczo polecę warsztat piszcie na mac.szymczyk@gmail.com.
mac.mac
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 maja 2014, o 22:42

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez kaliope » 17 lip 2014, o 09:24

Ale po co z Krakowa jechać 300km jak w Krakowie są firmy które to robią skutecznie i do tego taniej?

Generalnie jeśli ktoś szuka diesla i chce wyrzucić DPF to niech od razu szuka 1.9 a nie 1.7. W 1.9 usunięcie programowe jest banalne i robią to ludzie już niemal na każdym kroku. W 1.7 sprawa jest skomplikowana i mało kto chce to robić, właśnie przez to, że jest tam sterownik Denso a nie Bosch jak w 1.9. Stąd wiele zakładów tak naprawdę nie usuwa filtra, tylko zakłada emulatory, przed którymi wiele ludzi ostrzega, ale nie wiem dlaczego więc sie nie wypowiadam.

Ja wyrzuciłem filtr 4 lata temu i była to super decyzja. Spokój raz na zawsze, koszty dawno się wróciły. Niestety miałem pecha, ponoć 'jeden na milion' :) ale jednak. Do tego na forum w UK zdarzyły się już dwa takie przypadki. Otóż do wyrzucenia filtra trzeba było otworzyć sterownik. Niektóre ople idą po kablu, ale i tak poleca się to robić na stole bo można przy okazji zrobić kopię tego co było i w razie czego wgrać z powrotem i robić od nowa. Natomiast jak się to zrobi po kablu i coś sie spieprzy w programie to potem kupa. I teraz, po 4 latach auto zaczęło raz palić raz nie. Jak nie palił to totalna cisza, nie kręcił rozrusznik, nie było słychać pompy itd. Wystarczyło jednak wyłączyć i włączyć zapłon i już palił. Ale że u mnie wszystko ma chodzić jak w zegareczku pojechałem do najlepszego w okolicy elektryka. Gość kilka dni dłubał i nie wiedział co jest grane. Najpierw stawiał i nawet podmienił CIM. Po kilku dniach zadzwonił i się pyta: Kto i po co grzebał w sterowniku? Więc mu opowiedziałem historię z wycinką a on żebym sobie szukał nowego sterownika. I tu mi lekko szczena opadła. Koszt nowego to 5 tys zł. Używki na alle po 1 tys zł.

Wystraszony i niedowierzający pojechałem do ASO. Powiedziałem im o podejrzeniu elektryka, a oni mi na to że na takie coś też potrzebują kilka dni. I stało auto u nich 3 dni. Zadzwonili z info, że sterownik do wymiany. Mówię, że sobie kupię używkę z alle a oni że nie biorą za nią żadnej odpowiedzialności i że oni też mają używki na które dają pół roku gwarancji. Więc się nawet nie zastanawiałem tylko wziąłem od nich. Łącznie, po znajomości, mnie skasowali na 1.5 tys zł, co było bardzo dobrą ceną. Dostałem praktycznie nowy sterownik i autko hula jak laleczka. Ale mocno drżałem, bo mówie im, że ja przecież nie mam dpf a oni mi wgrają nowy program pod mój VIN z dpf.


A teraz. Tak jak pisałem, chłopaki w UK też mieli takie przypadki, tylko oni oczywiście pojechali po nówki sterowniki do 'the main dealer', czyli nasze ASO. Gość pochwalił się, że podczas wgrywania nowego programu do nowego sterownika była opcja wybory do odhaczenia czy wgrać dpf czy nie. Innymi słowy, jest to klucz do prawie, że darmowej wycinki programowej dpf i to w ASO. Więc jakże byłem w moim ASO też po znajomości, zapytałem czy jest taka możliwość. Gość powiedział, że tak ale nie we wszystkich pojawia się takie zapytanie i niestety oni nie wiedzą dlaczego raz się coś takiego pojawia a raz nie. Bingo! U mnie się pojawiła. Czyli podczas wgrywania gośc zaznaczył brak dpf. Innymi słowy mam zrobioną teraz 'wycinkę' przez ASO.

Pan jeszcze mi powiedział, że podczas wgrywania programu pojawiło się kolejny pytanie. Wgrać 100 czy 120 koni, innymi słowy czy pod z19dtl czy z19dt.?

Dziękuję za uwagę.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Usunięcie filtru DPF i EGR

Postprzez Lgserwis » 29 gru 2015, o 08:09

Teraz sterowniki DENSO w 1.7 CDTI robi się ładnie po kabelku , nie trzeba ich wyciągać na stół i odczytywać BDM .
Programowo są opracowane również bardzo dobrze i nie sprawiaja problemów w trakcie eksploatacji już bez DPF .
Poza tym sam filtr jest umiejscowiony pod podłogą , więc praca jest przy nim przyjemna i łatwa :)

Te dwa fakty spowodowały ,że ceny tej usługi spadły :)
Avatar użytkownika
Lgserwis
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 29 gru 2015, o 07:56

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron
stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.