dawid21 napisał(a):Odczyt bledu za pomocą metody gaz hamulec pokazuje numer 190175
chciałbym opisać rozwiązanie mojego problemu związanego z czujnikiem różnicy ciśnień filtra DPF, może się przyda potomnym.
Otóż problem objawiał się błędem 190175 w warunkach (tak mi się wydaje), w których następuje rozpoczęcie wypalania filtra DPF (obroty silnika w mniej więcej stałym zakresie przez ustalony czas, czyli ok. jednej minuty).
Przyczyny usterki postanowiłem szukać od najprostszych elementów, a więc od przewodów elastycznych, które doprowadzają ciśnienie do czujnika. Czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem i na podstawie tych pomiarów określany jest stopień jego zabrudzenia.
Sprawa jest rozwiązana w ten sposób, że przewody te po drodze do filtra łączone kilkukrotnie. I właśnie jeden z nich okazał się pęknięty przy króćcu rurki stalowej (na dole ściany grodziowej - dostęp od komory silnika), która biegnie bezpośrednio do filtra. W związku z tym pomiar różnicy ciśnień był absurdalny i czujnik głupiał.
Przewód ma wymiary 8mm (zewn.) i 6mm (wewn.) i jest wykonany z poliamidu.
Szybki telefon do ASO i dowiedziałem się, że owszem mogę kupić taki wężyk ale razem z tą stalową rurką .
Jako, że potrzebowałem tylko 40cm poliuretanowego przewodu, zakupiłem taki w pobliskim sklepie z pneumatyką .
Po montażu nowego przewodu w aucie wyruszyłem na ulicę. Po kilku kilometrach znowu objawiła się kontrolka CE (1901 - zbyt wysoka różnica ciśnień), ale dla odmiany teraz rozpoczęło się wypalanie DPF. W jego trakcie kontrolka CE sama zgasła. Od tej pory usterki brak
opis z forum innej marki, tego samego silnika ps czasami trzeba przegonić silnik np:
trasa 3 bieg do prawie maxa
wycieczka min 50 km za miastem i lekkie pałowanie