Strona 1 z 1

FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 9 lip 2019, o 12:37
przez katdom
Cześć,

Jakiś czas temu pisałem o przybywającym oleju i powiedzieliście, że to DPF. Potwierdziło się, podpiąłem aut odo komputera i wykazało 54% zapchania. Po wypalaniu postojowym spadło tylko do 19%, ale postanowiłem chwilowo odpuścić temat. Teraz po ok 2 miesiącach i przebiegu ok 2 tys km, i po tym jak samochód kilka razy rozpoczął wypalanie podpiąłem ponownie do komputera i pokazało zapchanie na 67%. Te 2 tys km to w 90% są trasy z prędkością ponad 100km/h więc nie ma zbytnio możliwości żeby się zapchał przez zwykłą jazdę.
Czy w tym przypadku wystarczy sama regeneracja filtra dpf czy szukać jeszcze usterki w silniku?
Gdzieś wyczytałem, że wodorowanie silnika przynosi jako tako efekty, ale jakoś mnie to nie przekonuje. Możecie mnie naprowadzić od której strony się za to zabrać?

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 11 lip 2019, o 07:16
przez Patrykus
bardzo dobry wynik kolego skoro wypalanie schodzi do 19%, oznacza to super kondycję dpf-a, przy tych wynalazkach większy poziom oleju to raczej norma, mechanicy będą wciskać różne rzeczy począwszy od wtrysków, jeżeli przybywa minimalnie to nie ma czego szukać, po prostu jeździć dłuższe odcinki, nie przerywać wypalania, co jakiś czas stosować cleaner do dpf-a np. firmy wynss i obserwować jak będzie, jeszcze jedno "wypalanie postojowe" o którym piszesz to właśnie wtedy przybywa paliwa w oleju, raczej tego nie praktykuje się tak samo jak wypalanie serwisowe po którym powinno się wymienić olej. Nt wodorowania silnika to raczej daj sobie spokój, trzeba zadbać o podzespoły takie jak czysty egr itd..

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 11 lip 2019, o 07:23
przez katdom
[quote="Patrykus"]bardzo dobry wynik kolego skoro wypalanie schodzi do 19%, oznacza to super kondycję dpf-a
19% to dobry wynik? Powinno zejść na ok 4-7%. Pomijając ten fakt dalej szukam przyczyny szybkiego zapychania się filtra. W 2 miesiące wzrosło o 50%?
Usterka jakiegoś podzespołu wydaję się wręcz oczywista. Pytanie tylko co to się tym razem zepsuło.

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 11 lip 2019, o 11:24
przez Patrykus
4-7% to schodzi w nowym filtrze, jak miałem jeszcze AH z tym samym motorem to po zakupie 2 letniego auta miałem 15% , 4 lata później było to już 30% i nie chciało schodzić niżej, po pierwszym zastosowaniu dodatku wynss poprawiło się na 26%, więc nie wiem skąd masz takie informacje o 4-7% w kilkuletnim lub kilkunastoletnim samochodzie z przebiegiem XXXX i szukasz dziury w całym, w dwa miesiące 50% ?????- sprawdzaj stan zaraz po wypalaniu a nie przed, bo coś mi ciężko uwierzyć w to co piszesz, chyba od niedawna posiadasz tego dieselka, tak w ogóle to czym sprawdzasz stan nasycenia filtra?? Sądzę że masz wszystko ok , tylko informacje słabe jak to działa itd...

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 11 lip 2019, o 13:22
przez katdom
Stan nasycenia filtra jest sprawdzany na komputerze Delphi. Tak samo z tego komputera jest programowane wypalanie postojowe (można też nazwać serwisowe) po którym nasycenie powinno spaść do 4-7%. Nie mówię o wypalaniu, które robi się w aucie automatycznie podczas jazdy bo to jedynie może wydmuchać sadzę, a nie popiół. Informacje jak to wszystko działa mam dobre, o to proszę się nie martwić ;) Mimo wszystko dziękuję za pomoc i życzę szerokości. Jak tylko znajdę winowajcę tego wszystkiego, to oczywiście wszystko tutaj opiszę.

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 11 lip 2019, o 17:43
przez Patrykus
katdom napisał(a):po którym nasycenie powinno spaść do 4-7%. Nie mówię o wypalaniu, które robi się w aucie automatycznie podczas jazdy bo to jedynie może wydmuchać sadzę, a nie popiół.

Wyjaśniłem Ci wcześniej, masz nowy DPF bo nadal nie rozumiesz z 4-7%, z którego roku auto i jaki przebieg to już nie piszesz, przecież filtr z biegiem czasu i nalatanymi kilometrami zapycha się w jakimś stopniu nieodwracalnie a ty traktujesz go cały czas jak nówkę z fabryki, po co robisz wypalanie serwisowe ( miałeś zapchany do ~100% i procedura nie ruszyła ) po którym nasycenie spadnie tylko do 78% od pełnego zapchania a nie jak piszesz do 4-7%, nawet gdy je uruchomisz przy 60% o ile ruszy procedura to też nie spadnie tak nisko skoro filtr jest już zapchany trwale w jakimś %, gdyby było inaczej to spaliłbyś furę na postoju przy temp. filtra pomiędzy 500-600 stopni a po serwisowym jest bardziej olej rozrzedzony i większy stan bo przybywa ropki, dlatego po takim zabiegu ASO zaleca wymianę oleju. Nadal twierdzę że masz kiepskie informacje, więc robię PASS do momentu aż zrozumiesz wszystko. Powodzenia

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 12 lip 2019, o 10:39
przez szmic
katdom czytaj ze zrozumieniem, dobrze Ci piszą, masz swoje wizje w dodatku błędne :D

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 18 lis 2019, o 13:50
przez katdom
Cześć ponownie.
Temat rozwiązany już jakiś czas temu, ale dopiero teraz sobie przypomniałem o zaczętym wątku. Usterka prostsza niż można było się spodziewać. Okazało się, że był dziurawy wydech w okolicy czujnika spalin i wystarczyło troszkę pospawać. Od tego czasu wszystko się uspokoiło, procedura wypalania uruchamia się podczas trasy raz na kilkaset kilometrów.
Mimo wszystko dziękuję bardzo za zainteresowanie tematem oraz udzielone odpowiedzi. Trzymajcie się dobrze ;)

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 19 lis 2019, o 11:36
przez Patrykus
Dobrze że się z tym uporałeś bo ze strony silnika nie było żadnych objawów, do ilu % schodzi wypalanie????

Re: FILTR DPF 1.7 CDTI Z17DTJ A17DTJ

PostNapisane: 19 lis 2019, o 11:40
przez katdom
Szczerze, to nawet nie sprawdzałem. Odkąd przestał się wypalać co 5 minut, to nic tam nie ruszam.
Teraz walczę z innymi problemami :/
viewtopic.php?f=2&t=7406