Rurka chłodnicy EGR
Napisane: 23 sie 2019, o 18:17
Dzień dobry,
Najpierw technikalia: pacjentka to asteroida kombi z silnikiem Z19DTL (1.9 ctdi, 100KM).
Co się dzieje: jakiś czas temu zacząłem słyszeć w kabinie szum podczas jazdy, taki, jakby gdzieś uciekało powietrze; ten szum po wduszeniu hamulca (nawet jeśli stoję na luzie) - cichnie. Podejrzewałem, że serwo hamulca zdycha, ale mechanik w warsztacie zaklinał mi się, że serwo i przewody są sprawne, natomiast jako przyczynę szumu wskazał nieszczelność na rurce chłodnicy EGR (taka karbowana, metalowa).
Mechanik mówił o konieczności wymiany. Zaśpiewał mi 668 zł (tyle kosztuje cała chłodnica spalin) + robocizna (250 zł). Gość w sklepie z częściami do opla też coś gadał, że nie kupię samej rurki, tylko muszę od razu całość.
I teraz pytanie: nieszczelność faktycznie jest (pianka bąbelkuje), natomiast czy mnie tu ktoś nie robi aby w jelenia? Co ma chłodnica spalin do hamulca? I czy faktycznie nie da się wymontować chłodnicy, odkręcić tej rurki i wstawić nowej?
Czekam na Wasze opinie
Najpierw technikalia: pacjentka to asteroida kombi z silnikiem Z19DTL (1.9 ctdi, 100KM).
Co się dzieje: jakiś czas temu zacząłem słyszeć w kabinie szum podczas jazdy, taki, jakby gdzieś uciekało powietrze; ten szum po wduszeniu hamulca (nawet jeśli stoję na luzie) - cichnie. Podejrzewałem, że serwo hamulca zdycha, ale mechanik w warsztacie zaklinał mi się, że serwo i przewody są sprawne, natomiast jako przyczynę szumu wskazał nieszczelność na rurce chłodnicy EGR (taka karbowana, metalowa).
Mechanik mówił o konieczności wymiany. Zaśpiewał mi 668 zł (tyle kosztuje cała chłodnica spalin) + robocizna (250 zł). Gość w sklepie z częściami do opla też coś gadał, że nie kupię samej rurki, tylko muszę od razu całość.
I teraz pytanie: nieszczelność faktycznie jest (pianka bąbelkuje), natomiast czy mnie tu ktoś nie robi aby w jelenia? Co ma chłodnica spalin do hamulca? I czy faktycznie nie da się wymontować chłodnicy, odkręcić tej rurki i wstawić nowej?
Czekam na Wasze opinie