Strona 1 z 2

Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 17 lut 2012, o 19:18
przez andy17d
Możecie napisać coś o kosztach i skutkach uboczny chip tuningu?

Co do skutków ubocznych to np:
- jaki może być mniej więcej wzrost zużycia paliwa?
- potencjalne szybsze zużycie części np. sprzęgła
- zagrożenia dla silnika
itp.

Ponoć mój silnik (Z17DTL 80 KM) bardzo dobrze tuninguje się do 100 KM, czyli wychodzi z tego taki Z17DTH :)
Tylko jak w takim razie wygląda sprawa sprzęgła, bo DTH ma dwumasówkę, a ten mój jeszcze zwykłe. Czy po takim zabiegu na zwykłym sprzęgle nie będzie np. większych drgań itp.

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 18 lut 2012, o 19:41
przez wozny83
1. przy dobrze zrobionym chipie spalanie powinno ci minimalnie spaść
2. wiadomo jeśli nie będziesz dbał to szybciej ci podzespoły padną ale nie ma co na chipa zganiać bo tak samo będzie w serii, trzeba pamietac wtedy o częstrzych wymianach filtrów i oleju
3. zagrożeniem jest tylko kierowca :D lub jeśli chip jest wykonany źle przez Pana Heńka w stodole :D

Co do sprzęgła nic sie nie będzie działo jeśli będzie odpowiedni jeździł, czyli nie dawał ognia od razu z wysokiego biegu na bardzo niskich obrotach aby DM wtedy nie dostawała po dupie

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 18 lut 2012, o 19:48
przez andy17d
wozny83 napisał(a):trzeba pamietac wtedy o częstrzych wymianach filtrów i oleju
Co do sprzęgła nic sie nie będzie działo jeśli będzie odpowiedni jeździł, czyli nie dawał ognia od razu z wysokiego biegu na bardzo niskich obrotach aby DM wtedy nie dostawała po dupie

Co to znaczy częstsze? Teraz zmieniam raz na rok.
DM na pewno nie dostanie po dupie, bo moja Asia jej nie ma :)

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 19 lut 2012, o 00:51
przez borsuk
A ile robisz rocznie?

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 19 lut 2012, o 08:58
przez andy17d
Niestety mało... tak do 15 kkm.

No i ile mniej więcej kosztuje taka przyjemność?

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 19 lut 2012, o 10:53
przez borsuk
andy17d napisał(a):Niestety mało... tak do 15 kkm.

No i ile mniej więcej kosztuje taka przyjemność?

Ja wymieniam co 10 kkm olej i filtry.
Około 1500 zł z hamownią trzeba liczyć- przynajmniej w Łodzi.

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 23 lut 2012, o 14:31
przez wozny83
andy17d napisał(a):
wozny83 napisał(a):trzeba pamietac wtedy o częstrzych wymianach filtrów i oleju
Co do sprzęgła nic sie nie będzie działo jeśli będzie odpowiedni jeździł, czyli nie dawał ognia od razu z wysokiego biegu na bardzo niskich obrotach aby DM wtedy nie dostawała po dupie

Co to znaczy częstsze? Teraz zmieniam raz na rok.
DM na pewno nie dostanie po dupie, bo moja Asia jej nie ma :)


Np wymiany co 10 tyś km lub co roku.
Filtr powietrza powinien być jak najczystrzy bo silnik będzie potrzebował więcej tlenu no i olej też powinien być ok aby silniczek i turbawa miała dobre smarowanie

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 7 sie 2012, o 16:14
przez aiki
czy mozecie polecic chip jakiejs konkretnej firmy czy zdajecie sie w tym temacie na warsztat w którym montujecie?
No chyba, ze sami bawicie sie w montaz

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 29 sie 2012, o 08:44
przez aiki
czy ten chip bedzie ok do mojej astry?
http://www.ebay.co.uk/itm/200811227045? ... 1423.l2649

Zastanwiam sie nad jakims czipem, ale nie znam ani firm ani nie wiem na co zwracac uwage. Ktos cos poradzi?

Re: Chip tuning - koszty i skutki uboczne

PostNapisane: 10 cze 2013, o 23:07
przez Jaco
Mam Aśkę 1.9 150 dostałem info że można zwiększyć moc programowo z 150 na 180 może mi ktoś napisać jak turbina zachowuje się po takim zabiegu. W obecnym stanie mam 155 tyś i turbo delikatnie leje?