Strona 2 z 13

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 sty 2013, o 19:19
przez ob.mateusz
hehe to dobrze wiedzieć :oops:
w takim razie dziękuje za info, zostaje dalsze szperanie po internecie
pozdrawiam :D

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 3 mar 2013, o 21:18
przez TRNJAK
lechiola napisał(a):Miałem podobny problem z silnikiem Z17DTJ w Astrze 2009r produkcji , taki jak na filmikach : http://www.youtube.com/watch?v=HuyL9fyg ... re=related , http://www.youtube.com/watch?v=dPySV4PO ... re=related . Jeszcze raz dla wszystkich którzy mają problem z falującymi obrotami silnika w Astrze 1,7 na zasilaniu Denso : nie ważne jakie paliwo , nie ważne czy zimny silnik czy gorący , nie ważne czy filtr cząstek stałych dopalony czy nie - obroty falowały a przyczyną był zawór SCV pompy wtryskowej . Wymieniłem na nowy i obroty się ustabilizowały . Podaję wszystkim zainteresowanym : do pomp wtryskowych oznaczonych symbolami : HU294000-0501 i końcówki 502 , 503 pasuje zawór Denso o numerze katalogowym 294009-0260 . Kupiłem oryginalny nowy z fakturą za uwaga : 375zł ! Wymieniłem sam w garażu i problem zniknął ! Jeszcze dodatkowa informacja : po wymianie zaworu nie trzeba prowadzić nauki małej dawki wtrysku ! Ja wymieniłem , uruchomiłem silnik i pojechałem . Auto pracuje bez zastrzeżeń , w zasadzie nic się nie zmieniło oprócz tego że nie ma falowania obrotów :D
Wielkie dzięki dla radint , pozdrawiam


przyjaciel hello!
Gdzie można kupić zawór do pompy 501? Daj mi link, adres? Ile to jest w euro?
Mój samochód szaleje wszędzie, RPM idle w górę iw dół, a zawór nawet nie promjenio.Auto się głośno w pracy, jako silnika okrętowego.
Dlaczego samochód nie reaguje z błędem, to nie jest dla mnie jasne? !
Czy zmniejszenie zużycia po wymianie?

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 3 mar 2013, o 22:53
przez radint
Cieszę się, że mogłem pomóc, o to właśnie chodziło

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 4 mar 2013, o 19:34
przez lechiola
Do TRNJAK - nie rozumiem wszystkiego ponieważ piszesz chyba przez translator ? Odpowiadam , że wystarczy wpisać w wyszukiwarkę google : Denso SCV 294009-0260 i wyświetlą się adresy różnych sprzedawców . Koszt ok 100 euro . Ja znalazłem na allegro . Co do zużycia paliwa to trochę jeżdżę za krótko ale wydaje mi się że jest in minus. Przepraszam ale pozostałej części twojego postu nie zrozumiałem . Jeżeli masz takie objawy falowania obrotów jak na filmach które zamieściłem to wymień zawór SCV , jednak poprzedź to konsultacją z mechanikiem . Pozdrawiam
Do szmic - co do chwilowego spalania na wolnych obrotach na postoju na rozgrzanym silniku to komputer podaje 0,4l/h . Przed wymianą podawał 0,5 - 0,6 l/h , więc chyba jest ok . W tej chwili przy jeździe na piątym biegu przy prędkości 100km/h po równym terenie podaje spalanie w granicach 3,5-4,5l/100km. Podsumowując trudno w tej chwili jednoznacznie stwierdzić czy spala mniej ponieważ wymieniłem zawór 2 tygodnie temu , jak trochę pojeżdżę to Was poinformuję . A to , że nie trzeba po wymianie SCV nauki małej dawki podpowiedział mi znajomy mechanik do którego mam zaufanie w kwestii silników diesla nawet tych najnowocześniejszych. Płukanie zbiornika wezmę pod uwagę :-) Pozdrawiam

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 5 mar 2013, o 07:55
przez szmic
W twoim przypadku spalanie jest ok, ale zdarza się , że po wymianie SCV trzeba zrobić naukę bo na postoju wychodzi 0,7-0,8l. Nic więcej nieruszaj tylko zastanów się nad wyczyszczeniem zbiornika filtra, zobaczysz sam jaki syf się osadza a co przepuści filtr do SCV tego niewiemy. Ja u siebie musiałem zrobić naukę małej dawki, ale może dlatego że zbyt długo jeździłem z uszkodzeniem SCV i sterownik się nauczył innych parametrów a z drugiej strony dla tych co nie mają czym wykonać programowania to informuję że po jakimś czasie sam się ustawi i wróci wszystko do normy. Takie te nasze Denso ciekawe, ale najważniejsze jest to że wróciłeś do grona zadowolonych użytkowników Astry H. W razie potrzeby na http://chomikuj.pl/szmic znajdziecie poradnik programowania "Opcom wersja II" Pozdr.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 7 mar 2013, o 15:01
przez TRNJAK
Używam google-tłumacz :). Mogę tylko pisać w języku angielskim, jeśli rozumiesz angielski.
Pytanie: Jaki rodzaj metalicznego dźwięku, co to oznacza?
Silnik w mojej Astrze zmienił dźwięk podczas ogrzewania, z wyjątkiem hałasu silnika słyszałem coś tak-tak-tak-tak, jak ciągnika! Mam też takie objawy, jak wideo, ale diagnoza z Tech 2 pokazuje 0 błędów.
Czy muszę zaprogramować po wymianie zaworu SCV? Mój silnik jest 110KS (zdtj 81kW).

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 7 mar 2013, o 21:30
przez TRNJAK
Ok, dziękuję. Więc eeispravan SCV jest przyczyną silnik pracować jako ciągnik Astra? Ciekawe? Dla mnie to brzmi jak to tylko wtedy, gdy silnik jest ciepły. Myślałem, że dźwięk wytwarzany przez wadliwe łożyska.
Obsługa więc poszłam i nikt nie wiedział o przyczynie pracy jak młotem wali w silniku i okrtaji grać jak w filmie!

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 8 mar 2013, o 14:34
przez TRNJAK
Nagrałem film z silnika na biegu jałowym na Astrze: http://www.youtube.com/watch?v=wBc2vsXQ ... e=youtu.be
Dziwne obroty silnika dźwięku w górę iw dół.
Podszedłem Opel usługi, na próżno.

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 8 mar 2013, o 15:43
przez szmic
Wymień SCV

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

PostNapisane: 9 mar 2013, o 10:43
przez radint
na 100% SCV, mój na starym zaworze chodzi identycznie jak Twój na nagraniu.