Strona 1 z 1

1.7 CDTI (80KM) - kontrolka układu elektronicznego silnika

PostNapisane: 8 kwi 2014, o 09:33
przez tairaterkes
Posiadam Opla Astre H 1.7 CDTI (80 KM) z 2005 roku, jadąc dzisiaj z rana do pracy pojawił się następujący problem:

Po przejechaniu około 2 km zatrzymałem się na światłach, ruszając na 2 biegu i przekroczeniu 2.5k obrotów zaświeciła się żółta kontrolka od układu elektronicznego silnika i auto zaczęło się dusić, tzn. wciskając gaz silnik przestał reagować i auto nie mogło dalej jechać. Zatrzymałem auto, odpaliłem silnik ponownie i pojechał normalnie. Jechałem nie przekraczając 2k obrotów i wszystko działało prawidłowo. Postanowiłem ponownie przycisnąć mocniej pedał gazu i znowu zapaliła się kontrolka i auto nie chciało jechać dalej. Ponownie go odpaliłem i na niższych obrotach dojechałem do pracy. Na miejscu wrzuciłem auto na luz i zacząłem go gazować - po przekroczeniu na jałowym 4k obrotów kontrolka zapaliła się ponownie i auto nie reagowało na wciśnięcie pedału gazu. Poniżej nagrałem filmik jak to wyglądało już na postoju.

Link do filmiku https://www.dropbox.com/s/kmxf6pivlbbul ... 071336.mp4

Byłem w serwisie samochodowym obok mojej pracy, podpięli na szybko pod komputer i pokazało 2 błędy - P1120 i P1122. Narazie serwisant skasował te błędy i auto nie przechodzi w tryb serwisowy ale powiedział, żebym do poniedziałku potestował auto i w pn są w stanie sprawdzić konkretnie co się dzieje (koszt samego zdiagnozowania 150 zł bez naprawy jeśli będzie konieczna).

Miał ktoś coś podobnego, serwisant coś o potencjometrze od pedału gazu wspominał a z tego co wiem to dość droga naprawa/wymiana całości...

Znalazłem takie rozwiązanie problemu http://astra-3.pl/faults.php?id=1 - wyjąłem przekaźnik sterownika silnika (element K12) zgodnie z pierwszym punktem i przeczyściłem piny chusteczkami, natomiast mam problem z 2 punktem ("Następnie przechodzimy do ECU (sterownik silnika)..) - czy ktoś może dysponuje zdjęciem tego elementu ? jak się za to zabrać ? - dodam tylko że jestem laikiem samochodowym w zakresie naprawiania aut i nie wiem co dalej robić a nie chcę wymieniać całego pedału gazu z potencjometrem bo koszty są ogromne...